Proefgerichte clinic Marlon van Wissen (L2) **FILMPJES**

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Proefgerichte clinic Marlon van Wissen (L2) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 19:24

Hallo!

Na ons vorige topic: [RT-HAW] L1 debuut met Whatever (v. Gribaldi) **FILMPJES**
leek het me leuk om van de clinic van vandaag ook weer filmpjes te plaatsen. We hebben op stal een proefgerichte clinic gereden bij Marlon van Wissen, en dit is het resultaat! :)

(ze zijn met mobiel gemaakt, daarop leken ze scherper, op de pc bleken ze helaas wat minder scherp..!)

https://www.facebook.com/photo.php?v=62 ... 1352236592

https://www.facebook.com/photo.php?v=62 ... 9171097858

Een reactie is altijd leuk natuurlijk!!

Anoniem

Re: Proefgerichte clinic Marlon van Wissen (L2) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:24

Wat me heel erg opvalt is dat hij nog moeite heeft met zijn balans, zwaar oogt aan de voorkant en in draf heel veel taktfouten maakt. Verder heb ik het idee dat jij heel stug bent met je hand en je lichaam en hem zo een 5e been bied aan de voorkant.
Ik zou veel meer lossigheid willen zien. Op lengte rijden voor wat voor hem comfortabel is en actiever maken, niet teveel ineen keer verwachten want hij zal zijn balans moeten vinden maar ik denk echt dat je eerst daarmee aan de gang moet gaan voordat je verder gaat. Hij is groot en groot in zijn beweging, daardoor moeilijk in balans te krijgen dus geef hem de tijd ervoor.
Zelf ook los durven laten, soepel worden in je bovenlijf, met je been naar je hand toe rijden en tempo opvangen met zit om zo voorwaartsheid om te zetten in activiteit. Ga hem soepel maken met voltes, lang en laag. Binnenhand opzij plaatsen, niet naar je toe halen, je wilt lengte behouden, geef dat dan ook.
Veel info, maar ik denk dan ook dat er nog genoeg werk aan de winkel is :D

xDreamerx

Berichten: 1121
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Tussen de Veluwe en de Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:40

Ik ga mee met wat Jolien zegt. Wat mij ook opvalt is dat je zelf nog niet in balans bent. Dat kan je vooral goed zien tijdens het lichtrijden, je komt achter de beweging aan en daardoor steun je op de teugels waardoor hij weer zwaar zal worden aan de voorkant, en kom je te zwaar in het zadel waardoor hij zijn rug zal wegdrukken. Je eigen zit is imo wel echt de basis voordat je vanalles aan het paard kan gaan vragen.
Probeer eens je benen vanuit je bekken op te tillen en naar achter te leggen, zodat je uit de stoelzit komt, maar tegelijkertijd je rug recht (bekken kantelen, onderrug wat boller) te houden en met lichtrijden schuin naar voren te denken. Hmm vind het lastig om zoiets uit te leggen over internet.
Vind ook wel dat de instructrice de focus heel erg op het 'rond maken van de hals' legt, terwijl de focus van mij meer op andere dingen mag liggen. Maar het zijn maar een paar minuten van de clinic natuurlijk. Je hebt een leuk paard :)

ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Re: Proefgerichte clinic Marlon van Wissen (L2) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 20:58

Dankjewel voor jullie reacties!
Klopt dat ie een stuk losser moet bewegen (en ik ook). Ze bedoelde met rond in de hals ook dat ie z'n rug losser moest maken maar ook z'n buikspieren meer moest aanspannen, nu deed ie andersom..! Ik wil ook zeker aan m'n eigen houding gaan werken, voel dat ik m tijdens t rijden in de weg zit en daardoor mezelf ook, we doen ons best maar is makkelijker gezegd dan gedaan Hihi.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Re: Proefgerichte clinic Marlon van Wissen (L2) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:10

Goeie les, dank dat je hem met ons wilde delen. Verder weinig aanmerkingen.

ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 21:30

piezze schreef:
Goeie les, dank dat je hem met ons wilde delen. Verder weinig aanmerkingen.


Dankjewel! En graag gedaan! :D