Mijn stoere maatje een ‘paar’ jaar lang in the picture.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flora_horses
Berichten: 243
Geregistreerd: 15-05-12

Mijn stoere maatje een ‘paar’ jaar lang in the picture.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 19:04

Hallo! Leuk dat je komt kijken bij mijn topic!
Dit topic gaat over mijn pony Patron en onze jaren samen, zo’n 11 jaar al! Dus het word waarschijnlijk een groot topic, hopelijk niet te groot!

2000
Patron is gefokt door K. Keuter uit Urk. Op deze foto is hij een dag oud, ondanks dat zijn moeder heel ziek was geweest tijdens de dracht is hij kerngezond op de wereld gekomen.
Afbeelding
3 maandjes oud, hier is hij al een stoere en ondeugende hengst.
Afbeelding

2002
Najaar 2002: Ik was 10 jaar en mijn vorige verzorgpony was net verkocht. In die tijd verzorgde ik met vriendinnen bij een oude handelaar pony’s. We maakten ze zadelmak en daarna werden ze meestal snel verkocht, ik heb daar heel wat tranen gelaten, maar die tranen waren snel vergeten toen deze knapperd op mijn pad kwam! Hij kwam op 2.5 jarige leeftijd bij mij als verzorgpony, dus dat was ergens in september/oktober 2002. Toen kwam hij uit de opfok als magere puppy.
Afbeelding
December 2002, onze fotoshoot voor kerstkaarten! Inclusief prachtige kerstmuts
Afbeelding

2003
Maart 2003, hier is hij eindelijk wat aangekomen.
http://i1074.photobucket.com/albums/w401/florabloemify/IMG_20131126_135839_zps7a2a5458.jpg

Maart 2003, ik heb Patron inmiddels beleerd. Ik vraag mij echt af hoe ik dat heb gedurfd als 10 jarig ukkie! Ik kan me nog goed herinneren dat Patron een echte stuiterbal was ;) ik denk dat mijn motto toen was; vallen en weer opstaan! Op deze foto is hij wel heel braaf gelukkig.
Achteraf was ik echt heel blij dat meneer een echte stuiterbal was, want toen er een koper voor hem kwam gooide hij haar eraf XD je kunt je natuurlijk voorstellen dat ze hem niet gekocht heeft! Ik schrok wel heel erg dat er al zo snel kopers kwamen, waardoor ik elke dag ging zeuren of ik Patron mocht huren, want ik vond Patron wel een erg leuke pony. En ja hoor, mijn ouders kregen medelijden met mij en ik mocht hem huren!
Afbeelding
Augustus 2003, samen met een vriendin een buitenrit maken, tja ze zullen natuurlijk ook verkeersmak moeten worden!
http://i1074.photobucket.com/albums/w401/florabloemify/IMG_20131126_134724_zps6a90f7c6.jpg

Oktober 2003, een dressuurproef rijden op de manege voor ruiterbewijs deel A.
Toen waren we allebei super jong ;)
Afbeelding

2004
Juni 2004, samen met een vriendin aan de slag voor ruiterbewijs deel B, een springparcours rijden. Deel C is er nooit van gekomen omdat er te weinig animo voor was. Kortom, ik heb een half ruiterbewijs.
Afbeelding

Oktober 2004, De handelaar waar wij Patron van huurde kwam te overlijden. Dit betekende dat de boerderij en alle paarden en pony’s verkocht werden. Mijn ouders twijfelden geen moment en voor ik het wist had ik een eigen pony! Blijkt dat hij ook nog een stamboom heeft, nou mooi meegenomen dacht ik zo. We gingen verhuizen naar de stal van de zoon van de oude handelaar. Dat lag naast onze oude stal. Deze stal was alleen veel mooier, omdat deze gloednieuw was. In die tijd begon ik ook serieuzer dressuur te rijden. We hadden al bixie wedstrijden gereden, maar 2004 was ook het jaar dat we B gingen starten. En daar vlogen we doorheen!


2005
Voorjaar 2005, een foto van een selectiewedstrijd voor de Utrechtse kampioenschappen. In deze proef hadden we 3 winstpunten gehaald (183 punten), dat was de hoogste score van de dag! Dat was nog in de tijd van de oude proeven waar je 260 in totaal kon rijden. Als ik het omreken zou het 211 punten zijn in deze tijd. Trots dat ik was! Na de kampioenschappen moesten we over naar het L1.

Afbeelding
Enkele hoogtepuntjes:
- kringkampioen klasse B regio Utrecht
- 4e plaats Utrechtse kampioenschappen klasse B
- Utrechts kampioen met 4-tal gouden adelaar
-Clubkampioen dressuur klasse L1 (gouden adelaar)
- Bokaal voor ‘meeste winstpunten’ behaald in 2005 (gouden adelaar)

2006
2006: in januari zijn we L2 gestart. In september deden we weer mee aan de clubkampioenschappen, maar dit keer M1 om te kijken of Patron er klaar voor is. Hier behaalden we een 1e plaats mee met 190 punten. Na 28 winstpunten in het L2 werd het wel eens tijd om M1 te starten. 21 oktober hadden we ons M1 debuut, 188 en 192 punten en 2 keer een 1e prijs, een mooi begin! Helaas geen foto’s uit 2006 kunnen vinden.

2007
Indoorkampioenschappen Utrecht, klasse M1: met 62.17% op de 6e plaats geëindigd van de 13. Ik weet nog dat ik het daar niet mee eens was, ik had voor mijn gevoel namelijk veel beter gereden ;) Een foto van juni 2007
Afbeelding

2008
In 2008 rijden we het hele jaar door nog M1 wedstrijdjes met succes. Eind 2008 startte we M2, de M2 ging moeizaam. Patron mistte de verzameling en een constante aanleuning, waardoor we telkens geen winstpunten reden. In het begin was ik nog heel fanatiek, maar later heb ik de wedstrijden maar op een lager pitje gezet en ben ik thuis met mijn instructrice gaan trainen. Ik heb maar een paar wedstrijden gereden dat jaar.

2009

Ik heb nog een poging gewaagd bij indoorkampioenschappen Utrecht klasse M2, helaas geen winstpunten. Dit jaar heb ik denk ik maar 3 wedstrijden gereden. Ik had geen lol meer in wedstrijden dus ik dacht ik ga lekker zelf trainen. En als afwisseling sprongen we ook nog wel eens wat.
Afbeelding

2009 was ook het jaar van mijn laatste springwedstrijd. Vanaf 2005 heb ik in de B gesprongen en dit hebben wij mooi afgesloten met 33 winstpunten. Het springen ging vaak met ups en downs. Soms vond hij het parcours te eng en werden we gediskwalificeerd en soms ging hij super goed, dan ging hij als een speer door het parcours, ik hoefde dan alleen te sturen en af te remmen ;) We hebben ook een paar keer L gesprongen alleen daar hebben we geen winstpunten mee gehaald.

2010
Het jaar dat ik 18 geworden ben, dat betekend tussen de paarden starten! Hier heb ik nog even mee gewacht, want ik dacht als ik bij de pony’s geen eens een winstpunt kan rijden dan kan ik het tussen al die grote paarden helemaal wel vergeten. Langzaam maar zeker werden onze proeven beter beoordeeld en wij kregen weer lol in onze wedstrijdjes. Als ik lekker gereden had dan was ik al tevreden. Dit jaar mocht hij ook lekker met dikke wintervacht rondhobbelen en ik liet zijn manen groeien.
http://i1074.photobucket.com/albums/w401/florabloemify/pc180766_zps3dabe234.jpg

2011
In het voorjaar van 2011 haalde we onze eerste winstpunten in het M2, en tussen de paarden nog wel! We hadden zelfs nog een 2e prijs gewonnen. Hij was ook een beetje lomp dit jaar, hij heeft zijn hoofd ergens in de paddock gestoten, is nog steeds een raadsel hoe hij dit voor elkaar kreeg.
Afbeelding

2012
Ook in 2012 reden we nog lekker af en toe wedstrijdjes, Patron krijgt steeds meer kracht van achter en zijn aanleuning is ook stukken vooruit gegaan. Onze training heeft vruchten afgeworpen! We zien dit steeds vaker terugkomen in de cijfers van de jury. In het voorjaar is hij door een paard best wel flink toegetakeld. Hij had een snee op zijn borst en bulten en beschadigingen op zijn kont, je ziet het hoefijzer zo zitten. Hij liep ontzettend stijf, was net een houten klaas. Hij heeft ontstekingsremmers en pijnstilling gehad van de dierenarts. Er hoefde gelukkig niks gehecht te worden. Een week boxrust en na 4 weken kon hij weer de wei in en mochten we weer rijden.
In 2012 zijn we in november verhuisd naar een andere stal, daar staat hij in de winter overdag lekker buiten in de paddock.
Afbeelding
http://i1074.photobucket.com/albums/w401/florabloemify/P4200326_zps22a9a170.jpg
http://i1074.photobucket.com/albums/w401/florabloemify/P4200320_zps8f264f30.jpg

2013
Het gaat steeds beter met de training, we oefenen ook al veel voor het Z omdat hij het zo goed doet. In mei hadden we de nrps kampioenschappen en die hebben we gewonnen! Een 1e (187 pnt) en een 2e (178 pnt)plaats betekend: kampioen! Met de steun van anne_mieke88. We hebben een prachtige deken gewonnen en een clinic van kim thijssen en ook nog een cadeaubon.
Afbeelding

Omdat het zo goed ging gaf ik mij ook op voor de selecties. 2 keer een 6e plaats (van de 15 deelnemers) met 182 en 186 punten. In juli zou ik meedoen aan de Utrechtse kampioenschappen maar daar konden we helaas niet aan meedoen. Patron moest vanaf begin juli een beetje hoesten bij inspanning en dat werd steeds erger. Hij hoestte op gegeven moment in stap al zijn longen uit zijn lijf. Blijkt dat hij een luchtpijponsteking heeft. Maarja Patron laat zich niet kennen en elke dag rent hij vrolijk hoestend en bokkend de wei in ;) Hij kreeg eerst een hoestdrankje van de dierenarts, maar dat hielp niet. Uiteindelijk kreeg hij prednisontabletten en ventipulmin, daar knapte hij snel van op. In augustus hadden we allebei vakantie. In september en oktober gingen we weer hard aan de slag met de training. We hebben ook trailerlaadlessen gehad van TC horsevision, want hij had dit jaar ineens een trailerfobie ontwikkeld, inmiddels loopt hij er goed in.

18 november had ik weer een wedstrijd! En die ging echt top. 191 en 190 punten en 2 keer een 1e plaats. Wij gaan nu lekker verder met dressuurtraining. En als afwisseling gaan we wel eens naar het bos of doen we een crosstraining.
http://i1074.photobucket.com/albums/w401/florabloemify/IMG_20131118_200515_zpsb4960d71.jpg
Blooper, van je paard afvallen doe je zo! Tja als je niet goed aansingelt heb je een probleem!
https://www.youtube.com/watch?v=dMb6Q7JlC1g
Het kan ook goed gaan!
http://www.youtube.com/watch?v=-rphyZ6Z9CU
Hij kan ook wat kunstjes… soms iets te enthousiast, zonder dat ik het vraag bijvoorbeeld. We hebben een begin van de spaanse stap!
https://www.youtube.com/watch?v=7dqrF4EzBZ4
Stukje training van afgelopen week.


nog een mooie foto
Afbeelding

Als afsluiter een prachtige glimlach van mijn maatje!
Afbeelding

als je een berichtje gaat plaatsen.... please be nice :D

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Re: Mijn stoere maatje een ‘paar’ jaar lang in the picture.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:09

Oeh, die lange manen staan echt heel gaaf bij hem zeg!

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:24

Wauw, wat een ontwikkeling hebben jullie samen doorgemaakt zeg! En dat commentaar van jou bij het 'kunstjes' filmpje: "hmmm...beetje matig hè?" :D

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Mijn stoere maatje een ‘paar’ jaar lang in the picture.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:32

Knappe Patron, wat een tijd zeg! 11 jaar, en wat was je nog een guppie hihi!
Ohh ik moest weer lachen om je val, prachtig dat die gefilmd is!

Op naar een top 2014!

laurapieper1
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-12-13

Re: Mijn stoere maatje een ‘paar’ jaar lang in the picture.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:51

mooi verhaal, en prachtig paardje !! :))

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn stoere maatje een ‘paar’ jaar lang in the picture.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:01

Leuk overzicht! Zon pony zul je nooit meer vergeten. Op nAar de volgende 11 jaar +:)+

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Mijn stoere maatje een ‘paar’ jaar lang in the picture.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:06

Wat mooi dat jullie samen zijn opgegroeid en volwassen zijn geworden

Flora_horses
Berichten: 243
Geregistreerd: 15-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 23:02

djoontje schreef:
Wauw, wat een ontwikkeling hebben jullie samen doorgemaakt zeg! En dat commentaar van jou bij het 'kunstjes' filmpje: "hmmm...beetje matig hè?" :D


Volgens mij verstond hij mij toen en ging hij extra zijn best doen XD

Andrea die val is idd mooi op film gezet ;)

Bedankt allemaal!

FleurVerona

Berichten: 70
Geregistreerd: 03-11-12
Woonplaats: Amersfoort

Re: Mijn stoere maatje een ‘paar’ jaar lang in the picture.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:17

Wat een leuk overzicht van Patron zeg!!

Jessix

Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Mijn stoere maatje een ‘paar’ jaar lang in the picture.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:27

Het is ook echt de leeftijd dat ze van die lompe acties hebben. Gelukkig groeien ze daar overheen!
Leuk overzicht!

Flora_horses
Berichten: 243
Geregistreerd: 15-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 19:59

FleurVerona schreef:
Wat een leuk overzicht van Patron zeg!!


Hey fleur! Wist niet dat je op Bokt zat :+ leuk!

Flora_horses
Berichten: 243
Geregistreerd: 15-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 20:02

Jessix schreef:
Het is ook echt de leeftijd dat ze van die lompe acties hebben. Gelukkig groeien ze daar overheen!
Leuk overzicht!


Ik wacht nog steeds... Hij heeft vant jaar ook een keer een paal uit de grond getrokken en daar ging hij toen mee rennen :') moet nog ff geduld hebben geloof ik ;)

Hygge
Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:04

Wat leuk, je ziet jullie als combinatie echt groeien :)

Flora_horses
Berichten: 243
Geregistreerd: 15-05-12

Re: Mijn stoere maatje een ‘paar’ jaar lang in the picture.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 15:55

dankje!

FleurVerona

Berichten: 70
Geregistreerd: 03-11-12
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:28

iet_patron schreef:
FleurVerona schreef:
Wat een leuk overzicht van Patron zeg!!


Hey fleur! Wist niet dat je op Bokt zat :+ leuk!


haha ja, ik zag ineens Patron dus toen moest ik wel even reageren natuurlijk! :D

Flora_horses
Berichten: 243
Geregistreerd: 15-05-12

Re: Mijn stoere maatje een ‘paar’ jaar lang in the picture.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 12:24

Hihi echt grappig! Dus je hebt fb en Bokt, cool!

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:03

Wat gaaaaaaf wist niet dat je ook een overzicht had gemaakt...
Op naar het Z en nog meer mooie jaren :)

esmeerodrigo

Berichten: 337
Geregistreerd: 06-02-14

Re: Mijn stoere maatje een ‘paar’ jaar lang in the picture.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:49

Wat stoer toen je tien jaar oud was zeg! leuke combi!

Flora_horses
Berichten: 243
Geregistreerd: 15-05-12

Re: Mijn stoere maatje een ‘paar’ jaar lang in the picture.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 14:05

Dankje!
Ja antje, ik dacht moet ook maar eens een mooi overzichtje maken ;) in maart is mijn z debuut! Spannend!

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: Mijn stoere maatje een ‘paar’ jaar lang in the picture.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:37

Leuk!!! Ben benieuwd:)