FNRS Proef 8B

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dribbel

Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 03:19

Heb een klein boekwerk voor je geschreven. Hoop dat je hier wat mee kan. Ik heb geen geluid en heb beoordeeld vanuit mijn eigen perspectief.

Wat een leuk paard zeg. De proef ziet er ook al aardig uit. Je zit ook netjes rechtop en duikt niet voorover. Daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen (waaronder ikzelf).

Wat me opvalt is dat je veel aan het drijven bent, zonder duidelijk een reactie te krijgen. Juist omdat dit paard wat sloom is zou ik graag zien dat je zelf duidelijker bent in je drijven. Als je na 1e keer drijven geen reactie krijgt, dan drijf je de 2e keer duidelijker, dan nog geen reactie, dan een tik met de zweep. Het doel is om de hulp zo klein al kan en zo groot als nodig te maken. Door elke pas te drijven vlak je je paard af, waardoor je op de lange termijn minder reactie op je been krijgt.

Wat me verder opvalt is dat je nog niet helemaal ontspannen zit bij het doorzitten, waardoor je paard ook minder loslaat en met zijn hoofd omhoog komt en dus de rug weg drukt en dat is iets wat je juist niet wil zien in een dressuurproef.

De figuren zijn over het algemeen netjes (je voltes zijn rond en geen ei-vorm). Soms kan je misschien wat meer op de letter rijden; precies bij de letter uitkomen.

Een verbeterpunt voor je is denk ik de stelling en buiging. Ik weet niet of je het zelf voet, maar je gaat erg vlak door de hoeken en tijdens het afwenden, waardoor je abrupt wendt. Door stelling en buiging te vragen maak je je paard losser, waardoor deze eerder ontspant en gaat nageven.

Het stilstaan op x tijdens de proef was netjes actief en mooi vierkant. Erg goed! Wegstappen kon niet iets actiever. Je staat helaas niet helemaal stil aan het eind van je proef. Probeer daar op te letten. Ik snap dat je opgelucht bent aan het eind, maar probeer het toch netjes af te ronden.

Er zit zeker meer in deze combinatie, want het ziet er al leuk uit. Ik hoop ook dat je de kans krijgt nog een tijdje op dit paard te rijde, want ik denk dat je met weinig extra veel vooruitgang kan boeken.

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers