mijn meissie geeft niet op!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

mijn meissie geeft niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 20:19

Sacha is beleerd maar nog niet goed door gereden, Willow rijdt Sacha zelf ook ( naast de proff die hem doorrijdt) en krijgt 1 a 2x per week les.

Vorige week is ze heel hard gevallen en was ze onzeker geworden. Behoorlijke spierpijn in haar rug en nek opgelopen Deze les ook, na ongeveer 10 min werd ze weer wat zekerder. Galop doet ze nog niet. Willow is nog jong en Sacha nog onzeker op zijn benen in de galop.

2 maand geleden de pony gekocht. Bleek echter niet goed te zijn door gereden en sinds 2 weken dus een nieuwe stal en hulp

Toch wilde ik het delen met jullie :j Graag wel vriendelijk blijven, mijn dochter is jong, de pony is jong en we krijgen professionele hulp.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Re: mijn meissie geeft niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 20:48

bedankt!

het vertouwen naast het rijden is wel goed. ze kunnen met zijn tweeën en hele dag knuffelen, kroelen en poetsen. Sacha doet bijna alles wat ze vraagt, zijn karakter is dan ook super!

de onzekerheid van mijn dochter is tijdens het rijden. zij rijdt bijna 2 jaar nu en een jonge pony is natuurlijk wat anders als een oude rot in het vak, vandaar ook de professionele hulp.

spelenderwijs zelfvertrouwen opbouwen, bedoel je dat ook in het rijden? En hoe moet ik dat dan zien :)

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Re: mijn meissie geeft niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 07:49

bedankt voor de tips!

de hulp teugel is geen slof. het is een bungy. gaat vanuit achter de oren naar de zijkant van de singel zodat hij met haar erop niet veel met zijn hoofd omhoog loopt.

door de prof wordt hij zonder gereden, hoor :)


Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Re: mijn meissie geeft niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 11:41

ik denk dat uiteindelijk....geen hulpteugel de optie is :)

wij gaan aan de slag met tips van alle kanten en wie weet over een jaar een topic over 1e wedstrijd :D

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Re: mijn meissie geeft niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 14:18

we hadden de bungy er aan gedaan omdat hij de keer ervoor op de kletter ging de bak door waarbij mijn dochter in volle galop eraf viel ( ze kon het 2 rondjes uitzitten en toen ging ze) waardoor zij erg onzeker was geworden. De bungy was echt dus voor meer zekerheid zodat hij zijn hoofd niet omhoog ging doen.
Gaan we dus niet meer doen :)

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Re: mijn meissie geeft niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 22:06

Bedankt! Dat zal ze leuk vinden om te horen.

De vrouw die em traint gebruikt geen hulpteugels. Zij kan em goed aan _O- mijn dochter ook wel hoor, maar mist gewoon een stuk ervarenheid en ik ook daarin. Ik kan wel rijden maar niet zo |o (jaja ook ik kan veel les gebruiken)

gelukkig krijgt mijn dochter goed les (en hulp) Ik wil met geen mogenlijkheid zo'n mooi beestje verpesten :D

Als meneer nu goed doorgereden wordt, mijn dochter goed les krijgt, dan heeft zij het perfecte paardje. Het karakter is zo goed. Ze kan er bij wijze van spreken onder liggen. (Nog even de puberteit afwachten _O- )

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Re: mijn meissie geeft niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 15:23

ze mag op de 17 jarige E pony van haar nichtje rijden om het vertrouwen terug krijgen. mijn nichtje rijdt M2 met de pony en ze zet geen stap verkeerd. het werkt goed want mijn dochter heeft van de week weer gegallopeerd met Sacha ( nadat de instructrice de frissigheid er af had gereden). E en gewone normaal rustige galop, met heel licht contact op de teugel. Sacha liep wel niet aan de teugel, maar voor het vertrouwen is dat niet belangrijk. We hadden een sperriempje aan het zadel en een halstertouw om de nek.

Ze gaat de goede kant op. ( en zonder hulp teugel)

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-14 11:40


Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-14 12:45

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oké... ze lopen niet perfect, maar de Sacha loopt nu braaf en begint steeds meer op eigen benen te lopen, Willow voelt haar weer zeker een durft nu weer. de tips hebben echt geholpen... simpele oplossing maar wel DE oplossing

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-14 16:39

Nathaliejuf schreef:
Het ziet er al leuk uit. Ik zou afraden met snowboots te rijden (ook al lijken deze er voor gemaakt) Mijn dochter viel een keer van haar pony en bleef met net zo'n laarzen hangen in de stijgbeugels. Erg eng....


Ai, goeie tip! Dit zijn van die thermorijlaarzen, maar das dus ook gevaarlijk

Ess_Ramona schreef:
Er zit vooruitgang in!
Alleen vind ik wel dat ze best onrustig is met dr handen, waardoor haar pony dat is met haar hoofd.

klopt...werkt ze ook aan in de lessen :)

LiannePuthzy schreef:
top, alleen vind ik dat het paard bij sommige stukken/foto's achter de loodlijn kruipt

Ook daar wordt hard aan gewerkt :D de instructrice werkt er samen met mn dochter aan, bij de vrouw die em traint loopt hij al zoveel beter, dus ik weet dat het goed gaat komen.


ten opzichte van 3 weken terug hebben de 2 al zo'n sprong vooruit gemaakt :j Ik ben enorm blij met de hulp die we hebben. Diegene die de pony traint, diegene die mijn dochter met de pony traint.....het komt goed, vast en zeker :D

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Re: mijn meissie geeft niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-14 18:56

:o :o %) %)

zoveel mensen, zoveel tips.... :?

weet je, meestal heb ik ook wel een tip kijkend van de zijlijn, maar in dit geval weet ik het ook niet echt. instructrice zegt dat een losse bungy geen kwaad kan maar dat ze er wel onder begeleiding mee moet rijden. En nooit mee geklooid mag worden, wat ik heel begrijpelijk vind. Ik ben geen tegenstander van hulpteugels, mits het goed gebruikt wordt natuurlijk.

Hier wordt gezegd geen bungy eraan hangen.... mijn dochter krijgt 2x per week les op de pony
mijn idee.....1 les met bungy (wel losjes) en 1 les zonder????

het van achter aan rijden wordt haar aangeleerd maar is, heel begrijpelijk, nog heel moeilijk voor haar. ze rijdt nog maar anderhalf jaar. Toch vind ik dat ze het knap doet.

( zagen met de handen ga ik op letten, was me niet op gevallen... ik let heel veel op haar schouders en hoofd omdat ze wat in elkaar kruipt)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker