Sporthaf Amazing Willow jumpt door 2013..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Sporthaf Amazing Willow jumpt door 2013..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 23:35

:wave:

Omdat hij dit jaar zo ontzettend veel successen behaald heeft maak ik toch maar een jaaroverzichtje over mn pony Willow (Willy)
Ik ben zo ontzettend trots op mijn kleine blonde vriend dat hij eigenlijk gewoon een plekje op EJL-ITP verdiend, hij heeft heel wat ongelukjes en pech gehad de laatste jaren en is gewoon terug als nooit te voren. Alles wat hij nu presteert hadden we nooit durven dromen... :)

Willow is een 11-jarige ruin van Wallenstein. Ik heb hem nu 4.5 jaar in mijn bezit.
Ik zelf rijd met hem dressuur, al staat dit op een laag pitje, we zijn sinds deze zomer L2+5 winstpunten. Dressuur vind hij niet zo heel veel aan, maar doet t braaf maar niet flitsend genoeg voor dikke punten.. Zijn passie is echt het springen en de SGW, daarom heb ik de dressuur met hem aan de kant gezet en heb ik hem overgedragen aan zijn andere amazone, Nicky, die hem met veel plezier traint voor het springen en de SGW/Eventing. Hij is op t moment B+18 springen tussen de paarden en SGW B+2 tussen de paarden. In Februari rijden ze de Friese Kampioenschappen en vanaf Maart zullen ze L springen tussen de paarden gaan rijden.
Gelukkig rijden we nog wel vaak even een lekker bosritje of gaan we naar het strand, daar kunnen we echt van genieten!

Nou! Ik zou zeggen, geniet van Willy zijn topjaar!

Januari,

In januari zijn we nog wel heel erg bezig met de dressuur en mochten meedoen met een clinic van Marlies van Baalen tijdens ICNN Drachten.

Afbeelding

Afbeelding

In februari start Nicky de eerste springwedstrijden, ze hebben een doel van B+5 om zo Willow zijn sportpredicaat te kunnen behalen.

http://teamkruyt.nl/uploads/pics/Afbeelding_13.jpg

In Maart krijgt Willow een klein ongelukje, waardoor hij eventjes rustig aan moet doen.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 2187_o.jpg


Gelukkig knapt hij snel weer op en start hij in April zijn eerste SGW in Westerbork.
We hadden niet veel verwachtingen er van omdat het zijn eerste keer was, maar hij liep een supermooie dressuurproef, foutloos parcours, en een foutloze cross op een paar tijdfouten na.

Afbeelding

In Mei reden we weer eens een dressuurproefje, de selecties voor de Friese Kampioenschappen. We werden helaas niet geselecteerd maar mochten wel 2 winstpunten mee naar huis nemen.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8800_n.jpg

In Juni reden Nicky en Willow eerst nog even op concours Sneek, waar ze wederom met prijzen naar huis kwamen.

Afbeelding

En daarna was het dan zo ver! Na een half jaar voorpret mochten we dan eindelijk richting Ermelo voor de KNHS Instructieweek. We zaten in de Dressuurweek, maar reden ook de keuzelessen crosstraining en springen mee. We hebben echt een topweek gehad daar! Heel veel geleerd van oa Marrigje van Baalen en Diederick van Silfhout, veel nieuwe mensen leren kennen en gewoon echt genoten!

Afbeelding

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 9307_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5028_n.jpg

Afbeelding


Ook gingen we nog op de foto bij Susan van Silent Shiver Design
http://www.freebits.nl/images/44429jun_053_klein.jpg

In Juli kwam Willow aan start tijdens SGW Oenkerk. Vlak voordat hij de proef in moest werd het gigantisch noodweer en werd de hele wedstrijd stilgelegd.
Gelukkig liet hij zich daardoor niet uit t veld slaan en zette weer een super dressuurproef, springparcours en cross neer.

Afbeelding

In augustus zijn we op een mooie zomeravond naar het strand in Julianadorp gegaan samen met mn beste vriendinnetje.

Afbeelding

Ook gingen we weer met prijzen naar huis tijdens de springwedstrijd in Vrouwenparochie

Afbeelding

Afbeelding

In September, Oktober en November zijn we nog verschillende wedstrijden gestart, alles dik winst en prijzen. Het houd niet op met Willow! Helaas geen foto's van deze wedstrijden.

In November maakt Willow een nieuwe carriere, hij gaat de Bixie in!
Met zijn jonge amazone Nathalie zet hij een super dressuurproefje neer en een heel net springparcoursje. Beiden waren goed voor een eerste plaats!

Afbeelding

Afbeelding

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0727_n.jpg

En dan December...
December is wel de maand van het springen! Eerst afgelopen week Rabo Jumping Franeker. 3 dagen springsport voor de paarden.

Op donderdag start Willow zijn eerste parcoursen van dit mooie 3-daagse concours. Ze behalen een 2e plaats in het eerste parcours en daarmee behalen ze een plekje in de grote finale op zaterdag.
Vrijdag start Nicky hem weer! Wederom 2 foutloze parcoursen en ze staan aan de leiding. Het was echt een feestje toen ze 72 combinaties later nog steeds aan de leiding stonden en gewoon 2x met de eerste prijs naar huis gingen!

Afbeelding


Afbeelding

Op zaterdag was het dan de Finale, 12 mensen hadden zich weten te kwalificeren voor de B finale, wat was dat spannend! Willow heeft ondertussen een hele fanclub en deze waren allemaal aanwezig met spandoek en alles.
Het was een moeilijk parcours, en helaas hadden ze 1 pechbalkje maar ze mochten alsnog de 6e plaats in beslag nemen! Wij zijn ontzettend trots op onze blonde man!

Afbeelding

Zijn sportjaar is nog niet klaar! Op 27 December staat Indoor Beukers op de planning!
En voor volgend jaar, 2014 word Willow zijn jaar! Er zijn nog een hoop parcoursen die staan te wachten op hem! En ook het bos is niet meer veilig, de eerste SGW's staan ook alweer op de agenda! :D :D

Roosch

Berichten: 36649
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Sporthaf Amazing Willow jumpt door 2013..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:46

Topper die Willow! Op naar een sportief 2014, Siet!

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:52

Ik had al het een en ander op facebook voorbij zien komen, maar wat een fantastisch paard zeg!

Ik hoop dat de komende jaren net zo goed blijven gaan :)
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 16-12-13 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:52

Wow wat een gaaf beest! Veel succes volgend jaar en ik denk dat ik hem wel zie langs springen bij indoor beukers!

probabeest

Berichten: 2459
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Sporthaf Amazing Willow jumpt door 2013..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:57

wat een GEWELDIG dier!
echt hele stoere haf, lekker zo door blijven rijden en van mij mag je vaker een verslagje plaatsen hoor!
machtig beest om naar te kijken

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Sporthaf Amazing Willow jumpt door 2013..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:07

Ziet er goed uit! Leuke haf ook, op naar een volgend succesvol jaar zou ik zeggen ;)

sophianemo

Berichten: 796
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Sporthaf Amazing Willow jumpt door 2013..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:21

Oehhh die is mooi!

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Sporthaf Amazing Willow jumpt door 2013..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:56

Wat een top pony is hij toch <3

En wat heb je er een leuk overzicht van gemaakt Conchita!

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Sporthaf Amazing Willow jumpt door 2013..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:38

Knappe Willy :# En dan zowel qua looks als qua bewegen en resultaten!
Blijf me erover verbazen, als je terugdenkt aan hoe hij was toen hij bij je kwam. Zo heerlijk voor hem (en voor jullie) dat dit allemaal kan! +:)+

zuurblitz
Berichten: 22
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Sporthaf Amazing Willow jumpt door 2013..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:42

Wat een super Haf!!

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Sporthaf Amazing Willow jumpt door 2013..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:56

leuk!

(klopt het dat je met een ander paard bij de ibop was???)

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:06

Thank you for flying haflingAIR

Toppers *\o/*

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 09:54

mignonne2403 schreef:
leuk!

(klopt het dat je met een ander paard bij de ibop was???)

Klopt wij waren met 3 paarden bij de ibop in annen.

Birmaantje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Onder de Kastanjeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:36

Wat een leuk overzichtje en wat top dat je SGW met hem start. Hij doet het toch maar even tussen de paarden. Is weer eens wat anders en zie je niet zo vaak. Veel plezier in 2014 :D Het is ook zo'n knapperd <3

Cindyrella

Berichten: 862
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: 't Mooie Zuud-Beveland

Re: Sporthaf Amazing Willow jumpt door 2013..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:48

Wat een gespierde bink is Willy toch! Hij ziet er echt super uit! En zo veelzijdig, springtopper, dressuur, bixie, buitenritjes.... Heerlijk dier als je 't mij vraagt!

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:52

Wat is het toch een gaaf dier!
Super leuk om te zien hoe veelzijdig hij is en vooral het springen die oortjes altijd naar voren!
Veel succes met hem in 2014 :D

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:57

Ik denk dat ik Willow 1 van de gaafste Haflingers van bokt vind :D

Wat een heerlijk dier met een prachtige bouw en geweldig koppie en dan ook nog eens zo'n geweldig karakter en vermogen dat ie zo goed tussen de paarden mee kan springen _/-\o_

Hoe groot is ie eigenlijk?

Faringo
Berichten: 8211
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Sporthaf Amazing Willow jumpt door 2013..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:29

Superleuk overzicht van Willow! Wat kan ie heerlijk springen! Op naar een leuk en succesvol 2014!

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Sporthaf Amazing Willow jumpt door 2013..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:42

Wauw wat een super haflinger :D:D!

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: Sporthaf Amazing Willow jumpt door 2013..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:56

Zo hey,dat is nog is een gave haflinger! Mooie uitstraling heeft ie zeg, en wat een knappe prestaties :D . Prachtig overzicht!

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 14:59

Laurahh schreef:
Hoe groot is ie eigenlijk?

Hij is 1.46 hoog, dus best een ukkie tussen die grote paarden! :))

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Sporthaf Amazing Willow jumpt door 2013..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:45

Super gaaf Siet, wat had dat ooit gedacht een paar jaar geleden..

Echt helemaal leuk, blijf een grote fan van hem :D

original

Berichten: 583
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Sporthaf Amazing Willow jumpt door 2013..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:04

Wat een leuk overzicht zo Sita en wat is die toch veelzijdig! Toppertje !

Maestroox3

Berichten: 839
Geregistreerd: 21-01-11

Re: Sporthaf Amazing Willow jumpt door 2013..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:13

nou, die gaat hoog :)
Doe zo voort, mijn haflinger kan er nog 'n voorbeeld aan nemen :+

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:18

Leuke veelzijdige kanjer heb je <3

Dat belooft wat voor 2014 :j