Een overzicht van de jaren met Kimberly

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Een overzicht van de jaren met Kimberly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 21:03

Afbeelding

Ik zie zoveel overzichten voorbij komen dat ik er ook maar eentje ga maken, niet over 1 jaar, maar over al onze jaren samen :D Het is moeilijk om te kiezen uit al die foto's en om het verhaal kort te vertellen.. Respect als je het allemaal gaat lezen! :+

Kimberly is inmiddels al weer 19 jaar, 1.45m hoog, ze is een ArabierxNRPS en ze is echt m'n maatje voor het leven! Ik ken haar al bijna m'n hele leven en ik ben iets meer dan 4 jaar geleden begonnen met zo af en toe op haar te rijden. Ze is overigens niet van mij, maar van familie van me :)
Ik heb haar altijd al leuk gevonden, maar toen mijn nicht de overstap moest maken naar de paarden, en ik eigenlijk toch wel te groot werd voor hun B pony waar ik destijds op reed, ben ik met haar begonnen.
Onze start was best moeizaam, van zulke paardjes moet je eerst hun vertrouwen hebben, maar dan gaan ze ook echt voor je door het vuur. Onze klik was er vanaf het begin al en die is er nog steeds :)

1. Afbeelding
Dit was in 2009, toen reed ik dus nog maar net op haar. Oh mijn houding, verschrikkelijk! :o Maargoed, zo zijn we dus ooit begonnen :)

Na een tijdje rijden op een gegeven moment ook naar les gegaan en langzaam aan onze start in de B dressuur gemaakt. Die hebben we redelijk vlot uitgereden.

2. Afbeelding

Op een gegeven moment hebben we onze start gemaakt in de L1 dressuur. Ook dit ging vrij goed :) Ik wilde toen wel eens gaan beginnen met springwedstrijden. Kimberly is niet de makkelijkste als het om springen gaat, want alles is natuurlijk doodeng haha. Maar ons vertrouwen in elkaar was wel goed genoeg, dus ik dacht dat we dat wel konden gaan proberen.

Maar toen kwam er slecht nieuws.. Dat is nu ruim 3 jaar geleden, in januari alweer 4 jaar geleden. Kimberly begon kreupel te lopen. We hebben haar een week rust gegeven om te kijken of het beter zou worden, maar na die week liep ze nog steeds kreupel. Nog even een paar dagen afgewacht maar het werd niet veel beter, dus maar een afspraak gemaakt bij de dierenarts.
Eerst op allemaal plekken verdoven, op harde en zachte ondergrond laten draven, etc. Uiteindelijk moest er dan maar een scan gemaakt worden van haar pees. En jahoor, een scheur in haar pees.. :(
We mochten 3 maanden niet rijden, ze moest eerst 2 weken boxrust en dan rustig aan op de wei en 5 minuten aan de hand stappen. Dan denk je eerst dat het wel goed komt, maar na die 3 maanden weer op controle en er was niet veel verbetering.. :(

Zo hebben we dus iets van driekwart jaar niks kunnen doen. Ze begon uiteindelijk weer beter te lopen dus toen heb ik haar heel voorzichtig aan weer opgepakt. Dat ging allemaal wel goed en we konden weer beginnen met lessen en we hebben weer een wedstrijdje meegepakt.

4. Afbeelding
In 2011, net weer een paar maandjes aan het rijden.

Om het verhaal niet nog langer te maken even een korte samenvatting van de tijd daarna. Ze kreeg een rugblessure, dus weer een tijd niet kunnen rijden. Toen heeft ze nog een keer in het prikkeldraad gezeten, waardoor we dus weer niet konden rijden. En ze heeft ook nog weer last van haar pees gehad.

Het laatste halfjaar van 2012 was wel echt een goede tijd. We hebben een geweldig ponykamp gehad, crosshindernissen gesprongen en ze liep gewoon geweldig, wat was ik blij! :)

5. Afbeelding
Moe maar voldaan in de stal liggen op ponykamp

We zijn dat jaar ook wat actiever bezig geweest met grondwerk, vrijheidsdresuur & bitloos rijden. We gingen ook bitloos naar les. Ook hebben we nog een paar wedstrijdjes meegepakt in de L1, we hebben dus zo'n 3 jaar in de L1 gezeten :')
Ze heeft nooit helemaal gelopen als voorheen, maar kreupel was ze toen zeker niet meer! :) We hebben met de clubkampioenschappen nog een oefenparcoursje gesprongen, 2x foutloos :)
Natuurlijk hebben we in alle jaren ook lekker veel buitengereden in het bos, heerlijk is dat :)

6. Afbeelding
Kimberly met haar bitloze hoofdstel!

Na een tijdje zijn we wel gestopt met springen, ze gaf aan dit niet meer te willen doen. Gelukkig liep ze niet kreupel, dus daar lag het niet aan!

Op 23 december 2012 hebben we dan onze laatste les bij de ponyclub gereden. Ze liep super en het was echt een mooie afsluiting van onze tijd daar, al was het toch ook wel even slikken..

7. Afbeelding

8. Afbeelding

Daarna hebben we op 30 december 2012 onze allerlaatste wedstrijd gereden. We hadden jammergenoeg geen winstpunt, maar ik was zeker tevreden, want voor mijn gevoel ging het super en hebben we het mooi afgesloten!

Vanaf januari 2013 zou ze dan met "pensioen" gaan. Ze was nog lang niet te oud om helemaal niks meer te doen, maar lessen en wedstrijden werden te intensief. We hebben nog heerlijk genoten van vele buitenritten en we zijn verder gegaan met vrijheidsdressuur.

9. Afbeelding
Met alleen een 'neckrope' rijden :)

Ik verheugde me al op de zomervakantie, genoeg tijd om samen heel vaak het bos in te gaan.. Helaas mocht dat niet zo zijn, want afgelopen mei werd ze dan weer kreupel.. En waardoor? Ja, dat weet je dus niet..

2 weken daarvoor hebben we nog heerlijk op de Sahara gereden:

10. Afbeelding

11. Afbeelding

De week daarna nog een buitenrit, dit was onze laatste buitenrit samen, de week erop werd je kreupel..

12. Afbeelding

Nu brengen we onze tijd nog vaak samen zo door :)

13. Afbeelding

Ze loopt nu iets beter dan een paar maanden terug, maar of ze ooit helemaal beter wordt, is de vraag.
Hopelijk kunnen we op een dag nog een keer een stapritje gaan maken..!

Kimberly, bedankt voor alle jaren en voor de band die we samen hebben. Je bent er altijd voor me en ziet het altijd als er iets is, bedankt voor je steun. En hopelijk hebben we nog veel meer jaren te gaan samen! ♥♥

14. Afbeelding



Sorry dat het overzicht zo lang is geworden.. :+


kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Een overzicht van de jaren met Kimberly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 21:17

Dankjewel! :)

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Een overzicht van de jaren met Kimberly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 21:20

Dankjewel Tanja! :) Ja, dat zeker! We kunnen helaas niet veel meer dan poetsen en knuffelen, maar s

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 21:21

Dankjewel Tanja! :) Ja, dat zeker! We kunnen helaas niet veel meer dan poetsen en knuffelen, maar ze is er nog! Hopelijk kunnen we op een dag weer wandelen of rijden :)


kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Een overzicht van de jaren met Kimberly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 23:38

Aawh heel lief van je Cas, dankjewel!! ♥

xxxx

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Een overzicht van de jaren met Kimberly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 00:06

Dankjewel!! :(:)

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Een overzicht van de jaren met Kimberly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 00:08

Dankjewel! Ik hoop het ook :)

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Een overzicht van de jaren met Kimberly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 21:25

Verder niemand? ;)

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Een overzicht van de jaren met Kimberly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 17:47

Niemand? :(

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Een overzicht van de jaren met Kimberly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-13 15:52

Jaa klopt Renske! Alle paarden krijgen bij mij wel wat... Haha, nu gaat het in ieder geval de goede kant op met Sissi :) En blijven hopen dat ik straks stapritjes met Kim kan maken! :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appel_33, GrapeshotBot, Oehlala, Typhoon, xReetch, yvje86 en 39 bezoekers