Mijn 2013 met Rambo!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Mijn 2013 met Rambo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 14:29

Hallo bokkers!

Als je commentaar hebt op mijn houding, zet het in een tip neer inplaats van kritiek. ;)

Mij 2013 begon niet echt fantastisch met Rambo. Rambo ging ziek het jaar in. Hij had een bacterie in zijn bloedvaten gekregen hierdoor kreeg hij kale plekken en vielen zijn manen en staart uit. Vanaf November 2012 tot Januari 2013 hebben we stil gestaan en wat gewandeld. In eind Januari, begin Februari zijn we de conditie weer gaan opbouwen. Zoals je wel kunt zien is zijn vacht erg rommelig. We deden het voorzichtig aan, want ja de conditie was weg. En omdat hij nog nooit wat heeft gehad was ik nogal voorzichtig met hem.

Afbeelding

Rond april verloor hij zijn rommelige wintervacht eindelijk en kreeg hij zijn manen weer terug. Ook werd zijn staart weer voller. Zijn conditie ging ook met grote stappen voorruit! Met het inrijden werd hij ook steeds vlotter, je kunt het niet echt zien in een foto, maar hier loopt hij lekker door tijdens het inrijden.

Afbeelding

In Mei-Juni begon de weideperiode weer. Natuurlijk hartstikke fijn, de hele dag eten, rennen en dutjes doen. En ik hoef geen stal uit te mesten! En achja dat grasbuikje maakt ook niks uit, lekker rijden en dan gaat het buikje vanzelf wel weer. En af en toe lekker in de paddock rollen vindt hij ook wel lekker. :j

Afbeelding
Afbeelding

En in September hebben we een leuke fotoshoot gehad! [ITP] Fotoshoot van mijn knappe kanjer!

Ben stiekem heel erg trots op hem. Mijn knappe belgische New forest!
Afbeelding
Afbeelding

In November zijn Maxime(Maximepatser op bokt) en ik met onze paardjes verhuisd naar een andere pensionstalling. Hier staan wij met veel plezier en volgens mij de paardjes ook! Ze deden het super! We staan er nu bijna 3 weken. Maar het gaat alsof staan ze hier hun hele paardenleventje al.

Dit is een filmpje die Maxime heeft gemaakt van de eerste dag op de nieuwe stalling. http://www.youtube.com/watch?v=lBAP1LmIEqU

We zijn nu gewoon lekker bezig met rijden en gaan vaker naar buiten. Voorheen deed ik nooit, maar nu we in een rustige omgeving staan met de paarden kan dit prima, weinig verkeer. Ook hebben we afgelopen weekend het bos uitgeprobeerd dat een paar meter lopen is. Helaas was het wat blubberig en lagen er veel omgevallen 'boompjes'. Die 'boompjes' heeft Rambo als een onverwachte sprong voor mij meegenomen. :=

Ik hoop dat wij 2014 wel gezond in mogen gaan! En dat we 2013 natuurlijk normaal kunnen afsluiten. We hebben een wat rottige start gehad, maar het is gelukkig allemaal goed gekomen met Rambo, daar ben ik heel erg blij om! :(:)

Tot de volgende keer! :wave:

maximepatser

Berichten: 417
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Friesland

Re: Mijn 2013 met Rambo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:35

Awh! Super leuke foto's van knappe Rambinos :j
Jullie zijn echt een super combi! :+:

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: Mijn 2013 met Rambo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:30

Ahw wat een leukerd!

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 21:36

xRiiannex schreef:
Ahw wat een leukerd!


Dankjewel :)

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 21:36

maximepatser schreef:
Awh! Super leuke foto's van knappe Rambinos :j
Jullie zijn echt een super combi! :+:


Dankjewel! *\o/*

elselianta

Berichten: 1718
Geregistreerd: 09-04-11
Woonplaats: Friesland

Re: Mijn 2013 met Rambo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:26

Esmee, wat is Rambo toch knap!
2014 gaat helemaal goed komen met jullie! :D
Zijn jullie naar de trens gegaan?

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 22:28

elselianta schreef:
Esmee, wat is Rambo toch knap!
2014 gaat helemaal goed komen met jullie! :D
Zijn jullie naar de trens gegaan?


Rambo is een knappie hihi :o maar Ja, we zijn naar de Trens gegaan! :)

elselianta

Berichten: 1718
Geregistreerd: 09-04-11
Woonplaats: Friesland

Re: Mijn 2013 met Rambo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:28

Ooh leuk haha!

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 22:30

elselianta schreef:
Ooh leuk haha!


Ik heb gehoord dat er een hele hoop van Ouwe syl naar de Trens komen, weet je misschien ook welke paardjes? Ben echt super benieuwd wie ik hier allemaal kan gaan verwachten! :')