1 jaar in the Picture... 10 jaar in the Pocket

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

1 jaar in the Picture... 10 jaar in the Pocket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 12:01

Hallo *\%/*

Leuk dat jullie komen kijken bij mijn "jaar in the picture". Eigenlijk hebben we zoveel meegemaakt dit jaar dat dit bijna niet te beschrijven valt. Maar ik ga mijn best doen.

2013 moest en zou ons jaar worden aangezien door dit incident: Afbeelding
Ze had een scheur in haar bot, scheur in haar pees, en scheurtje in de aanhecting van haar pees had gekregen. Hierdoor stonden we vanaf juni 2012 op non-actief. Anne_mieke88 @ [BEH] paard telkens beetje kreupel *update: scheurtje in bot*

Januari:
Vorig jaar november hebben we besloten om van stal te wisselen. Ik voelde mij er niet meer op mijn plek. Een stukje verder vonden we een mooi nieuw plekje.

Ze stond net op haar nieuwe stal. Voor ons allebei even wennen. Maar wat werd ze vrolijk van elke dag buitenstaan.
Afbeelding
We mochten nog niet heel veel. Beetje stappen en een beetje draven. Op het harde. Niet een hele goede combinatie met van stal verhuizen, want de omgeving was onbekend, de weg was druk, het was donker, en ze was heel erg fris. Maar deze maand zijn we goed doorgekomen gelukkig.

Februari:
In februari kregen we het goede nieuws dat we weer mochten gaan opbouwen in de bak *\o/*

Maart:
In maart ben ik na jaren aanklooien qua rijden een goede nieuwe juf tegengekomen. Ik heb van haar zoveel geleerd. Bedankt Sam (S_en_Z@Bokt)

April:
In April gooide we het rijden lekker over een andere boeg. Laag en voorwaarts. Onze focus was Eelkje haar rugspieren te laten gebruiken. Ook mijn zit werd grondig aangepakt
Afbeelding

We zijn ook lekker naar het bos geweest met Snackie@Bokt en Iet_patron@Bokt.
Hierbij een filmpje.... zoals je kan zien houdt Eelkje van "Short Cuts" Ze besloot dat door het water heen sneller gaat:

Wat heb ik genoten van deze dag. Na maanden lang ellende en opbouwen en bakwerk eindelijk bos!

Mei:
We zijn ons gaan concentreren op ons rijden en mijn zit. Lekker onze gang gaan en genieten van elk moment dat we samen hadden.
Want ik heb geleerd door het ongeluk dat in een mini seconden je leven ineens totaal kan veranderen.

Juni
De maand juni was een erg drukke maar vooral leuke maand.

Op 2 juni hadden we een fotomeeting in de Soesterduinen:
Afbeelding

15 juni Hadden we speciaal voor friezen een wedstrijd in Lunteren. We hadden 166 en 177... voor de eerste keer starten op gras en na zo lang stilstaan. Vond ik dit een super prestatie... Ook kreeg ik het commentaar dat ik een vriendelijke ruiter was... <3

Afbeelding
Filmpje losrijden:

Op 24 juni plaatste mijn juf deze quote... Ik ben hier zo trots op <3
S_en_Z schreef:
Ik kán het niet laten. Zaterdag een paar plaatjes geschoten van Anne_mieke en Eelkje. Heb geen tijd gehad om ze uit te zoeken maar deze sprong er uit.

[ Afbeelding ]

Annemieke moest hier net een stuk "de motor aanzetten".. en wat een power kreeg ze terug! Handjes en voetjes blijven verbeterpuntjes, maar wat begint Eelkje met sprongen vooruit te gaan zeg (letterlijk). Ik vond haar hier mooi over de rug bewegen. Wat me opvalt is dat Eelkje steeds meer de rug
laat deinen en steeds minder "hol" is, ook in de draf. Er worden dus buikspiertjes gebruikt en de bovenlijn komt steeds losser.. 2 toppertjes!


21 juni heb ik schriktraining gehad met eelkje. Maar niets boeide die topknol van mij:
Anne_mieke88 @ [RIJ-ITP] schriktraining boeit haar helemaal niets...
Afbeelding

Eind juni heb ik een heerlijk buitenrit van 2,5 uur kunnen maken over de heide bij Kootwijkerzand samen met Iet_patron.
Afbeelding

Juli:
Ik merkte wel dat eelkje haar voorbenen erg ontlaste en had weer in mijn achterhoofd dat dit foute boel was.
Ik zou eerst op vakantie gaan eventueel zou de rust haar goed doen.
Toen ik terug kwam van mijn vakantie eind juli was Eelkje stokkreupel.
Gelukkig kon ik meteen terrecht bij de dierenarts.
Conclusie: Trap van een ander paard een scheurtje in haar griffelbeen.

Wat heb ik lopen janken.... het is weer zo ver!

Veel rust, geen gekke dingen. Alleen stappen in de bak.
Gelukkig heeft de staleigenaar een klein stukje wei af kunnen zetten. Wat was ik blij dat we die mogelijkheid hadden.
Want helemaal alleen in het paddock is helemaal niks aan.

Augustus:
In Augustus moesten we veel stappen in de bak. Gelukkig is mijn nichtje toen begonnen met poownrijden dus hadden we goed gezelschap
Afbeelding

September:
Eind september kregen we te horen dat we weer mochten opbouwen in draf *\o/*

Oktober:
Door de vele dierenarts bezoeken en veel frustratie van mijn kant wilde Eelkje de trailer niet meer in. We zijn toen begonnen met trailer laad les van Sharon (http://www.trainingscentrumhorsevision.nl) En na twee lessen stond ze zo in de trailer

Afbeelding
:D

Ook mocht ze naar de tandarts... Arm peerd:
Afbeelding

November:
Eelkje kreeg in november een masseur op bezoek die haar weer lekker los maakte. Ze kom in dit jaar sowieso nog 2 keer. Ik ben naar de fysio gegaan voor de pijn in mijn heupen en hopelijk bevorderd dit mijn zit ook.

In november was het ook weer zo ver om onze skills weer te laten zien aan de wereld :Y)
Het ging opzich heel goed.. wel wat spanning om het juryhokje. We hadden 176 en 181 als punten gekregen. Ons harde werk is beloond met een winstpuntje *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eind November staat weer een wedstrijdje gepland. Komt de masseur weer lang en ga ik nog paar keer naar de fysio.
Alles om samen lekker los in ons lijf te komen en samen verder te groeien.

December:
Wie weet wat december ons brengt. :)

Volgend jaar maart zijn wij 10 jaar bij elkaar.
We hebben veel up's en down's gekend, maar het belangrijkste is dat we het samen doen.
Hoe diep we ook in een put komen we doen het samen en dat maakt ons sterk.

Eelkje dit topic is voor jou.

Mijn liefde voor jou brandt als duizend zonnen in mijn hart.
Mijn liefde voor jou gaat verder dan de sterren en de maan.
Eelkje ik laat je nooit meer gaan.

Spoiler:
Als je dit leest ben je een clown :D
We are all traveling through time together, Every day of are lives. All we can do is our best, To relish this remarkable ride.


Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: 1 jaar in the Picture... 10 jaar in the Pocket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 12:23

Dank jullie wel... :)
Heb toch ondanks de tegenslagen mijn doelen voor 2013 gehaald :)

Spoiler:
Als je dit leest ben je een clown :D
We are all traveling through time together, Every day of are lives. All we can do is our best, To relish this remarkable ride.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 12:48

jazeker heel veel pech... maar ook zeker hele mooie momenten :)

Spoiler:
Als je dit leest ben je een clown :D
We are all traveling through time together, Every day of are lives. All we can do is our best, To relish this remarkable ride.


Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 10:57

Dank jullie wel allemaal....
<3

Spoiler:
Als je dit leest ben je een clown :D
We are all traveling through time together, Every day of are lives. All we can do is our best, To relish this remarkable ride.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: 1 jaar in the Picture... 10 jaar in the Pocket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 11:02

Dank je wel....
net nieuw.... als je kijkt naar juni mijn wedstrijd heb ik nog een ander jasje aan.... maar ik vind grijs zo sjiek staan bij zwart.... en mijn cap is zwart/grijs en mijn zweep grijs.... dus dan moest er natuurlijk ook een grijs jasje komen :Y)

Spoiler:
Als je dit leest ben je een clown :D
We are all traveling through time together, Every day of are lives. All we can do is our best, To relish this remarkable ride.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: 1 jaar in the Picture... 10 jaar in the Pocket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 09:52

Voor de geïnteresseerde in het jasje: http://www.ej.nl/products/10000433/4020 ... +SOFTSHELL

:)

Dank jullie wel allemaal....Doet mij echt heel goed de reacties in dit topic. Ik heb ook even een traantje weg moeten pinken toen ik het topic maakte en alle foto's aan het uitzoeken was. Het is voor mij ook extra speciaal omdat we al bijna 10 jaar bij elkaar zijn... en dat ik vind dat onze band onbeschrijflijk is. <3

en nog meer goed nieuws...
We staan bij uitgelicht *\o/* *\o/* *\o/*

Spoiler:
Als je dit leest ben je een clown :D
We are all traveling through time together, Every day of are lives. All we can do is our best, To relish this remarkable ride.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 11:18

Ja ook super bedankt Sharon voor je hulp.... qua grondwerken zijn we er toch wel achter gekomen dat onze band erg sterk is en ze echt ook op mij let... dank je wel voor je hulp om het vertrouwen weer terug te winnen... :)

allemaal heel erg bedankt... ook even in het bijzonder Siempie (Dingetje@bokt) voor het trouw volgen van mijn topic over haar botbreuken en altijd mij op weten te fleuren <3

Spoiler:
Als je dit leest ben je een clown :D
We are all traveling through time together, Every day of are lives. All we can do is our best, To relish this remarkable ride.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: 1 jaar in the Picture... 10 jaar in the Pocket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 11:38

<3 boktdinniej...

bedankt naamgenoot :')

Spoiler:
Als je dit leest ben je een clown :D
We are all traveling through time together, Every day of are lives. All we can do is our best, To relish this remarkable ride.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: 1 jaar in the Picture... 10 jaar in the Pocket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 11:57

Ja dat is zeker....
Ik heb tijdens het herstel wel echt even momenten gehad dat ik dacht wat een rotknol...doordat ze stilstond had ze energie level drieduizend... ik werd bang voor haar durfde niet zoveel meer... moest verplicht op het harde te stappen dusja in het donker op een drukke weg... ze schoot ook nog om te haverklap weg... liep te piafferen over de straat heen en ik maar bidden dat k erop mocht blijven zitten...en dan stoppen 180 graden draaien of achteruit de sloot in willen lopen...ik was gewoon angstig om te gaan rijden... Ik durfde haar ook niet meer te longeren zo bang was ik voor haar geworden... als ik weer eens ging rijden zat ik te rillen als een rietje.... maar gelukkig toen we eenmaal weer mochten opbouwen en het energie level verdween verdween ook mijn angst en gaan we nu beter met elkaar om dan ooit <3

Spoiler:
Als je dit leest ben je een clown :D
We are all traveling through time together, Every day of are lives. All we can do is our best, To relish this remarkable ride.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: 1 jaar in the Picture... 10 jaar in the Pocket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 14:54

<3

Hahaha ja meesterlijke actie. Was wel geschrokken omdat ik mn beugels verloor hahah

Spoiler:
Als je dit leest ben je een clown :D
We are all traveling through time together, Every day of are lives. All we can do is our best, To relish this remarkable ride.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 15:50


Spoiler:
Als je dit leest ben je een clown :D
We are all traveling through time together, Every day of are lives. All we can do is our best, To relish this remarkable ride.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: 1 jaar in the Picture... 10 jaar in the Pocket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 22:43

Hahah springen kost energie :')

Spoiler:
Als je dit leest ben je een clown :D
We are all traveling through time together, Every day of are lives. All we can do is our best, To relish this remarkable ride.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: 1 jaar in the Picture... 10 jaar in the Pocket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 06:04

Ja erlkje ook hoor femke alleen op dat filmpje hadden we al half uur gesprongen dus toen was het een beetjr op :')

@paardjesfan. We wilde gaan mennen en ik wilde datvoor nog even oefenen op stilstand omdat ze dat moeilijk vond. Toen ik halt riep wilde ze zich omdraaien want door de kappen kon ze natuurlijk niet zien waar het geluid vandaan kwam. Dus ze draaide zich om en belande op dr rug in de sloot. Ze is er verkeerd uitgetrokken vandaar de scheur in haar bot en scheurtjes in haar pezen.

Spoiler:
Als je dit leest ben je een clown :D
We are all traveling through time together, Every day of are lives. All we can do is our best, To relish this remarkable ride.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: 1 jaar in the Picture... 10 jaar in the Pocket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 00:51

:D

Spoiler:
Als je dit leest ben je een clown :D
We are all traveling through time together, Every day of are lives. All we can do is our best, To relish this remarkable ride.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: 1 jaar in the Picture... 10 jaar in the Pocket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 11:00

jazeker met men tuig om in de sloot.... nee niet meer gemend daarna... ik doe het ook niet meer met haar vind het veelte eng.... Trauma's :')

Aanstaande dinsdag gaan we wel lange lijnen werk doen... maar dat is veilig in de bak *klopt af*

Spoiler:
Als je dit leest ben je een clown :D
We are all traveling through time together, Every day of are lives. All we can do is our best, To relish this remarkable ride.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: 1 jaar in the Picture... 10 jaar in the Pocket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 11:40

ja ze heeft er wel voor gestaan :)

Spoiler:
Als je dit leest ben je een clown :D
We are all traveling through time together, Every day of are lives. All we can do is our best, To relish this remarkable ride.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-13 10:34

even stiekem een schopje <3

Spoiler:
Als je dit leest ben je een clown :D
We are all traveling through time together, Every day of are lives. All we can do is our best, To relish this remarkable ride.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: 1 jaar in the Picture... 10 jaar in the Pocket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 12:34

Dank jullie wel dames :)

Haha siempje help mij es ff :)
Denise net als jij en Rivaldo <3

Spoiler:
Als je dit leest ben je een clown :D
We are all traveling through time together, Every day of are lives. All we can do is our best, To relish this remarkable ride.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: 1 jaar in the Picture... 10 jaar in the Pocket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 22:33

Jazeker!
Dank jullie wel :)

Spoiler:
Als je dit leest ben je een clown :D
We are all traveling through time together, Every day of are lives. All we can do is our best, To relish this remarkable ride.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: VinandoW en 56 bezoekers