Wiebe en Sneakers.. Wie had dat gedacht..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Wiebe en Sneakers.. Wie had dat gedacht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 23:27

2013..
Een bewogen paardenjaar voor ons..
Een overzichtje:

Januari/Februari:
Niet veel gedaan ivm lichte blessure van Wiebe..
Hij zat vast in zn linkerschouder door een te klein zadel..
Maar we kunnen natuurlijk wel door de sneeuw racen:
(voor de mensen die denken dat friezen niet (hoog) kunnen bokken)
Afbeelding

maart/augustus:
Niet veel gedaan, wat lessen gereden en een schriktraining gedaan.. Het beviel ons niet meer op stal.. (sloot niet aan op onze wensen o.a. 24/7 wei en wat meer disciplines onder 1 dak)
Maar in deze tijd heeft mijn lief wel leren paardrijden.. Dit beviel zo goed dat de woorden "eigen paard" al een paar keer vielen.. Maar dat was allemaal "voor over een paar jaar"..

September:
Wieb ging verhuizen!!
We hadden een plekje gereserveerd op een stal in ter aar en per 1 september mochten we komen..
Wiebe kreeg daar zijn eigen wei, zijn eigen paddock en een stal.. De wei/paddock konden we 24/7 gebruiken.. Heerlijk.. Ik zag mn poown meteen weer opbloeien..
In deze tijd ook foto's laten maken door een stalgenootje..
(en nee, we zitten normaal nooit met twee op Wiebe.. Maar dit was even voor de foto)
Afbeelding

Deze wil ik nog uitvergroot voor in de woonkamer.. Vind m zo mooi <3
Afbeelding

Mijn twee liefdes <3
Afbeelding

Samen rijden:
Afbeelding

Afbeelding

Intussen was mijn lief zwaar tinkerverslaafd geworden.. In de eerste instantie door mijn oude paardje Hendrik (van dioxide op bokt), maar toen we onze vrienden Cris en Dianne (DianneM op bokt) leerden kennen, was t hek van de dam..

Bijna dagelijks kreeg ik whatappjes van marktplaatsadvertenties door..
Tinker hier.. Tinker daar.. Tinker overal.. :')

Tja, wat doe je dan.. Een paard voor Louis.. Tja.. Zou wel fijn zijn voor Wiebe.. die staat nu alleen op zn paddock.. Hm....
Mja.. t kost zo duur.. En wat moet t dan worden?
Ik heb achter Louis' rug om gepraat met wat vrienden en wat informatie ingewonnen..
Daar kwam uit dat ik toch liever een jonkie wilde voor Louis.. Dit omdat ik zelf wel ervaring heb met jong spul en hem de ervaring wil geven om met zijn eigen paard te groeien..

Maar ik vond nog niks leuks..
Speur... Speur...

Oktober:
Het dressuren werd ook weer opgepakt.. {en ik weet dat mijn houding grondig beroerd is.. puntje voor de volgende vergadering :P}
Afbeelding

Afbeelding


Het speuren voor een paardje voor Louis ging ook door..

En ineens was ie daar... Op Marktplaats..
Afbeelding
Sneakers van de Gorterstraat (v. Silver Cash van de Gorterstraat, m.v. Collin van de Gorterstraat)
Precies wat ik voor Louis zocht.. Een knappe, zachtaardige jongen die wel groot ging worden..
Ik werd meteen verliefd.. Meteen mijn spaarcentjes aangesproken en gebeld.. Hij stond nog te koop!! *\o/* Ik heb zeker een uur met Saskia aan de telefoon gehangen en alle in's en out's gehoord en mn laatste twijfels vielen weg.. Dit werd hem!! Nog nooit een paard zonder bezichtiging gekocht, maar ik heb t toch gedaan en heb er zeker geen spijt van!!

Ik wilde hem aan Louis geven voor sinterkerst, aangezien hij nog ff bij mama bleef..
En toen kwam het moeilijke gedeelte... Zwijgen.........

November:
Ik hield het niet meer!!
Ik moest Louis duidelijk maken wat hij kreeg.. Ik had geen geduld.. :P
Had iedereen al verteld wat Louis ging krijgen, alleen wist hij t zelf nog niet.. Wederom achter zijn rug om een afspraak gemaakt met Saskia om Sneakers te komen bezichtigen.. Dit gingen we doen in t weekend, terwijl Louis dacht dat we naar stal gingen.. Daar aangekomen stapten we over in de auto van een stalgenootje (zij had een diesel en wilde wel rijden :P) en mn verzorgster van Wiebe stapte ook in, ging ook mee..

Louis wist niet wat m overkwam.. Een kwartier in de auto.. half uur.. Drie kwartier.. Meneer begon peentjes te zweten, maar eindelijk kwamen we op plaats van bestemming..
Het eerste wat Louis zag was Collin (de dekhengst) in de wei en hij werd al helemaal enthousiast.. Heel mooi dier, maar dat werd m niet :')

Toen zag hij Sneakers.. Zijn Sneakers.. Zijn gezicht toen hij hoorde dat adt zijn paard ging worden zei meer dan 1000 woorden:
Afbeelding
Hij was zoooo blij.. En meteen bezorgd.. :D
Waar moest hij heen? Hoe kwam hij naar alphen? Waar stal je zo'n diertje?
Gelukkig had ik alles van tevoren al geregeld.. De opfok was al gebeld en bij ons op stal heb ik al meteen aangegeven dat als er een plek vrijkomt, dat ik die graag wil hebben voor Sneakers..
Maar dan wordt hij wel eerst gecastreerd, want wij mogen geen hengsten op stal..
(Eerst wachten op zn tweede bal :') )

Een paar weken later gingen we zijn Sneakers dan eindelijk ophalen:

De trailer op bij zijn oude huisje
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZTL7BEGX#RO7XMVYE

En af bij zn nieuwe stekkie
Hij was zoooo braaf geweest op de trailer
Afbeelding

<3 Helemaal in love met zijn puppy <3
Afbeelding

En een kwartier later was hij al meteen vriendjes met de vos die samen met hem aankwam in de opfok..
Afbeelding

Ons paardenleventje is dus weer helemaal compleet..

December:
Wiebe ging voor het eerst in het tuig.. Helaas maar 1 foto van die nog enigszins duidelijk is, maar ik was zo trots op mijn vent!!
Al een jaar niet in de lange lijnen gewerkt.. Nog nooit van zn leven een tuig omgehad.. Nog nooit oogkleppen omgehad (hier had hij de grootste moeite mee..) Maar na een uur sleepte mijn kerel de bak al met twee autobanden.. Ik kon niet trotser zijn op mijn superpoown!!
Afbeelding

Dit was ons jaar tot zo ver.. Hopelijk mogen er nog vele van deze fantastische jaren volgen!!!

Louis71

Berichten: 62
Geregistreerd: 11-10-13
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:10

Hey sjat <3 *gniffel*
Wat leuk en wat vreemd om een samenvatting te lezen over ons eerste jaar samen.Het eerste wat je deed toen we nog net niet samen waren was mij op jouw Wiebe zetten en er mee aan de wandel gaan..1pk was wel wat anders dan de 370 pk,waar ik normaal mee werk!

Apart om nog eens te overdenken nu ik in mijn truckie Onderweg ben naar zuid frankrijk en ik jou moet missen...paardeneigenaar...toont jou onmetelijke liefde en vertrouwen in onze toekomst, want wij moeten flink aan de gang om dat babyTinky tje en jou Wiebert tot een mooi span te smeden, letterlijk en figuurlijk.

En mocht Wiebe wat achterblijven qua behang, dan zijn er vast wel Frisian extencions op de markt :-).

Ik ben erg benieuwd naar hoe Sneakers zal worden..Maar voorlopig mag hij nog ff babyTink blijven,.want is hij niet Cute!!!

Bedankt lief..jij bent echt "one of a kind" zo lief !
Xxxx

DioxideJarig

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Wiebe en Sneakers.. Wie had dat gedacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:20

Get a room jullie :P

Nien, leuk verslag van Wiebert en Snikkel! <3 Ik kan niet wachten tot ik jullie nieuwe aanwinst ook live kan zien. Misschien moet 'ie ook eens even een keer kennismaken met ome Hendrik tegen die tijd ;) Kan hij alvast de kunst van het rodeostuiteren leren :P

Ik vind dat jij en Wieb enorm gegroeid zijn het laatste jaar, zelfs met de tegenslagen. Je houding daar weet je zelf ook van, en ik zal je Arlette nog een keer in een doos stoppen en Fed Ex-en voor een strafkamp ;)

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wiebe en Sneakers.. Wie had dat gedacht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 00:28

Ik wist dat die eerste zin jouw reactie werd hahahahahaha.. ik ken je te goed :p thnx voor je reactie.. :) en stop mr wilson (anyway.. die volleybal ) erbij. :)
En rodeoen kan ie al.. zit in t ras denk ik.. :p

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wiebe en Sneakers.. Wie had dat gedacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:17

Wat een Leuk topic Nine!! En Louis :) Supergaaf dat jullie niet samen paardenmeisjes (ehhh) zijn....ok paardeneigenaren dan. Ik wens jullie heeeel veel plezier samen. Fijn dat ukkie eerst naar de opfok gaat, daar worden ze groot en sterk en sociaal van :)

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:21

Ah, wat leuk, de nieuwe eigenaresse van Sneakers! Gefeliciteerd met t lieve kereltje!

Afbeelding

Heel veel plezier met hem. En uiteraard met je andere knapperd! Mooi overzichtje :)
(Toch jammer dat jullie Collin niet gekocht hebben, was ik tenminste er zeker van dat mn droomhengst niet te ver weg gaat :Y) )

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Wiebe en Sneakers.. Wie had dat gedacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:22

Wat een leuk jaarverslag. Geniet van elkaar en jullie mooie paardjes.

sweetsox
Berichten: 1175
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: lelystad

Re: Wiebe en Sneakers.. Wie had dat gedacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:54

Wat Super leuk gedaan. Sneakers was altijd aan het dolle met zweet sox en kwam altijd knuffels eisen van me. Dag van geboorte gezien en was toen al gel van hem. Volgens min een wereld karakter. Lijk verdomd veel op die van mij.

DioxideJarig

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Wiebe en Sneakers.. Wie had dat gedacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:36

Leukste typo van het jaar :') Sneakers en Zweetsox hahahaha. Sportschoenen en stinksokken :')

Sorry Sweetsox, maar ik lag er echt dubbel om _O-

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wiebe en Sneakers.. Wie had dat gedacht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 20:33

Zweetsox? Hahaha raap me op.. :')