Serena haar debuut op bokt!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Serena haar debuut op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 19:38

Hee Bokkers!
Sinds september 2012 ben ik de trotse verzorger van Serena, maar ik heb hier nog nooit een topic van haar geplaatst. Een poosje terug is een vriendin van mij langs geweest om Serena op de foto te zetten, dit was Kirsten (Fellow op bokt) van DKW Fotografie. Omdat ik toch best wel trots ben op deze foto's wil ik ze toch aan jullie laten zien!
Even voor de duidelijkheid, ik weet dat Serena dik is, maar ik ben al hard bezig om dit eraf te krijgen!
Ook ben ik geen topruiter, er zijn nog veel verbeterpunten, maar we zijn er druk mee bezig! We zijn in ieder geval al van ver gekomen.

Dit is Serena!
x 5.5 jaar oud
x haflinger x fries
x wordt recreatief dressuur mee gereden, en lekker buiten!

Verbeterpuntjes van mij zijn vooral mijn hakken uitdrukken, en ook iets trotser zitten mag ook wel. Ook voor me kijken zal mijn houding wel ten goede doen. Soms mag ik ook mijn handen nog wel iets meer dragen volgens mij.

Hier dan de foto's!
1. Zo reden we vorig jaar rond, een beeld waar ik toen heel trots op was, nu weet ik wel beter!
Afbeelding

En zo rijden we nu rond!
2. In het begin loopt ze een poosje zo, de ontspanning komt pas later, maar gaat al steeds beter en sneller!
Afbeelding

3. Dan gaat het langzaam zo.
Afbeelding

4. Ik ben zelf echt superblij met dit beeld, zelf mag ik mijn hakken nog iets meer uit drukken, en iets rechter op zitten.
Afbeelding

5. Sta momentje,hakken uitdrukken.
Afbeelding

5. Volgens mij mag het neusje er iets meer uit.
Afbeelding

6. Wat ik hier met mijn binnenhand doe? :? Ben verder wel blij met hoe ze hier loopt
Afbeelding

7. Dan nu de galop, zoals jullie kunnen zien is dat wel een struikelpuntje. Serena haar galop zit niet echt lekker, en aanspringen vind ze erg moeilijk en gaat vaak ook gepaard met een bok en gecross het eerste rondje. Probeer er zelf wel op te letten dat ik moet gaan zitten en mijn hakken moet uitdrukken.
Afbeelding

En toen was ik trots op mijn lieve pony!
Ben van plan nog een ITP topic te maken, hier alvast een voorproefje!
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, tips zijn zeker welkom! Maar houd het lief, wij zijn geen Z ruiters.

:wave:

You can't have a positive life and a negative mind.


Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 19:56

UMayDream schreef:
Jaaa daar is 'ie dan, Serena haar eerste topic *\o/*
Jullie zijn echt een leuke combi. Nog een tipje, misschien kun je haar van voren iets meer los laten of iets been geven? Ik vind haar nl op een aantal foto's wat strak nog van voren. Lekker doortrainen, misschien 's een lesje meepakken, komt helemaal goed met jullie! Keep up the good work :D


Ze moet inderdaad wat actiever, ben er druk mee bezig om haar beter aan het been te krijgen. Ik heb de neiging om teveel been te geven, en moet dus consequenter daar in worden :j

You can't have a positive life and a negative mind.

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 19:27

Chroosje schreef:
Wat een geweldig leuke combinatie zijn jullie, geniet ervan om naar de foto's te kijken!
Leuke pony ook, inderdaad een beetje dik, maar, mooi rond is niet lelijk :Y)


Mooi rond is niet lelijk *\o/*

Nog tips? Of rijden we nu al perfect rond :Y)

You can't have a positive life and a negative mind.

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 20:40

Nynkee94 schreef:
Las dat je met de galop nog veel moeite hebt. Probeer eerst puur te oefenen op het aangaloperen dat ze niet meer wegschiet of bokt maar dat ze uiteindelijk flot aangaloppeerd en dan kan je verder met de galop zelf.


Het aanspringen is vooral het probleem, dan gaat ze eerst rennen. Weet alleen niet zo hoed hoe ik daar mee bezig kan..

You can't have a positive life and a negative mind.

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Serena haar debuut op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 21:34

Zodra ik wil gaan aanspringen dan zeg ik wel "serena let op, gaaaaaalop", dan weet ze ook wat ze moet doen, maar gaat ze dus rennen, dan heb ik eerst mn zweep nodig voordat ze aanspringt.

You can't have a positive life and a negative mind.

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 21:49

kiara_xxx schreef:
goed bezig zou ik zeggen :D
vind het een coole kruising :D hoe groot is ze?


Dankje! Ze is ongeveer 1.50 :)

You can't have a positive life and a negative mind.

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 22:07

Kiara: Het is een echte speknek :Y) Maar het past wel bij haar vind ik.
Nynke: Dus inhouden voordat ze gaat rennen, en dan de hulp geven? Zo vervelend, want ze weet dondersgoed dat ze aan moet springen, maar ik weet niet of het pesten is of dat ze het moeilijk vind.
Overigens, als ik een tik geef, dan geeft ze een bok, dat is ook 1x en dan is het klaar. Maakt het alleen wel lastig omdat ik op zo'n moment mijn evenwicht een beetje verlies enzo.
Dizzy: nawh dankje! Volgende topic zal volgende week denk ik komen, daar zitten hele mooie bij :D

You can't have a positive life and a negative mind.


Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Serena haar debuut op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 22:15

Als ze eenmaal in de galop zit, dan is het klaar, het aanspringen is het probleem een beetje.
Ze is inderdaad dik! Helaas komt het er sneller aan dan dat het eraf gaat..

You can't have a positive life and a negative mind.

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 22:27

Zo vatte ik het ook niet op, had sowieso al meer reacties over haar gewicht verwacht :') Ze komt ook uit een ouderwetse haf, dus de bouw heeft ze wel, maar te dik is ze ook!

Hoe kan ik die spierkracht gaan trainen?

You can't have a positive life and a negative mind.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers