2013, een topjaar met mijn topknol!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

2013, een topjaar met mijn topknol!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 14:34

Hallo allemaal!

Nu het einde van het jaar 2013 ten einde loopt, kunnen we wel zeggen dat dit echt een top jaar was voor Vivaldi en mij maar helaas wel met een slecht einde.
Om toch weer even voor me zelf te bedenken wat voor topknol het kan zijn, even dit overzichtje!

Even vooraf voor de mensen die Vivaldi nog niet kennen.

Ruin
KWPN
Pamal x Irocko
1.56(7)
11 jaar
2 jaar onder het zadel

Vivaldi hebben we nu 2,5 jaar. Hij is als slachtpaard bij ons gekomen en was mishandeld.
Hij was mager, vies maar vooral heeeel erg bang, angst voor mensen en alles wat bij hem de buurt kwam. Na veel geduld hebben we hem dus helemaal opgeknapt!

Januari
Januari werden we Reserve kringkampioen in de klasse E/B. Hier heb ik helaas geen foto's van.

Februari
Deze maand een beetje rustig aan gedaan maar toch een super resultaat gehaald!
24 Februari werden we twee keer 1ste met 18 en 11 punten los van de nummer twee!!

http://www.youtube.com/watch?v=L8KzTLP60Ao

Maart
In maart hebben we de B afgesloten met een mooie 1ste prijs met 207 punten.
We zijn in 7 wedstrijden de B door gegaan met 14 winstpunten met als persoonlijk record 209
23 Maart hebben we ons L1 debuut gemaakt en die hebben we gewonnen met 207 punten en 8 punten los van de nr. 2, en 196 punten. Meteen even lekker 4 winstpuntjes binnen!

Toen we Vivaldi kregen was het niet makkelijk om met hem naar buiten te gaan. In Maart heb ik mijn allereerste bosrit met hem gemaakt, en wat was die braaf <3

Afbeelding

April
1 April begonnen we meteen met onze eerste selecties voor het buitenseizoen maar Vivaldi had nog erg veel moeite om zijn concentratie te houden op buiten wedstrijden maar we trainen lekker door!
In 2 wedstrijden hadden we 5 wp en al een paar mooie prijzen.

Omdat ik uit was gekozen voor een fotomeeting op bokt mochten we die maand in Heeze na een fotoshoot! Wat een suuper leuke dag! Geniet er nog steeds van als ik de foto's zie!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mei
In Mei hebben we veel mooie prijzen gewonnen waar we heel blij mee waren!
11-05-2013: 2de met 190 punten + Reserve Bestgaand
18-05-2013: Concour hippique Leende: 1ste met 195 en 1ste met 195
25-05-2013: Geldrop: 1de voor selectie met 188 punten
Afbeelding

Juni
Juni is toch wel echt een spannende maar zeker de geweldigste maand geweest!
Doordat we in Mei de wedstrijd in Geldrop gewonnen hadden was er nog een kans dat ik Kringkampioen zou worden. Dat was wel een hele opgave omdat ik de komende 2 wedstrijden nog moest winnen en mijn concurrent moest er nog meer 1 winnen om kampioen te worden maargoed we gingen er voor.
15 Juni was er wedstrijd in Budel. Reed een goede proef en won van mijn concurrent met 205 punten en tweede proef ook een mooie eerste plaats met 202 punten!
Afbeelding

22 juni was het Kringkampioenschap. Het was super spannend omdat de gene die zou winnen kampioen zou worden! We reden een hele fijne proef maar moesten nog even een paar uur afwachten.
Ondertussen hebben we op die wedstrijd nog mee gereden met de Bestgaande rijpony rubriek.
Dit keer toch wel een hele sterke groep maar we deden het zeker niet verkeerd!
Een mooie 3de plaats met leuke prijzen!
Afbeelding
Afbeelding
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1006119_344128995716287_1545596549_n.jpg

Eigenlijk direct na het bestgaand was de prijsuitreiking van mijn proef.
We werden 3de met 201 punten bijna 20 punten los van mijn concurrent dus we waren...
*\o/* *\o/* Kringkampioen outdoor 2013 *\o/* *\o/*
De huldiging vonden mijn paard en ik allebei wel heel erg spannend, maar wat hebben we genoten! wat een geweldige ervaring!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We haalde ook de krant met onze overwinning! super leuk :j
Afbeelding

Juli
In juli hebben we geen wedstrijden meer gestart maar vooral heel veel getraind voor de Brabantse Kampioenschappen die we 10 Augustus hadden.

Augustus
Spannend!! 10 augustus mochten we na de Brabantse kampioenschappen en waren er eigenlijk helemaal klaar voor. We gingen niet voor de prijzen maar mijn doel was toch wel stiekem om door de mogen na de volgende dag. Er waren twee ringen van 20 en de beste 10 gingen door de de volgende dag.
Had hem heel fijn aan het lopen met losrijden maar hij kreeg erg veel spanning in de proeven helaas...
wachten, wachten en nog een wachten op de prijsuitreiking....
Om 5 uur was het zover, was 7de met 192 en 186 dus was door de finale op 11 augustus!!

snachts om kwartover 4 stond ik weer op stal om hem te knotten en klaar te maken.
Om kwartover 6 moesten we alweer vertrekken richting wouw.
Arme paardje lag nog lekker te slapen :(:)
Afbeelding

Hele fijne proef gereden, alleen stond er een hele fijne fotograaf tussen mijn ring in en verschoot mijn paard zo van het geklik dat hij het op een rennen zette. Na heel het terrein gezien te hebben hem gerust gesteld en netjes terug in de ring en verder gereden alsof er niets aan de hand was.
Balen natuurlijk, dat waren twee 4en -2. Maar wel commentaar van de jury dat ik het suuper had opgelost en ze dat zeker een + punt vonden. Dat is wel fijn om te horen.

na een hele dag wachten, van half 10 tot 5 eindelijk te prijsuitreiking!
We waren 12de geworden!!!! Man wat was ik trots op mijn paardje!!
Zomaar 12de van brabant van de 40 deelnemers!!!

September
In september hebben we ons L2 debuut gehad en haalde zo onze eerste wptjes binnen!
Bij de clubkampioenschappen hebben we een M1 proefje gereden voor de oefening.
Eigenlijk zonder voorbereiding maar we hebben het toch gedaan!
En hier een mooie 5de plaats met 180 punten gehaald!
Afbeelding

Oktober
Hier hebben we nog wat L2 wedstrijdjes gereden en weer wat prijsjes binnen gesleept!
Eind Oktober hebben we het L2 afgesloten met 204 punten.

Noverber
3 november stond eigenlijk ons M1 debuut geplant maar die is helaas totaal anders afgelopen dan gehoopt. Vivaldi is de laatste tijd erg fris/gek maar dit komt eigenlijk iedere winter weer terug dus deze reactie hadden we totaal niet verwacht. Nadat ik hem al een half uur losgereden had heeft hij het op een bokken gezet en hield na anderhalve rond nog niet op. Ben verkeerd gevallen tegen de bakrand aan. Had erg veel pijn aan mijn nek en de ambulance is moeten komen om me na het ziekenhuis te brengen. Ben meteen op de plank gelegd een meegekomen. In het ziekenhuis zijn foto's gemaakt en het zijn gelukkig alleen maar (zware) kneuzingen over mijn hele lichaam.
Ik ben sinds mijn val nog niet op Viev gaan zitten, neem even rustig de tijd om weer vertrouwen te krijgen en even wat rustiger aan doen na zo'n druk jaar. (hij staat niet volledig stil, word nog gereden door mijn instructrice en gelongeerd)
Afbeelding
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/1379564_399691336826719_437972352_n.jpg

Op de laatste maand na hebben we dus echt een topjaar gehad en zijn in een jaar tijd van B na het M1 gegaan en hoop dat we over een paar maanden weer met veel plezier verder kunnen gaan!!
Vivaldi krijgt nu eerst even lekker rust van alle wedstrijden en over een paar maanden kijken we weer verder!

Ik hoop dat jullie een berichtje achter laten!

groetjes Anne

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Re: 2013, een topjaar met mijn topknol!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:45

wat een mooi overzicht knap paard! En dan t laatste een pech gevalletje. Ik snap idd dat je het vertrouwen eerst maar eens rustig gaat opbouwen. Succes daarmee!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: 2013, een topjaar met mijn topknol!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:06

Mooi overzicht en een knap paard is Vivaldi. Jullie zijn een mooie combi samen. Wat een vervelende afsluiting van dit jaar zeg :( Hoop dat je snel weer helemaal de oude bent en het vertrouwen in je paard terug kan vinden! Heel veel sterkte en succes!

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Re: 2013, een topjaar met mijn topknol!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:57

Zo wat heb jij een hoop meegemaakt met je paardje! Geweldig dat je van een "slachtpaard" zo'n topper hebt kunnen maken :j
Balen dat het zo'n waardeloos einde van het jaar is geworden, hoop dat je er snel weer vol vertrouwen en zonder pijn op kan!