Working Equitation mini clinic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sneppie

Berichten: 1349
Geregistreerd: 12-01-06
Woonplaats: ergens in de betuwe

Working Equitation mini clinic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 21:50

Zaterdag 6 Oktober was het eindelijk zover!! Ik kreeg samen met Donna een mini clinic Working Equitation.
Dit idee werd geboren in dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1738438

Hier dus een klein verslag.

Zaterdag ochtend voor het eerst met mijn jonge zelf gefokt tinker merrie, Miss Neala op pad naar Jesser.
Spannend, want hoe zou ze het doen en hoe gaat ze reageren op voor haar nieuw en vreemd terrein!
Ze is ruim 4 jaar en loopt nog niet zo lang onder het zadel. Dus haar eerste uitje.

Eenmaal daar aan gekomen werden we aller hartelijks ontvangen door Jesser
Neala mocht in een stal maar ik koos om haar op de trailer te laten, dit moet ze tenslotte op een wedstrijd ook. Ging ook super.

Met enige vertraging kwam de andere ruiter Donna en haar pony ook. (file)
Donna met Jappie
Afbeelding

Ikke met Miss Neala
Afbeelding

Na een lekker bakkie koffie/thee en een krentenbol kregen een flinke portie theorie.
Reuze interessant.
Daarna hebben we beide paarden opgezadeld en zijn we gaan losrijden in de bak om ze even te laten wennen. De pony van Donna heeft al een hele mooie hoge leeftijd bereikt en moest even zijn stramme spieren opwarmen. Maar toen ging hij ook als een trein. Super pownie!!

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens af gestapt en zijn we met de paarden aan de hand het oefen parcours gaan verkennen.
Bij elke hindernis werd heel duidelijk uit gelegd wat de moeilijkheids graad was en waar je o.a. op moest letten. Zeer leerzaam.
Deze tonnen bijv. moet je volte omheen rijden die een gelijke afstand heeft tov de ton
Afbeelding

Hier lagen balken op de grond en daar moest je tussen door rijden en aan het einde bellen en dan achterwaarts er weer uit.
Afbeelding

Het hek
Afbeelding
De brug
Afbeelding

Afbeelding
Vervolgens mochten we opstappen en de hindernissen 1 voor 1 in stap rijden onder het kritische oog van Jesser :')
:D :D http://www.mijnalbum.nl/Foto550-KXFJJQLJ.jpg :D _O-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

al met al een super gezellige en erg leerzame middag!
Ik kan ook iedereen aanraden eens een clinic te doen want het is ontzettend leuk en zeer afwisselend.
En denk niet dat het simpel is want daar kom je echt van terug, mits jij en je paard een natuur talent zijn. :D
Alleen al om een mooie ronde gelijk waardige cirkel om een ton heen rijden en dan ook nog halverwege van hand veranderen om een volgende ton hetzelfde te doen, viel nog niet mee <<)
De paardjes hebben het allebei super gedaan en Donna heeft volgens mij ook een hele stap gezet voor haar zelf die middag.

Jesser het was een zeer geslaagde middag en wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar +:)+ +:)+

O ja er was ook nog enig publiek. <3
Q
Afbeelding
en zijn uber schattige slapie
Afbeelding

met dank aan de moeder van Donna voor de foto`s +:)+

Jesser
Berichten: 1151
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Working Equitation mini clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:45

Yes het verslag! Het was ook erg gezellig. Mooiste voor mij is als na de theorie en het losstappen de mensen voor het eerst een parcours doorstappen. (eerst altijd aan de hand) dan zie je soms wat spanning, slik zie je denken, waar ben ik aan begonnen. Paardjes vaak wat afwachtend. Soms vinden ze het net zo spannend als hun baasjes. Maar als snel ontspannen ze en dan wordt het leuk!
Paarden die echt enthousiast worden, ruiters die leren en grenzen voorbij gaan waarvan ze niet gedacht hadden die te overschrijden. Leuke paarden en leuke ruiters.

(even info over de paarden)
Miss Neala echt een koele kikker! Leert ontzettend snel. Voor zo'n jonkie al hele mooie balans.

Jappie een 'oude rakker' wiens oogjes helemaal begonnen te glimmen. Bij het hek werd hij ongeduldig en duwde zijn neus er zelf maar tegenaan...Hij kon dit wel hoor.
Prachtig, paarden zijn zo eerlijk, de mooiste spiegel.

Ik heb van jullie genoten, jullie weten dat je van harte welkom bent om weer terug te komen in het voorjaar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101733
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Working Equitation mini clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:12

Wat een gaaf verslag! +:)+

Nathaly, super dat je dit voor die meiden hebt georganiseerd!

Milty
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-02-13

Re: Working Equitation mini clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:21

Dat ziet er echt super uit, wat een knappe merrie heb je!
Gaaf verslag +:)+

miky3
Berichten: 4
Geregistreerd: 17-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:34

Leuk verslag en toffe foto's! Ik krijg meteen zin om ook eens mee te doen. :P Spijtig van de afstand (ben van België).

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: Working Equitation mini clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:07

Wat leuk! Ziet er leerzaam uit ook, mooi terrein heeft die Jesser toch :D ! Lijkt me ook heel leuk om te doen een keer.

madelief88

Berichten: 2877
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:54

Super leuk, ik vroeg me al af of het nog was doorgegaan gezien ik geen verslag had gezien.
Geweldig dat Nathaly jullie deze mogelijkheid heeft geboden, op inderdaad haar mooie terrein en dat jullie er zo van genoten hebben +:)+

Suusenmalvin

Berichten: 1234
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Lelystad

Re: Working Equitation mini clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:52

wat een ontzettend leuk idee zeg! Geweldig. Super leuk dat je dit aangeboden hebt Jesser!

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:49

:D leuk verslag zo! Lijkt me voor herhaling vatbaar, WE mag echt wat meer aandacht hebben, zo'n gave tak van de paardensport!
Maare Nath, ik mis nog iets, wáár is de stier? :Y) Met zo'n ring op z'n hoofd..

Jesser
Berichten: 1151
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:16

'Gerretje' vond ik net wat te Stoer voor de begin paarden.. Die schrikken vaak ervan en vond ik verstandiger om dit voor een eerste keer achterwege te laten.

meer voor de gevorderden van de WE

Afbeelding

RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:15

Wat zie ik nú? De buurvrouw in uitgelicht, haha! Super leuk! :D
En hoe is het met de IJslandse Amerigo? Hahaha :+ :')

sneppie

Berichten: 1349
Geregistreerd: 12-01-06
Woonplaats: ergens in de betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 21:54

Bedankt voor alle leuke reacties!!

vwb Gerretje; deze foto is vanaf mijn merrie gemaakt, net ff ander kleurtje en geen ring op zijn kop.....
Afbeelding

Jesser is een super coach!!! +:)+