2013, een jaar om nooit te vergeten.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDeena_

Berichten: 1855
Geregistreerd: 28-01-10
Woonplaats: Almere

2013, een jaar om nooit te vergeten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 21:51

Nou dan waag ik me er ook maar eens aan, zo'n jaar lang itp topic!

Als eerst, ik weet alle risico's van het zwemmen met blote voeten en zonder cap rijden! Dit is mijn eigen keus dus hier t liefst geen commentaar op :)

2013 moest ons jaar worden, na een vrij heftig 2012 met een behoorlijk heftige peesblessure. Daiske heeft vrijwel een jaar lang extreem gekwakkelt met haaar gezondheid, was er niks met haar benen dan was er wel wat anders. Halverwege het voorjaar de beslissing genomen om haar toen op t land te zetten en helemaal niks te doen, en ging er eigenlijk vanuit dat dit haar pensioen zou zijn, wonder boven wonder zijn we eind 2012 toch weer op gaan bouwen en nu gaat het beter dan dat ik ooit had durven dromen. 2013 zou een jaar van nieuwe ervaringen, leuke dingen en vooral genieten van elkaar moeten worden, en ik geloof dat ik kan zeggen dat dit goed gelukt is! <3

Januari
In Januari eigenlijk vrij weinig foto's gemaakt, vooral genoten van de sneeuw en lekker rustige buitenritjes gemaakt!
Afbeelding

Februari
In Februari kreeg ik dan eindelijk de camera waar ik al zo lang naar verlangde, dus vervolgde er veel shootjes van Dais, verder was t een koude maand waarin we eigenlijk niet veel bijzonders gedaan hebben. :') Pony was het stiekem wel een beetje zat al dat poseren.
Afbeelding

Maart
Ook in maart wederom weinig bijzonders gedaan, lekker een beetje rondgehobbelt samen, maar geen leuke foto's helaas.

April
In april, toen het eindelijk weer wat warmer werd, kwam het weer tot leven. Om te beginnen was Daiske 6 april jarig! Dat hebben we natuurlijk uitgebreid geviert, want mevrouw werd alweer 25! (hoewel je dit écht niet merkt aan haar, ze denkt zelf eerder dat ze een 5 jarige hengst is)
Afbeelding
Wederom is zon dag poseren natuurlijk SUPER vermoeiend. (ze heeft een heel zwaar leven beste bokkers, echt zielig!die angstige ogen hahahaha, suffie ♥)
http://img818.imageshack.us/img818/6788/zydd.jpg

Mei
In Mei was ik jarig en hebben we behoorlijk wat gedaan! Ik heb een superleuk naambordje voor Dais gekregen, het was heerlijk weer dus we zijn vaak naar t strandje geweest!
http://img15.imageshack.us/img15/2605/4lka.jpg
Daisje vond de varkentjes behoorlijk eng! }>
Afbeelding

Helaas begon ze daarna weer erg in te vallen, ondanks dat ze lekker op de wei stond en veel bijgevoerd werd zag je toch steeds meer haar ribben. Ik had al langer het vermoeden dat dit kwam door haar tanden maar schoof het een beetje aan de kant, ik dacht dat de verharing haar veel energie had gekost en begon steeds andere redenen te bedenken. Wel ben ik op zoek gegaan naar voer waardoor ze wat dikker zou worden, en uiteindelijk overgegaan naar slobber en muesli. Staat ze overigens nog steeds op!

Juni
In Juni superveel gefilmd en naar het bos geweest!
Lekker crossen door de bloemenweide :)
Afbeelding
En ook voor het eerst sinds een jaar weer gezwommen, dat vind ik nog echt het allerleukst om te doen!
http://imageshack.us/a/img837/2595/34pr.jpg

Juli
In Juli veel gezwommen met dais, verder het best rustig aan gedaan! Ze was ondanks haar ingevallenheid niet sloom of had ergens last van, maar ik voelde me er niet fijn bij om veel te gaan rijden. Door de warmte wilde ik haar ook niet de hele dag laten staan, dus zwemmen was ideaal. Lekker een dagje op het grasveld daar, en af en toe even afkoelen in het water!
(en behoorlijk wat foto's gemaakt, dus dit was best wel lastig uitzoeken)
http://imageshack.us/a/img841/8945/yig7.jpg
Afbeelding
http://imageshack.us/photo/my-images/59/oeto.jpg/

En nog een filmpje van een paar dagen in Juli!
https://www.youtube.com/watch?v=2i4cLon9Mhg

Onderhand was er nog steeds vrij weinig verbetering te zien qua gewicht, ze kwam wel aan maar het ging super langzaam, en ze viel telkens ook weer af. Ze was al op een oke gewicht toen augustus naderde, maar het kon veel beter!

Augustus
Dit is denk ik echt de topmaand geweest dit jaar, tot nu toe dan :') In augustus zijn eerst 2 vriendinnen van mij een paar daagjes naar Almere gekomen met hun pony en hebben we samen superleuke dingen gedaan, gezwommen, gereden, gefilmd met zonsopgang! Het was geweldig en ik mis ze heel erg.
http://imageshack.us/photo/my-images/855/n46d.jpg/

Maar daarna stond er een week op de planning, waarnaar ik al zeker een half jaar verlangde. Je kent vast de droom wel als pennymeisje om met je eigen pony op vakantie te gaan? Wakker worden naast je paard en dagenlange tochten door oneindige bossen? Nou, die droom kwam dus uit! Eind augustus ben ik meegeweest met 2 vriendinnen en hun pony's , en de staleigenaar en zijn zus! Het was een week om nooit te vergeten.
Ik heb Daiske toen ook voor t eerst voor de kar gehad, wist wel dat ze beleerd was maar had dit nog nooit met haar gedaan, en wat deed ze het goed! De laatste 2 dagen zijn we ook nog naar Ermelo gegaan, waar Tess & Mike op zaterdag wedstrijden hebben gereden, en ik op zondag met Dais en nog een paar andere haflingers het bos in geweest ben en maar liefst 28 km gereden heb!

Oneindige paden! <3 <3 <3
Afbeelding

Daiske voor de kar :D
http://imageshack.us/photo/my-images/34/xmul.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/854/5c4d.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/534/x3r9.jpg/

En de buitenrit met alle haflingers! (dais en ik tweede van links, aanspanning waren staleigenaar zijn zus Zoe & een van hun paarden, Mirthe)
Afbeelding

September
In september eindelijk de beslissing genomen toch tandarts te laten komen, en het bleek hard nodig te zijn! Na de tandarts ging het heel snel weer goed, en ze is nu weer super op gewicht en dr spieren zijn ook weer terug inmiddels.

Genieten met zonsondergang!
Afbeelding

Steigeren op commando.
Afbeelding

Een van de eerste supernette buigingen op foto! (vandaar mijn enorm blije hoofd)
http://imageshack.us/photo/my-images/833/29tx.jpg/

Oktober
Was een lekker rustig maandje, op een paar buitenritjes en wat VD trainingen na niet veel bijzonders gedaan met haar!

Afbeelding

November
En dan zijn we inmiddels alweer aanbeland bij nu! Daiske is beter dan ooit tevoren op dit moment, en iedere keer dat ik met haar werk maakt ze me keer op keer aan t lachen, of t nou is van dr klunzige gedrag of omdat ze alles wat ik doe supergoed uitvoert, het maakt niet uit. Ze tovert telkens opnieuw die lach op mn gezicht en ik ben zo zo zo gek op haar! ♥

Mijn kleine prinsesje. _/-\o_
Afbeelding

Daiske en ik doen ook al een flinke tijd aan vrijheidsdressuur, dit was in het begin vooral 'mijn paard kan kunstjes' maar de laatste tijd gaat het niet meer zo om de kunstjes. Sinds eind van de zomer ben ik er wat serieuzer naar gaan kijken en me gaan focussen op lichaamstaal en echt het samenwerken met Dais en dat was ook een enorm omslagpunt, want ook VD gaat enorm goed nu! Ik merk dat Dais het werken met mij ook echt leuk begint te vinden en ze pakt alles supersnel op de laatste tijd! Begin november is Frederieke vd Molen een dagje hier geweest en zij heeft toen mij en Daiske op het strand gefilmd met VD, het ging laaang niet zo goed als thuis maar ik ben heel trots op hoe ze het deed op zo'n 'spannende' locatie, en ze is daar zelfs gaan liggen! Ik ben Fiek nog steeds superdankbaar voor de beelden!



Al met al was 2013 tot nu toe voor mij een jaar waarin ik veel ben gaan beseffen, mijn band met Dais nog sterker is geworden en er veel dromen zijn uitgekomen! Ik heb onwijs genoten van dit jaar en hoop dat het nog even zo door mag gaan. En ik hoop ook dat we nog een heeeeeeeele koude winter krijgen met veel sneeuw. :brr:

Onwijs respect als je alles gelezen hebt! En ik vind een reactie natuurlijk suuuperleuk :D

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:55

Prachtig paard! Ik zou haar echt geen 25 geven :) !

Annelove16x

Berichten: 1012
Geregistreerd: 21-04-13

Re: 2013, een jaar om nooit te vergeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:11

Is ze al 25 :o dat had ik echt nooiit verwacht haha!
Je hebt een leuk verhaaltje geschreven, en hoe gaat het met haar (na zandkoliek)?
Jullie zijn echt leuk zo samen, nog super veel plezier samen! <3

Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Re: 2013, een jaar om nooit te vergeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:16

Leuk overzicht, veel mooie foto's. Fijn dat de tandarts haar zo goed heeft kunnen helpen, zo lang blijven vermageren of last hebben van de tanden is toch niet fijn. Dat zwemmen ziet er heerlijk uit en jullie hebben ook een hoop mooie ritten gemaakt, word er jaloers van! Nog veel plezier samen.

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:16

Ah, super leuk Deena!
Dais ziet er echt niet al 25 uit.
Heel veel plezier in 2014, en hopen dat ze nog heel oud wordt :)

AnneSophieW

Berichten: 15
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:16

deena super gaaf geschreven, daiske is echt knappy pony en super mooi dat het weer beter gaat :D xxxxx

HannaCaptain

Berichten: 90
Geregistreerd: 03-04-12
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:20

waauw deen, echt kippenvel. Ik ken je al zolang met dais maar zelfs alleen al op edits zie ik dat jullie band is veranderd. echt kippenvel en tranen in mn ogen als ik jullie verhaal zo lees. Zo bijzonder. Dat je nog maar héél lang van dr mag genieten! jullie zijn een #dreamteam I love you guys.

echtwaar. :o

zoveel respect♥

kusjes van je dinnetje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:23

Zooo leuk Deena!

Lysanneex

Berichten: 96
Geregistreerd: 29-01-13

Re: 2013, een jaar om nooit te vergeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:26

SUPERLEEEEUUKK DEENA, jij en daiss zijn perfect samen ♥

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:59

leuk overzicht deena! je geeft haar zeker geen 25, wat een hete tante toen ik er even op mocht hahahaha, maar wel super lief! <3

hopelijk nog vele jaren met een gezonde dais! :D



voor de geintresseerden :)) leuk sfeerfilmpje hoe ik het bij deena heb gehad! :D

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: 2013, een jaar om nooit te vergeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:05

Wauw Deena, prachtig topic!
Jij en Dais zijn geweldig samen!

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: 2013, een jaar om nooit te vergeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:04

waauw deentje, echt gaaf om te lezen zo! <3 die paar dagen met Emm bij jullie waren echt super, en Dais en jij zijn echt geweldig samen! ook afgelopen week weer zoiets heftigs, en dat paard blijft ook maar volhouden haha :) die gaat echt 100 worden ofzo. toppers zijn jullie!

_Royal

Berichten: 21
Geregistreerd: 25-11-13

Re: 2013, een jaar om nooit te vergeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:21

Wauw, je zou haar echt geen 25 schatten! Wat is het prachtig om jullie sterke band te zien. Hopelijk komen er nog vele van deze jaren voor jullie. <3

jasmijnxlady

Berichten: 303
Geregistreerd: 27-12-12

Re: 2013, een jaar om nooit te vergeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:18

aaaah zo leuke deen, serieus dais kan zich geen betere eigenaar wensen als jij! hopen dat ze nog lang bij je blijft! :)

ecarmene
Berichten: 77
Geregistreerd: 13-03-12

Re: 2013, een jaar om nooit te vergeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:45

Ohh wat een ongelofelijk leuke haflinger!

Vosjeloverx
Berichten: 225
Geregistreerd: 19-09-09

Re: 2013, een jaar om nooit te vergeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:53

Super leuk deentjeee! Daiske i echt een toppertjee ❤️

sabeth_ss

Berichten: 95
Geregistreerd: 09-08-12

Re: 2013, een jaar om nooit te vergeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:03

wauw deena, echt zo gaaf om te lezen! jij & daiske horen echt bij elkaar, en daiske had zich echt niks beters kunnen wensen dan iemand als jij!

xDeena_

Berichten: 1855
Geregistreerd: 28-01-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 22:07

Wauw zo lief alle reactie's! ♥

sunnybellami

Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: 2013, een jaar om nooit te vergeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:54

wouww hou van dit topic! jij en Dais zijn perfect samen<3