Wat een paar dressuurlesjes al niet kunnen doen..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Re: Wat een paar dressuurlesjes al niet kunnen doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:44

Leuke combi! Ik vind echter op alle foto's je teugels veel te lang. Je rijdt zo'n beetje met je handen in je buik waardoor je star wordt en geen stelling kan vragen. Ook lijk je op de rechterhand wat in te knikken in je heup!

Let er dus op dat je recht blijft zitten, teugels korter en handen voor je uit, binnenhand een beetje van de hals af in de hoeken voor stelling, voltes etc. Veel succes :)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:37

Babbelkous schreef:
Dank je voor je tips! Ik ga er zeker rekening mee houden :j

Dat inknikken op rechts in m'n heup, hoe bedoel je precies? :)

Van de teugels ben ik me bewust dat ze nogal lang zijn, maar dat komt vooral doordat de foto's allemaal van uit de les zijn waar ik met iets langere teugels moet/mag rijden, zolang ik ze mr niet los laat wapperen.. ;) Juist om wat meer lengte te kunnen krijgen eigenlijk in haar hals :) In een proef zou ik die zeker korter doen :j Maar je commentaar daarop is dus zeker en vast terecht :)


Meer lengte in de hals kan je ook zeker krijgen door de teugels korter te nemen en je armen wat meer naar voren te steken. Wanneer je je armen meer naar voren steekt kan je makkelijker sturen en makkelijker stelling vragen, en zit je niet steeds met je handen 'in je buik'. De lengte ansich verandert dus niet, alleen je houding en het punt waar je je teugels vasthoudt.

Het inknikken in je heup betekent dat je je inknikt in je heup, en daardoor je rechterbeen wat omhoog trekt. Hierdoor zit je niet meer recht, en steun je als het ware meer op je linkerbeugel op de rechterhand. (is dit een begrijpelijke uitleg? ;))

Veel succes :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Apple, Kiichi, kimmetje26, larapurdy, Linde_C, sofievdh, stella92, UnicoLover en 42 bezoekers