Mijn jaar, met een geweldig hoogtepunt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Mijn jaar, met een geweldig hoogtepunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 23:54

Hoi allemaal,

Ik ga enigszins vals spelen. Dit wordt een EJL-ITP vanuit mij, mijn paarden tijd afgelopen jaar. Aangezien dat nogal met ups en downs is gegaan afgelopen jaar.

september 2012
Dit was mijn laatste maand met mijn toenmalige leasepaard. Ik heb dit paard 11 maanden gedaan, en wat een geweldige tijd heb ik met haar gehad.
Voor de foto's:
[RIJ-ITP] Geen jaar, maar toch 11 mooie maanden.
1. Afbeelding
Links

Oktober 2012
Deze maanden heb ik vrijwel niks met paarden gedaan, ik was gestopt met Amoraya en had geen andere paarden. Wel opzoek geweest naar een leuk verzorgpaardje, maar niks in de buurt.

November 2012
Ik kreeg een super telefoontje van mijn toenmalige instructrice met dat zij nog wel een paardje wist die nog ingereden moest worden. Ze zou me laten weten wanneer we gingen beginnen. Ik dol enthousiast natuurlijk, ik kon niet wachten.
Eind november voor het eerst naar het paardje toe, aantal keer erop gezeten en ik was verkocht.
a. Knapperd
1e keer los. Was echt super trots :D

December 2012
Mijn personlijke fotograves meegesleept en foto's laten maken, wat was ik trots op hoe snel we vooruit gingen en hoe goed ze het allemaal oppakte..
2. Afbeelding

Januari & februari 2013
Deze maanden nog steeds bezig geweest met dat paardje, we gingen echt met sprongen vooruit en ik was mega trots. Even eraan gedacht om d'r over te kopen, maar het was toch niet het geschikte paardje voor me.
Eind februari ivm persoonlijke omstandigheden gestopt met dit paard.
3. Afbeelding

Maart 2013
Deze maand dus weer zonder een paard gezeten, maar wel zelf opzoek naar een geschikt eigen paard voor mezelf. Al een aantal leuke gezien, overleg gehad met pa en ma. Begin van de maand contact gehad met de eigenaren van de paarden waar we wilden gaan kijken.

April 2013
Op een mooie zaterdag, stonden er voor mij 4 bezichtigingen gepland. We gingen eerst naar Limburg, en oh wat was ik zenuwachtig. Want op de foto te zien, vond ik dit paard al helemaal geweldig.
Want ja, wie wordt er niet verliefd op dit knappe koppie.
4. Afbeelding

Gekeken, verder gereden naar de andere paarden en op weg terug naar huis, al in de auto besloten dat ik haar wilde hebben. Die avond nog mail contact gehad met de eigenaren, bod uitgebracht en onder voorbehoud van de keuring was ze van mij.
6 dagen later, vrijdag 19 april, stond de keuring gepland. Wij met auto met trailer erachter naar Limburg gereden (rit van 3 uur). En gelukkig werd ze goedgekeurd. Eleane mocht mee naar huis. En oh wat was ik blij. Besef was er nog niet, maar dat kwam nog wel.
[VVDD] JAA, eindelijk :D
b. Net op stal

Wat was ik gelukkig. Ze was nog helemaal onbeleerd, precies wat ik wilde.
Deze maand ook gelijk begonnen (toen ze wel redelijk gewend was) met het hoofdstel en beginnetje van longeren. Dit ging echt super.
c. Hoofdstel voor het eerst om

Mei 2013
Deze maand mochten de paarden weer terug de wei op. Dat vond madam helemaal niet erg. Ook had ik voor het eerst op d'r gezeten zonder zadel, in stal. Dit vond ze geen enkel probleem.
[ITP] Voor het eerst de weide weer op
7. Afbeelding
8. Afbeelding
Deze maand ook lekker bezig geweest met longeren en d'r dekjes mak maken, vond ze nogal eng. Ook kreeg ze voor het eerst een dekentje om.
Ze pakte het allemaal heerlijk op en wat een geweldig paard had ik eraan. Ik was helemaal in de wolken.

Juni 2013
In juni kreeg Eleane voor het eerst een zadel op. Ik had allerlei gekke dingen verwacht, maar wat was ze braaf. Zolang ze eten heeft, vindt ze het allemaal prima. Met longeren ook geen enkel probleem op een bokje na.
9. Afbeelding
d. Voor het eerst longeren met zadel
En toen, er voor het eerst echt op natuurlijk.
e. Wat was ik trotsss, de grijns ging niet meer van m'n gezicht. Mijn meisje, deed het super braaf.
[RIJ-ITP] Mijn knappe meisje, 1e 7 keer onder het zadel
redelijk wat rond gehobbeld samen, echt alleen maar stappen en draven en een galopje aan de lijn.
Later in de maand had ik eens balkjes neer gelegd, om te kijken hoe ze het deed.
Zo dus;
9. Afbeelding Gek paard.

Juli 2013
Deze maand begonnen met lessen, we werden steeds meer een combinatie. Maar mevrouw begon te staken. Ander hoofdstel gekocht, met een lage neusriem, en het ging een heeeel stuk beter.
f. Lesje
10. Afbeelding
11. Afbeelding


Augustus 2013
Eleane weer een keer vrij laten springen, laatste keer was toen ik ging kijken.
12. Afbeelding
Ook hebben we onze eerste fotoshoot samen gehad. Ging opzich wel redelijk, behalve dat mevrouw graag gras wilde eten. Zijn toch wel mooie platen uitgekomen.
[ITP] Eleane, mijn meisje, voor de lens van Marinde fotografie
13. Afbeelding

September 2013
Mijn meisje voor het eerst geknot en gedaan, want ze mocht mee naar de trouwfotoshoot van mijn stiefpa en mams. Wat een druktemaker was ze toen, en wat was ze boos dat ze niet mee het land in mocht. Er zijn mooie foto's uitgekomen, maar die heb ik niet tot mijn beschikking op het moment.
De locatie was op stapafstand van stal, dus te paard erheen gegaan, daar aangekomen werd ze nog drukker en kon ze niks anders dan rond draven. Tijdens de foto's kon ze niet stilstaan. Maar wat wil je, als ze pas voor de 2e keer op die plek was geweest en voor het eerst zo'n stuk alleen naar buiten moest. Ik was wel mega trots op d'r, dat ze het zo braaf gedaan heeft.
Voor de rest zijn we natuurlijk weer lekker blijven rond hobbelen. Lessen stond (staat) even op een laag pitje, ivm vakanties, school, werk en dat soort dingen.
We hebben deze maand wel voor het eerst een sprongetje gemaakt. Mevrouw vond er niks aan, zo op max 50cm.
[SPR-ITP] Eerste keer springen met m'n meisje, Eleane
14. Afbeelding

Oktober 2013
Laatste paar dagen op het land, het werd te nat, en bij onze in de omgeving, betekend dat drama weilanden. Weer terug op stal, mevrouw werd wat frisser, wat weer terug te merken was in het rijden, we hebben ook een tijdje niet kunnen rijden ivm het niet hebben van een zadel. Nog wel fijn kunnen rijden, toen we weer een zadel hadden.. Ook een afspraak gemaakt bij de zadelpasser, die 9 november komt.

November 2013
Deze maand ook gelijk al wat meegemaakt. Eleane had voor het eerst koliek (bij mij dan). Wat een stress op dat moment. Gelukkig kon de dierenarts snel komen en klonk ze ook weer goed toen ze er was. Darmontspanner gekregen. En nu gaan we weer lekker verder met waar we gebleven waren. Zaterdag komt de zadelpasser, voor een goed passend zadel.
Deze maand komt ook de tandarts voor de 1e keer sinds ze bij mij is en in het afgelopen half jaar is de osteopaat ook al geweest.

Ik ben benieuwd wat de tijd ons nog gaat brengen, hopelijk mogen we in ieder geval nog een lange, lange tijd van elkaar genieten.
Ze weet mij in ieder geval op te vrolijken in m'n wat mindere tijden, ze is boos wanneer ik boos ben. En we kunnen samen ook een hoop lol maken. Dit paard is het perfecte paard voor mij.
Lief meisje, ik heb je nog 'maar' een half jaar, maar je bent al zoveel voor me gaan betekenen. Je blijft bij mij, tot 'de dood ons scheidt' zogezegd. :)

Bedankt voor het kijken!
15. Afbeelding

Linkjes zijn de moeite waard, en reacties vinden wij leuk!

eline1991

Berichten: 1178
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Mijn jaar, met een geweldig hoogtepunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:37

Leuk! Heerlijk dat je je maatje gevonden hebt :)

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Mijn jaar, met een geweldig hoogtepunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:45

Wat een jaar Clau en wat is El toch een topper :)
Leuk overzicht en op naar het volgende jaar!

Hopke89

Berichten: 1399
Geregistreerd: 18-04-12
Woonplaats: Friesland

Re: Mijn jaar, met een geweldig hoogtepunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:58

El is echt een superpaardje voor jou :D

delana_

Berichten: 118
Geregistreerd: 03-05-10

Re: Mijn jaar, met een geweldig hoogtepunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:20

leuk overzichtje ;)

xLIESSSx

Berichten: 951
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Mijn jaar, met een geweldig hoogtepunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:17

Erg mooi overzichtje !!
Jullie zijn een ontzettend leuke combi !

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Mijn jaar, met een geweldig hoogtepunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 20:26

Bedankt allemaal :D

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Mijn jaar, met een geweldig hoogtepunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:07

Mooie combi zijn jullie geworden het afgelopen half jaar!! Ga zo door! :D

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Re: Mijn jaar, met een geweldig hoogtepunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:15

Wat een superleuk hoofdje heeft je paard! Op naar het volgende leuke jaar! Nog even een vraagje, van welk merk is je eerste hoofdstel? Vind hem namelijk wel erg mooi :)

Shinedown

Berichten: 1013
Geregistreerd: 19-03-09

Re: Mijn jaar, met een geweldig hoogtepunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:24

Wat fijn dat je een eigen paard hebt gevonden! Veel succes komend jaar :D

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 14:46

Soprano schreef:
Wat een superleuk hoofdje heeft je paard! Op naar het volgende leuke jaar! Nog even een vraagje, van welk merk is je eerste hoofdstel? Vind hem namelijk wel erg mooi :)

De zwarte met gecombineerde neusriem, de bruine met gecombineerde neusriem of de lage? :)

Voor de rest bedankt allemaal :D

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Re: Mijn jaar, met een geweldig hoogtepunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:16

De bruine, degene dat ze om heeft bij voor het eerst hoofdstel om :)

PandorJ
Berichten: 260
Geregistreerd: 24-12-06

Re: Mijn jaar, met een geweldig hoogtepunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:50

Hey wat toevallig! Ik stond bij jou op stal ;)
Leuk om te zien dat jullie zo gegroeid zijn en wens jullie nog een mooie toekomst Same. :D

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 23:54

Soprano schreef:
De bruine, degene dat ze om heeft bij voor het eerst hoofdstel om :)

Dat is een Rossner :) (www.divoza.com/collectie/paard/hoofdste ... dstel.html)

PandorJ schreef:
Hey wat toevallig! Ik stond bij jou op stal ;)
Leuk om te zien dat jullie zo gegroeid zijn en wens jullie nog een mooie toekomst Same. :D

Wat leuk. En bedankt!

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Mijn jaar, met een geweldig hoogtepunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:46

Grappig, ik had hem niet herkend, ik heb hem ook! :)

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 22:03

Chaos schreef:
Grappig, ik had hem niet herkend, ik heb hem ook! :)

Tof, ook in het bruin? :)


Dit weekend hebben we samen ook weer wat meegemaakt, ze heeft 2 nachten op de kliniek doorgebracht met een ernstige verstopping in d'r dikke darm. Arm paard :(:) Ze staat inmiddels weer thuis en ze ziet er redelijk wakker en alert uit :)

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Mijn jaar, met een geweldig hoogtepunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 18:56

Hopelijk mag ik vanavond of morgen een foto plaatsen van de trouwfotoshoot. Heb eerst toestemming nodig.
Zijn erg gave foto's geworden :)

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Mijn jaar, met een geweldig hoogtepunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 23:06

Afbeelding

Afbeelding