Vier jaar met de allerstoerste fjord!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CastellonJarig

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Vier jaar met de allerstoerste fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 00:33

Vier jaar alweer.
Vier jaar met mijn allerstoerste fjord Bailey.
Een overzicht de afgelopen jaren.

De eerste winter bij mij. Bailey maakte nieuwe vrienden, we maakten lange wandelingen en deden veel grondwerk om elkaar beter te leren kennen.
Afbeelding

2010 was een jaar van nieuwe dingen leren. Ik pakte het rijden met hem op, we vierden zijn vijfde verjaardag en begonnen met het maken van buitenritjes, iets dat Bailey (ondanks al z'n stoerheid) helemaal niet oké vond.

Afbeelding

Afbeelding

Met veel geduld, hele kleine stapjes maken en ontzettend veel oefenen viel dan toch het kwartje; buiten was gaaf! De kilometers werden uitgebouwd en in 2011 reden we onze eerste endurance wedstrijd.

Afbeelding

En hoe fijn is het om zo samen op pad te gaan, met de Veluwe als achtertuin. Genieten!

Afbeelding

2012 was al net zo genieten. Samen op pad, vriend op de mountainbike en ik op Bailey.
Eén van de hoogtepunten was toch ook wel de fjordencross waar we aan meededen. Bleek ik toch een heuse crosspony te hebben zeg, hij vond het geweldig!

Afbeelding

Afbeelding

Equiphotography heeft een aantal keer prachtige foto's van ons gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen jaar was een geweldig jaar.
Begin dit jaar was het begin van ons Parelli-avontuur, ik besloot alles om te gooien en ben intensief
aan de slag gegaan.. Daardoor zijn we ontzettend naar elkaar toegegroeid, nog meer dan daarvoor!

We deden vanalles, maakten dagtochten en deden mee aan een TREC-cursus, maar de grootste verandering was de komst van mijn tweede paardje, een jonge haflingermerrie.
Na even aftasten en een periode van jaloezie onderling zijn die twee van mij nu echt onafscheidelijk.
Het liefst gaan ze ook samen op pad, en inmiddels rijd ik gewoon met twee paarden door het bos. Heerlijk!
Bailey voelt zich heel verantwoordelijk en past echt op haar, geweldig is dat.

Afbeelding

Afbeelding

Equiphotography heeft ook dit jaar geweldige foto's van ons gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben ontzettend trots op mijn knappe fjordenman, die van (ook al wel stoer) puppypaard nu echt een stoere beer is geworden met verantwoordelijkheidsgevoel, een maatje waar ik altijd op kan rekenen en voor wie niets te gek is, en hoop dat we ook volgend jaar weer vanallerlei leuke dingen gaan beleven :)

Otjuh

Berichten: 2218
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Vier jaar met de allerstoerste fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 00:42

Mooi overzicht! Gave fjord <3

Mona14

Berichten: 245
Geregistreerd: 16-11-11
Woonplaats: Ermelo

Re: Vier jaar met de allerstoerste fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 00:50

Mooie Fjord en een mooie Haflinger!
Leuk zo samen op pad te kunnen gaan!
Ga je straks ook op je Haflinger rijden?
Ik woon ook op de Veluwe (Ermelo) is echt heerlijk om zo het bos en de hei op te kunnen rijden!
Zelf men ik, zooooo heerlijk!

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 08:04

Jd hebt een prachtig stel

nouwxie

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: Wijchen

Re: Vier jaar met de allerstoerste fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:11

Super leuke foto's van jullie samen!
Lange manen staan je fjordje goed!

Susan88

Berichten: 456
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:39

Wauw wat een leuke fjord en stoere haflinger! <3
Nog heel veel plezier gewenst.
Waar op de Veluwe woon eigenlijk, ik dacht namelijk wat plekken te herkennen. Ik woon zelf namelijk in Arnhem Noord en mountainbike (geen eigen/verzorg paard helaas) vaak over de Veluwe.

doemaar

Berichten: 1327
Geregistreerd: 08-05-10

Re: Vier jaar met de allerstoerste fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:43

Waaaauw wat een stoere fjord!

CastellonJarig

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 22:19

Dank voor jullie leuke reacties! :)

@Mona, ja, ik wil zeker ook met mijn hafje gaan rijden :) Leuk dat je ook zo van de Veluwe kunt genieten.
En mennen, dat lijkt me ook heerlijk zeg!

@nouwxie, ja he? Hij heeft ook nooit korte manen gehad.

@Susan88, dan kan het zeker kloppen dat je dingen herkent! Mijn paardjes staan ook in Arnhem Noord :)

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:56

Wauw, een van de mooiste Fjorden die ik ooit heb gezien, wat een prachtige manen. En je nieuwe Haflingerdame is ook heel mooi :)
Leuk om te zien hoe fijn je met je paarden werkt, het plezier straalt er vanaf!

Edit: Mag ik trouwens vragen hoe je bent begonnen met je hafje als handpaard mee te nemen? Of ging dat gewoon meteen goed?

CastellonJarig

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 00:17

Dankjewel Avalon! :D

Voordat ik hafje Wente meenam als handpaard had ik met haar al heel veel Parelli grondwerk met haar gedaan en was ze daarin heel confident en braaf. Ook hadden we al veel gewandeld in het bos. Daarna nam ik haar mee naast de fiets, dat ging prima (maar vond ik zelf niet zo leuk) en dan is de overstap naar handpaarden ineens niet meer zo groot.
Ik heb het eerst in de bak uitgeprobeerd, dat ging direct al zo netjes dat we meteen al een rondje buiten hebben gemaakt. De eerste paar ritjes was voor iedereen een beetje wennen en kijken wat nu fijn voelde, maar dat ging al vrij snel heel soepeltjes. Nu gaan we meestal meerdere keren per week zo op pad :)

nikkielvis

Berichten: 766
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:21

Leuk overzicht gemaakt Sterre. Jullie zijn een leuk en gezellig team. En ook een mooie dame erbij. :-)