Trots! Wat een geweldig jaar!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Trots! Wat een geweldig jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 15:17

Hallo bokkers,

Wat was dit een geweldig, leerzame jaar voor mij.

Het jaar begon niet fijn, ik was erg bang geworden met paardrijden. Madeira schoot er wel is vandoor, was druk, rende achter paarden aan.. pfff ik durfde nog amper op haar te stappen. Ik vroeg amper nog wat van haar, we deden steeds hetzelfde (dressuren in de binnenbak). Nee, dit ging zo niet. Het was lekker weer dus we zijn wel is het bos in geweest met een aantal rustige paarden en ruiters, gewoon rondje stappen, alles op zijn tijd. Ook met dressuren zijn we meer gaan afwisselen en af en toe balkjes draven/sprongetje maken deed haar erg goed :)!

Toen vroeg Cynthia (cynn_x @ bokt) of ik misschien mee wilde doen met een fotoshoot samen met Madeir.. oef ik vond het zo spannend! Ik zie niet veel, hoe zouden de fotograferen daar op reageren? Maar omdat ik Cynthia goed ken, wilde ik toch mijn kans grijpen en mij aanmelden :)

Ik kreeg veel hulp van de fotografen en Cynthia en haar vader, iedereen was rustig en het was een hele mooie, leuke dag! Madeir was heel braaf, liep de terug weg ook zo de trailer weer in, ohh wat was ik daar blij mee! (Madeir heeft heel lang een vreselijke angst gehad voor trailers, maar gaat echt steeds beter).

Hierbij een paar mooie foto's van de fotomeeting, ben er heel blij mee :D

1 Afbeelding

2 Afbeelding

3 Afbeelding

4 Afbeelding

5 Afbeelding

6 Afbeelding

7 Uh.. tja, typisch Madeira :D Afbeelding

Mijn 2 trotsen, Diezel mijn geleidehond (helaas is hij afgekeurd i.v.m. artritis) en Madeira <3
8 Afbeelding

Mijn TOP hond <3
9 Afbeelding

10 Afbeelding

11 Afbeelding

Paar weken geleden deed ik mee met sponsor springen op een manege voor gehandicapten waar ik vroeger jaren heb gereden. Het geld dat daarmee werd opgehaald gaat naar de manege, vorige keer hebben ze bijvoorbeeld een tillift van gekocht zodat mensen op die manier op het paard kunnen worden getild :). Ik heb sponsors gezocht en heb een parcours gesprongen van 30cm. Ik weet het, niet hoog, maar was zo trots, was totaal vreemde omgeving voor Madeira, hele vreemde hindernissen, maar oohhh ze was weer zo braaf! Ik ben eerst zelf de parcours gaan bekijken met mijn stalgenoot die mee ging. Daarna ben ik met haar de bak in gegaan (na te hebben ingereden). Ik zie een vlek (op een paar meter afstand), rij erop af, en de rest doet Madeira. Ze was heel beheerst en nergens bang voor :D

12 Afbeelding

13 Afbeelding

Op stal springen we ook wel is voor de fun, en 1 dec. doen we mee met een oefen parcousje van ongeveer 40/50 cm :D

14 Afbeelding

Ook het dressuren gaat steeds beter waar ik heel erg blij mee ben! :)

15 Afbeelding

Ik ben echt onwijs trots op Madeira en hoop dat we nog vele jaren plezier met elkaar mogen beeven <3 en ben zo blij dat ik heb doorgezet, ook dankzij de steun van alle lieve mensen <3 geweldig! :D

[o] :D


Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Trots! Wat een geweldig jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 12:23

Bedankt allemaal <3 :D

miccamaaike, gaat erg goed :D qua rijden merk ik eigenlijk geen verschil. Komt denk ik omdat afstanden (hindernissen, paarden, bakletters) te ver weg zijn voor mij en ik zit natuurlijk op een dier dat steeds beweegt. Maar ik merk wel dat ik andere dingen (van dichtbij) details kan zien die ik nooit heb gezien, daar geniet ik nog erg van :D

[o] :D

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 14:26

SAKKIA schreef:
Wat een super leuke foto's :j

En dapper dat je idd een parcoursje durft te springen.

Moet je ook eem compliment geven over jezelf want je ziet er super uit, je kan echt duidelijk zien dat je heel wat kilo's kwijt bent ;)


Dankjewel :D

@miccamaaike, dankje :D

[o] :D

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 13:11

cass1991 schreef:
paulien wat een onwijs mooi overzicht!! vind je eerste foto echt prachtigg!! <3 <3


Dankjewel :D <3

[o] :D

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Trots! Wat een geweldig jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 15:04

Bedankt allemaal :)!

[o] :D

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-13 16:21

chelle_dora schreef:
Echt kippenvel hoor, zo stoer wat je allemaal neerzet! Ben heel erg trots op jullie als combinatie, en dan ken ik jullie geeneens! Je doet het maar wel mooi even, en wat een vertrouwen hebben jij en je paard in elkaar, en wat een schat is je hond!


Bedankt wat ontzettend lief <3

Heb soms echt het gevoel 'bij een ander baasje zal je vast meer kunnen, bij mij gaat het trager...' maar heb een bijrijdster die met haar lekker dressuurt en verder doen we alles rustig aan :)

A.s. heb ik oefenparcours (40 cm) op stal, ben benieuwd! :)

[o] :D

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 17:44

BBBritt97 schreef:
Wat een prachtig koppie!


Bedankt :D

[o] :D

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 21:21

Takkiemuis, ik ben er best wel aan gewend intussen :)

UMayDream schreef:
Wat kun jij trots zijn zeg!! Echt knap, dat je gewoon durft te springen ondanks dat je niet veel ziet.
Ik vind jou en Madeira echt een ontzettend mooie combi :)

(getemd voor uitgelicht!)


Wat ontzettend leuk! Dankjewel :D

Helaas gaat het springen morgen niet door (doen te weinig mensen mee) maar ga binnenkort wel weer mee doen met de groep springles :)

[o] :D

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 23:30

Maya schreef:
Ik vond je al stoer toen ik las dat je over 30 cm sprong, maar verdorie, gewoon 40/50 cm springen én in parcours! :wow: Dat is iets wat ik zelfs heel erg spannend vind, dus echt respect hoor, zowel voor jou als brave Madeira die het gewoon ff flikt :)

Mooi overzicht zo :j :) Ik zag dat Diezel is afgekeurd, maar hoe werkt dat verder dan? Heb je nu een extra hond als hulphond of red je je nog verder met Diezel ondanks zijn afkeuring of?

Die fotoshoot foto's zijn erg gaaf geworden, ook leuk om jou weer eens te zien zo :)


Bedankt wat een lief berichtje Maya <3. Diezel is inderdaad afgekeurd, nu wordt er bij de zorgverzekering om een nieuwe hond gevraagd. Diezel blijft bij mij/mijn ouders wonen :)

Hihi ja Madeir is ook wel érg braaf, ik denk niet dat elk paard zo makkelijk is met springen...

Bellatrix, bedankt :D was onze eerste meeting, met Madeira bedoel ik, maar ze was gelukkig erg braaf. Ben heel blij met de gave foto's <3

[o] :D

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 20:33

PrimaDonna_ schreef:
Heel leuk overzicht, jullie hebben een mooie en sterke band samen! :)
Heb echt veel respect voor je dat je ondanks je slechte zicht toch gewoon kan paardrijden.
Lijkt mij ook best wel eng soms omdat je toch heel erg op het paard moet vertrouwen.
Wat ik mij wel afvroeg, bij het springen, kan je dan wel goed de afstand inschatten?


Nee ik zie eigenlijk absoluut geen afstand. Was daarom ook zo verbaast dat het parcoursje springen zo makkelijk ging. Maar het vooral meegaan met je paard en op de vlekken/kleuren (= hindernis) afrijden. Ik laat wel iemand hindernissen neerzetten / of zet ze zelf neer zodat ik weet hoe hoog ze zijn en er zijn altijd ziende bij voor mocht het is heel raar uitkomen.

[o] :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hagelslag, nijnthju en 36 bezoekers