Na heel veel regen komt...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Na heel veel regen komt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 14:45

Eindelijk Zonneschijn! *\o/*

Pfoee wat een jaar was dit. Ons 2de jaar samen. We hadden zulke grote plannen. Helaas... het mocht niet zo zijn. Maar ondanks alles ben ik ontzettend trots op mijn topper!

Januarie:
We hadden ons opgegeven voor de KNHS instructieweken. En we zaten er bij. Wat was ik blij en wat had ik er onwijs veel zin in!
En we hadden natuurlijk sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw. Maar dat maakte voor jou niet uit!
Wanneer we geen zin hadden om te rijden ging we lekker een stukje wandelen. Of mocht je een beetje rond hobbelen aan de longeerlijn.
Afbeelding
Afbeelding

Februari:
Niet wetende dat we in deze maand onze laatste wedstrijd voor een hele lang tijd zouden rijden. Weer een winstpunt gereden en we waren al bezig om een beetje te oefenen voor het M.

Maart:
Ik had weer wat wedstrijden opgegeven die we helaas af hebben moeten melden.
Je had een bult aan de binnenzijde van je kogel nadat je weer eens gek had gedaan in de paddock.
Eerst hebben we een week rust gehouden. Enkel stappen aan de hand en goed koelen.
Helaas was er totaal geen verbetering en hebben we de DA laten komen.
Je kwam niet door de buigproef en voor de zekerheid hebben we de bult laten scannen. Hier was niets op te zien. Geen banden of pezen beschadigd. Gelukkig dat was een grote geruststelling.
1 week op de pijnstiller, ontstekingsremmers en vocht afdrijvers en dan zou het beter moeten gaan.
Afbeelding

April:
Ik mocht je weer op gaan pakken. Het zou volgens de DA nog wel even duren voor de bult helemaal verdwenen was maar ik kon je weer op gaan pakken.
2 Weken heb je goed gelopen. Helaas begon je toen weer niet lekker te lopen. Voor het zicht was alles goed maar ik voelde iets aan je. Dus opnieuw op rust gezet. Enkel stappen aan de hand. Lekker elke dag een uurtje over de weg. Stiekem vond je het geweldig :)
Afbeelding

Mei:
Om toch maar zekerheid te krijgen van je been zijn we naar de DA geweest om röntgenfoto's te maken van je bult. Deze zat er immers nog steeds.
We hebben een uitgebreid kreupelheids onderzoek gehad en je was rechtsvoor licht onregelmatig. Niet ernstig maar gewoon niet goed.
Foto's gemaakt maar er was niet op te zien. Geen oneffen dingen alles helemaal goed. Maar die bult bleef zitten en dat was vreemd. En opnieuw op rust.

Juni:
Eindelijk was het zo ver. De instructie week. Maar helaas geen Gijs die goed liep. Ik mocht wel een ander paard meenemen maar hier had ik niet zo veel zin in. Dus maar zonder paard geweest. En wat was het een gezellige week.
Na de instructieweek had ik besloten om met je naar Moerbeke te rijden. Omdat ik ondertussen wel eens wou weten wat er nou eigenlijk aan de hand was met je.
Daar opnieuw een uitgebreid kreupelheids onderzoek gedaan.
Waar je linksvoor licht onregelmatig uit kwam. Hmm dat was opmerkelijk want je bult zat rechts en 2 weken daarvoor liep hij nog rechtvoor onregelmatig bij de DA.
We hebben je benen beide helemaal door de scans en rontgen gehaald. Maar ook hier was totaal niet op te zien. Gelukkig maar. Je benen waren helemaal goed.
In alle maanden dat je rust moest houden stond ik elke dag 2 uur met je op weide waar je lekker kon grazen. We stapte 2x per dag buiten. Omdat ik vond dat je zo veel mogelijk buiten moest komen om van het lekkere weer te genieten.
Afbeelding

Juli:
Eindelijk mocht ik je weer op gaan pakken. Enkel rechtuit dus we zijn 1 maand lang enkel maar op buitenrit geweest. En wat hebben we het rustig aangedaan. Ik wou je niet overvragen en je was ontzettend stijf. Maar dat is niet zo vreemd als je al zo lang niet mag draven.
Afbeelding

Augustus:
Ik vond het eigenlijk wel lang genoeg duren dat je stijf bleef dus is de fysio langs geweest om je helemaal los te maken. En we kwamen tot de ontdekking dat je rug helemaal vast zat.
Door een verkeerd zadel. Helaas een zadel wat ik nog geen jaar geleden nieuw had gekocht omdat ik vond dat je een goed zadel verdiende.
Uiteindelijk kwam je onregelmatigheid niet van je been maar vanuit je rug. Stom dat we daar niet eerder zijn gaan zoeken. Maar de bult op je been in combinatie met het uitverdoven van je ondervoet wat je weer regelmatig maakt hebben we daar allemaal niet aan gedacht.

September:
Ik had direct na de fysio een afspraak gemaakt met een zadelmaker/passen en deze is in september gekomen. Ik heb hem de tussen liggende tijd enkel gelongeerd omdat ik het andere zadel er niet meer op wou hebben.
En we vonden een zadel dat perfect bij je lag. We mochten hem 4 weken op proef hebben zodat we beide uitgebreid konden testen.
En je ging weer goed lopen. Eindelijk. Maar voor de zekerheid toch nogmaals de fysio laten komen om te zorgen dat je lijf echt los en goed was.

Oktober:
Je liep eindelijk weer meer zoals het moest. Ik had besloten om van stal te verhuizen en we hebben met de oude stalgenoten nog een fotoshoot op het strand gehad als soort van afscheid.
Afbeelding
Afbeelding

November en december:
We zijn verhuisd van stal. Je hebt het prima naar je zin en hebt al veel andere vriendjes gemaakt. We zijn van instructie gewisseld waar we allebei ontzettend veel andere dingen bij hebben geleerd. Waar jij het de eerste keer totaal niet mee eens was. En enkel in protest kwam. Maar je doet het elke week beter. Ik kom weer met een grote smile van je af omdat je zo een topper bent! Ook hebben we weer eens gestart waarbij weer een winstpunt hebben behaald. We zijn back on track!
Afbeelding

Zo dat was een jaar. Ik ga met goede moed door naar 2014 en hoop dat we deze stijgende lijn vast kunnen houden.
Pff wat een verhaal zo bij elkaar haha

:evaw:


_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Re: Na heel veel regen komt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 15:11

Hoop het ook! Met zijn nieuwe aangepaste zadel, andere trainingsmethode loopt hij beter als ooit tevoren. :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers