Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 17:54

Jehh eindelijk naar vaak willen maar het niet lukken enz.
is het me nu gelukt om heerlijk met pony lief op onderlinge wedstrijd te gaan :D

Ze deed het echt super goed!! oke oke er is nog echt wel veel werk aan de winkel dat weet ik
-ontspannen en zakken
-galop wat gecontroleerder
-handen stil
-houding.
enz kan zo nog wel wat door gaan.

Maar ik ben trots!!

we waren 2de met 183 punten de gene voor me was ervaren pony die het met haar ruiter super deed!



en de paar foto`s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ow en het comentaar was ook wel grappig dat stond bij iedereen op het protocol volgens mijn dat je pas naar a mag belonen

Ik ben vandaag trots

WhiteLogness

Berichten: 818
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:57

Ziet er goed uit! Maar probeer je handen wat stiller te houden in draf, je gaat een beetje mee in het staan zitten met je handen, maar dat heb je zelf ook al gezien ;) Voor de rest leuke pony!

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 17:58

haha jah weet het erg he die handen!!

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:40

Wat mij vooral opvalt is dat jij weinig balans hebt op je paard. Je zit heel erg onrustig.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 18:46

klopt ook helemaal ;)

Anoniem

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:55

Doe je beugels maar eens een gat of 2 korter, dat zal een hoop schelen. Je hebt je balans nog niet helemaal en dan is het helemaal lastig om met lange beugels te rijden (zelfs voor dressuurmaat zijn ze nog te lang). Dan zul je zien dat je je hakken beter uit kunt drukken en dat maakt echt gigantisch veel uit voor je balans. Daardoor zul je rechter gaan zitten en je handen stiller gaan houden. Wel een ontzettend leuke pony trouwens! En gefeliciteerd met je tweede plaats :j

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 14:18

wat grappig!! ik heb ze juist pas geleden gaatje langer gedaan omdat ik heel extreem naar voren ging zitten. daarnaast als ik ze korter doe ga ik niet zitten doe dat nu nog steeds niet. maar wel meer dan als ik ze korter doe ;)

dus nee ga ze niet weer korter doen ik ga juist meer proberen te zitten waardoor ik stiller wordt in me handen en houding.
en ga Centered Riding lessen volgen :)

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:14

Wat mij opvalt is dat je wat naar voren valt.
Je ziet het ook heel erg ook op die galop foto.
Ga voor jou gevoel meer naar achteren zitten, en houd je handen bij je, en iets hoger (zodat je ze echt gaat dragen) dat werkt voor mij al een stuk beter om mijn handen stil te houden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:29

pinkie87 schreef:
wat grappig!! ik heb ze juist pas geleden gaatje langer gedaan omdat ik heel extreem naar voren ging zitten. daarnaast als ik ze korter doe ga ik niet zitten doe dat nu nog steeds niet. maar wel meer dan als ik ze korter doe ;)

dus nee ga ze niet weer korter doen ik ga juist meer proberen te zitten waardoor ik stiller wordt in me handen en houding.
en ga Centered Riding lessen volgen :)


Hoe wil je gaan zitten als je geen steun hebt?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:29

Het lijkt wel of je telkens wat achterin je zadel gaat zitten (dus bijna op de lepel). Je heb nog geen goede onafhankelijke zit (daardoor ben je ook onrustig in je handen) en je valt ook wat voorover. Zitlessen nemen zou denk ik wel goed voor je houding/zit zijn :)

Je hebt een leuke pony! Lekker doortrainen samen en dan komen jullie er wel! Gefeliciteerd met je 2e plaats :)

hannah2312

Berichten: 153
Geregistreerd: 07-05-13
Woonplaats: Spakenburg

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:31

Hele leuke pony!

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 17:46

Bizzybijtje schreef:
pinkie87 schreef:
wat grappig!! ik heb ze juist pas geleden gaatje langer gedaan omdat ik heel extreem naar voren ging zitten. daarnaast als ik ze korter doe ga ik niet zitten doe dat nu nog steeds niet. maar wel meer dan als ik ze korter doe ;)

dus nee ga ze niet weer korter doen ik ga juist meer proberen te zitten waardoor ik stiller wordt in me handen en houding.
en ga Centered Riding lessen volgen :)


Hoe wil je gaan zitten als je geen steun hebt?


door eigelijk je beugels aan de kant te gooien en dan moet je wel ;)

Anoniem

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:47

Heeft geen nut meer zo gauw je weer met beugels gaat rijden. Als je zonder beugels gaat rijden terwijl je nog niet enigszins een onafhankelijke zit hebt, ga je enkel klemmen om te blijven zitten.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 17:49

ik ga eerst eens les nemen voor alleen me houding. dan gaat het wel goed komen ;)
want heb belooft aan iemand dat ik nooit meer een 5 voor me houding zou krijgen hahaha

Anoniem

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:51

Vast wel :) Succes!

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 18:11

zeker weten! ze zeggen oefenbaarkunst toch :P

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:40

Oefening baart zeker kunst! Ik zat vroeger ook altijd te veel naar voren. Mijn instructeurs hameren er constant op en zo waarlijk zit in nu rechtop en had ik zelfs in mijn laatste proefjes een 7 voor mijn houding en zit :)

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 19:12

Netjes! ! Mijn droom is ook een 7 maar dat wordt nog oefenen

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:00

Het is een knopje dat je bij zelf om moet zetten. Doen die schouders naar achteren borst voor uit en ga eens wat trotser zitten.. Je beugels zijn TE lang en nee je houding gaat absoluut niet helpen wanneer je je beugels nog langer zou doen of zelfs zo laat, je krijgt er een ongelofelijk stoel zit van je steekt je benen naar voren terwijl je hak in de zelfde lijn moet lopen als je schouders. Ik weet niet door wie je dat heb laten vertellen dat je je beugels pas geleden nog gaatje langer hebt gedaan. Je hebt totaal GEEN steun op je beugels en dat is overduidelijk te zien in het filmpje, je kan niet je hakken uitdrukken en je evenwicht niet netjes verdelen. Ga bij je zelf ontspannen zit doen die beugels 3 gaten korter druk die hakken uit en hou je schouders naar achteren dat is echt iets wat je zelf aan moet leren, ik kieperde ook veel voor over het is gewoon een gewoonte je moet gewoon bij je zelf continu denken achteruit en recht zitten.

Echter vind ik je nog lang niet B klaar, en beetje vals hoop gevend dat er dan een winstpunt is uitgedeeld al is het onderling, in mijn ogen is onderling om te zien waar je staat maar vind deze proef geen winstpunt waardig sorry.

juliedo24

Berichten: 991
Geregistreerd: 15-04-12
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:20

ik vind het heel gespannen ogen... het hoofdje schud, de staart zwiept en, wat al gezegd is, je zit heel onrustig. ik denk dat je nog moet heel veel op je zit moet oefenen en je paardje nog veel meer moet ontspannen. je zit ook best veel in zijn mond of niet?
het lijkt me niet het makkelijkste paardje maar ik vind hem wel heel erg mooi!
edit: hoe groot is hij eigenlijk?

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 17:59

Jah maar als ze nooit op wedstrijd gaat zal ze nooit leren ontspannen op ander terrein. Dit is de 2x dat ze om een andere locatie is om dan ook echt te rijden.
En ga pas over half jaar echt starten.

Dan is 1 me houding beter en loopt zij ook beter.
Maar daar nast moet de rest dan nog slechter gelopen hebben als ik 2 de was. En weet daarnaast wat ik moet veranderen.

En ga me beugels nooit 3gaatjes korter doen. Hoog uit 1

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:08

pinkie87 schreef:
Jah maar als ze nooit op wedstrijd gaat zal ze nooit leren ontspannen op ander terrein. Dit is de 2x dat ze om een andere locatie is om dan ook echt te rijden.
En ga pas over half jaar echt starten.

Dan is 1 me houding beter en loopt zij ook beter.
Maar daar nast moet de rest dan nog slechter gelopen hebben als ik 2 de was. En weet daarnaast wat ik moet veranderen.

En ga me beugels nooit 3gaatjes korter doen. Hoog uit 1


Tuurlijk ik zeg toch ook niet dat je niet heen mag? :P Ik zeg alleen dat je niet vanuit moet gaan dat je op officiƫle concours een winstpunt zou gaan halen.
En waarom niet proberen inplaats gelijk je hakken in zand te zetten met ik men beugels nooit korter doen, ik noemde een voorbeeld met 3. Doen het eens en plaats dan eens een foto als je aan rijden zit.

lisetteexx

Berichten: 3051
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Kop van noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:20

Goed gedaan Inge! En leuk je weer gesproken te hebben :)
Je heb een top pony komt echt helemaal goed met jullie, wil ook wel z'n pony :j :j
Mij opvalt is stapt je echt een bagger houding heb net zoals ik :j goed blijven oefenen komt het allemaal goed :)

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 20:04

Jah maar ik heb het daarom niet in haw gezet omdat ik weet wat ik zelf fout doe ;-) en hard aan het oefenen ben.

En ik weet dat ze over paar wedstrijden wel laag loopt :D
Lisette volgende wedstrijd is mijn houding echt veeeel beter echt waar haha

Zwerfkei
Berichten: 321
Geregistreerd: 29-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:09

Ik zou je beugels zeker 2 gaatjes korter doen!