De Beer in 2013, mijn lolbroek!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

De Beer in 2013, mijn lolbroek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 21:16

Hoi!

Ik vond het tijd worden om eens op een rijtje te zetten wat Beer en ik allemaal hebben gedaan afgelopen jaar. Nou, heel veel kan ik je vertellen! Even een paspoortje want Beer is nog niet zo vaak met foto's op Bokt geweest.

Naam: Beer (v. Merkur mv. Jolster)
Ras: Fjord
Leeftijd: 8
Stokmaat: 1,55 (of hoger inmiddels :') )
Beroep: Endurancepaard en mattie for life!

Ik begin bij december vorig jaar, de eerste sneeuwrit was op 6 december, op 2 dagen na dus exact een jaar geleden! Lekker draven door de verse sneeuw, Beer is heel vast ter been en wordt raaaaazend enthousiast van dat witte spul. Ik ook trouwens!

Afbeelding

Dan gaan we naar januari, nog meer sneeuw! Deze foto laat zien HOE dol de Beer op sneeuw is. IjsBeer dus.

Afbeelding

In februari was de sneeuw weg en kreeg Beer weer ijzers om onze trainingen weer te starten. We gaan heel vaak met de trailer op pad om bij/met iemand te gaan rijden. Dit was in Twente, ergens achter Holten. Als een echt volleerd endurancepaard weet Beer dat ie moet drinken wanneer hij kan en hij neemt deze taak ook zeer serieus.

Afbeelding

In maart trainden we lekker verder en een beetje yoga hoort daar ook bij dus arme Beer wordt af en toe in een tuigje gehesen en dan moet ie rondjes lopen. :+ Zielig he?

http://i668.photobucket.com/albums/vv44 ... /maart.jpg

April doet wat ie wil en de baas ook dus hops, Beer mee naar de Veluwe voor 3 dagen training. We maken hier heeeeeerlijk veel kilometers. Temporitten afgewisseld met gewoon lekker km's in de benen krijgen. Werkpuntje voor dit midweekje weg was galoptraining en we hebben echt genoten!

Afbeelding

Na deze sessie kreeg de Beer vrij want in mei, op zijn 8ste verjaardag nog wel, mocht meneer een wedstrijd lopen...40 km draven vanaf het KNHS centrum in Ermelo. We hebben een winstpunt gereden en ik had echt een topfit paard, wat wil je nog meer op je verjaardag! ohja, Beer kan ook heel goed een dinosaurus nadoen zoals je ziet! :')

Afbeelding

Na een korte rustperiode waarin mijn zadel even is opgevuld en verbreed (1,5 boommaat in nog geen jaar tijd gegroeid, ahum) konden we weer aan de slag. Ook al is endurance ons ding, kilometers draven en galopperen op de voorhand is niet te doen dus...er wordt ook gedressuurd. Hier heb ik eigenlijk niet zoveel foto's van maar ik kan je wel zeggen dat we sinds een paar maand enorm veel vooruitgang hebben geboekt! Ik laat deze foto toch even zien want zo ging het nou eenmaal in juni :D

Afbeelding

Ook werd er wat af geknuffeld en gegrondwerkt in juni.

http://i668.photobucket.com/albums/vv44 ... /juni2.jpg

En vriendje mee op de fiets terwijl wij een heerlijk rondje na het werk doen in de fijne avonden!

Afbeelding

In juli hebben we lekker van het mooie weer genoten naast de trainingen.

Afbeelding

Lekker vreten hoort daar ook bij.
http://i668.photobucket.com/albums/vv44 ... /juli2.jpg

En lol met je knol kan ook niet ontbreken natuurlijk. Deze foto typeert ons als setje heeeeeel erg goed. Mensen die ons kennen kunnen dit vast beamen!

Afbeelding

Augustus kwam en dit was spannend. We zouden op de 60 km in Uddel starten! Beer en ik waren er helemaal klaar voor...en toen werd het 35 graden... :') Voor een koudbloed niet te doen... We zijn toch gestart omdat we met de hitte ook gewoon hadden doorgetraind en Beer er eigenlijk geen last van lijkt te hebben. We zijn gezond gefinisht, binnen de tijd en we hebben een winstpunt gereden. Voor mij was het al genoeg geweest als we dit gezond hadden volbracht! Wat was dit heftig en wat moet je je paard goed kunnen inschatten met zulke extreme omstandigheden.

Zo stond mijn topper er na 60 km in de hitte bij!

Afbeelding

Kamperen met je knol, ook gezellig!

http://i668.photobucket.com/albums/vv44 ... elkamp.jpg

Na deze wedstrijd kreeg Beer vrij, lekker een paar weken niksen. Voordat ik hem weer wilde oppakken is de osteo geweest en heeft Beer ook weer een prodent smile van de tandarts gekregen. :P

Hier is Mariska Versteeg bezig met het losmaken van 4 wervels. Ik vond dat Beer niet zo lekker meer galoppeerde en dat had ik goed gevoeld. Hij kon zijn bekken niet meer lekker kantelen maar na de behandeling was ie weer helemaal 'the man'.

Afbeelding

September kwam, heerlijke paardrijmaand als al die stomme steekvliegen weg zijn.

Afbeelding

Oktober is ook al zo'n fijne maand. Lekker doorgereden en onderhoudstraining gedaan, dus lange ritten maar lekker relaxed en de dressuurlessen bij Femke Beljon zijn ook weer begonnen in deze maand.

Afbeelding

AppelBeer in november

Afbeelding

En dan zijn we het jaar rond..december alweer! Afgelopen zondag nog een heerlijke rit gemaakt op de Lemelerberg, hier vlakbij...hoop snel weer op sneeuw (als een van de weinige paardengekken volgens mij). Ze voorspellen sneeuw voor vrijdag..heee, dan is het 6 december, net als op foto 1!

De Beer zegt doei! (foto van zondag)

Afbeelding

Doel voor 2014 is klasse III starten (80-120 km) en lekker doorgaan zoals we nu bezig zijn. Bedankt voor het lezen, een berichtje vinden we leuk! :D
Laatst bijgewerkt door kristelhans op 04-12-13 21:57, in het totaal 3 keer bewerkt

Beer en co


kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: De Beer in 2013, mijn lolbroek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 21:22

Hihi, ja die dino-foto doet het goed he? Echt zo'n typische kop!

Kiara, dank, ik vind hem ook prachtig..en het hoofdstel ook! Vooral heel handig met zweet en koelwater. :D

Beer en co

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 21:24

Marika! Jaaaaaaaaa! Hopelijk nog een keer samen starten of trainen in het nieuwe jaar he!

Saskia, thanks! Was ook leuk om te maken!

Beer en co

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 21:29

xJoijn: Beer vooral hoor..hihi, ik ben nu begonnen met hardlopen want ik vind dat ik ook iets moet doen als ik zoveel van hem verlang. :)
Laatst bijgewerkt door kristelhans op 04-12-13 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Beer en co

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 21:31

Sjolvir schreef:
Appeltjes Beer vind ik leuk!
Kristel had je dit ooit gedacht jaren geleden? Jij en Beer zoveel?


Hee Do!

Nee, dit had ik nooit gedacht! Maar een eigen eigen trailer en auto openen zooooveel deuren voor je haha. En een fijne stalling en veel vakantie vanwege mijn werk ook. Het is gewoon de perfecte combi van alles.

*zucht* wat is paardrijden toch zalig he...

Beer en co

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: De Beer in 2013, mijn lolbroek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 21:37

Nienke, dank en ja, op naar 2014!

Maartje, dankjewel voor je compliment. Ik zie op je avatar een fjord, leuk! :D

Beer en co


kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 22:20

josewoos schreef:
Ik blij hem echt zo gaaf vinden! Stoere mooie fjord :)
Samen zijn jullie ook een mooie combi dat jullie zulke ritten kunnen afleggen, respect hoor!!

Veel plezier in 2014 met vele km's!


Dankjewel!

Beer en co

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: De Beer in 2013, mijn lolbroek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 08:22

Toydoll, dank, ik vind hem ook geweldig haha, en spieren heeft hij inderdaad ook! En dan te bedenken dat ie echt een slungelpuber was van bijna 4 toen ik hem kocht die niet eens aan een halster kon meelopen zonder strijd. :')

Beer en co

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 08:25

ArankaM schreef:
Leuk topic en wat lijkt mij endurence toch leuk! Het ziet er heerlijk uit zo :)


Endurance IS leuk! Ga een keer kijken/groomen/vrijwilligen of meerijden in de kennismakingsklasse, het is zo verslavend!

Beer en co

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 12:24

jolienvdb schreef:
Wat een geweldige Fjord, ziet er ook uit alsof jullie gewoon elke dag van t jaar lekker genieten! :D Ik ben fan!!!


*\o/* *\o/* Ik geniet zeker iedere dag van het jaar! En dan heb ik nog niet eens foto's van onze crosstraining/cross in het bos, logeerpartijtjes en springlesjes geplaatst! :D

Beer en co

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: De Beer in 2013, mijn lolbroek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 07:55

@Hannanas, we hebben nog heeeeel wat trainingskilometers te gaan voor ik klasse III durf te starten maar hee, niks moet en we nemen overal de tijd voor! Genieten is het belangrijkst.

Beer en co

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 13:57

nikkielvis schreef:
Leuk overzicht Kristel


:D Dank!

Beer en co

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: De Beer in 2013, mijn lolbroek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 22:00

Hihi Ineke, hij is echt een reus, helemaal als hij stoer doet en nu hij gespierder wordt toont hij nog groter, heel massief wordt ie.

Hoe is t met Britt?

Beer en co

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: De Beer in 2013, mijn lolbroek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 12:53

SB, haha, komt nog wel! Wacht maar af! Maar, zonder sneeuw is het ook prima. :) Wit ziet alles er alleen zo vredig en fris uit, nu is alles zo grauw en goor! :')

Shaddy82, dank!

Beer en co

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: De Beer in 2013, mijn lolbroek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 16:30

@wesleij, thanks! Leuk dat je ons herkent.

@Ceetje_bokt, aaaahhh, niet jaloers zijn! Ook gewoon lekker op pad gaan! :)

Beer en co


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers