PRE ruin Bandolero, allereerste les!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dahlia
Berichten: 538
Geregistreerd: 20-06-12
Woonplaats: Rotterdam

PRE ruin Bandolero, allereerste les!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 23:43

Even voorstellen! :D
Sinds kort zijn wij (vriendlief & ik), in het bezit van Bandolero, een PRE ruin van nu 15 jaar, en hij is nu ongeveer 2 jaar onder het zadel.
18 augustus hebben we hem opgehaald, het is dus nog erg pril allemaal :D Nu ruim een maand geleden.
Toen ik hem net had, had ik nog geen zadel voor hem, dus hebben we gewandeld, gelongeerd, vrij laten springen, etc.
Uiteindelijk een heerlijk zadel gevonden, en toen dus begonnen met rijden. Conditie moest nog flink opgebouwd worden, dus alles rustig aangedaan. De bak was ook niet bepaald fijn (of HEEL zwaar, of VEELste nat > zwembad). Heel serieus hebben we dus niet gereden, we zijn veel naar buiten geweest, nog meer gelongeerd en nog een paar keer vrij laten springen.
We staan sinds een week op een andere stal, en gaan nu dus serieus aan het werk!
Gister heb ik mijn eerste les op Bando gehad, en het ging goed! We zijn er natuurlijk nog lang niet, maar voor een eerste les ging het zeker niet slecht.
Z'n conditie is al heel erg verbeterd, en z'n bespiering wordt ook beetje bij beetje meer.
Over een tijdje hoop ik te starten met m'n knapperd!!

Ik open dit topic bewust niet in HAW, omdat ik dit topic niet persé open voor rijtechnisch commentaar, omdat het pas onze eerste les is, en ik hem nog maar kort heb.
Tips etc zijn natuurlijk gewoon welkom, wel graag opbouwend. We werken hard aan vanalles ;) (Mijn houding, en ik heb nog wel eens een te strenge (binnen)hand, etc, wordt allemaal aan gewerkt!)

Ik heb m'n best gedaan om alles een beetje op volgorde te zetten, zal niet helemaal 100% kloppen! :D


Linkjes zijn ook het klikken waard! Had zoveel foto's, moeilijk welke ik moest kiezen...


http://i1154.photobucket.com/albums/p53 ... les003.jpg
[1] Stappen

Afbeelding
[2]


Afbeelding
[3]


Afbeelding
[4] Mijn houding wordt uiteraard ook aan gewerkt, ik val nogal snel naar voren!


Afbeelding
[5] Net beloond


Afbeelding
[6]


Afbeelding
[7]


Afbeelding
[8] Volte


Afbeelding
[9] Hier werd hij iets te hangerig!


Afbeelding
[10] Persoonlijk ben ik al erg blij met dit beeld! Behalve mijn houding..


Afbeelding
[11]


Afbeelding
[12]


Afbeelding
[13]


Afbeelding
[14] Mindere momentjes hebben we natuurlijk ook! Kropt hij zich wat op..


Afbeelding
[15]


http://i1154.photobucket.com/albums/p53 ... 1348612117
[16] Belonen


http://i1154.photobucket.com/albums/p53 ... 1348612052
[17]


Afbeelding
[18]


http://i1154.photobucket.com/albums/p53 ... 1348611545
[19]


http://i1154.photobucket.com/albums/p53 ... 1348611488
[20] Uitdraven


Wees lief voor ons!! ;)

TaeBo

Berichten: 436
Geregistreerd: 27-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 07:16

Ziet er netjes uit Dahlia! :j Als jullie beide wat meer ontspannen, dan gaat hij vanzelf wat meer zakken zonder te hangen.
Lekker er tegen aan gaan, kilometers maken en dan gaan jullie samen de sterren van de hemel rijden :D

Veel succes saampjes!

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: PRE ruin Bandolero, allereerste les!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 07:37

Ziet er al heel leuk uit voor zo een korte tijd! Tis allemaal nog aftasten en nu nog een beetje gespannen maar dat komt allemaal wel goed!!

Doubtless

Berichten: 8473
Geregistreerd: 29-12-10

Re: PRE ruin Bandolero, allereerste les!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 07:50

Foto 5 ziet er het beste uit :) volgens mij wil je heel graag dat hij ontspant in de bovenlijn & lekker in de aanleuning komt. Probeer jezelf erop te richten dat je niet statisch in je handen wordt, maar heel flexibel. Het lijkt alsof 'ie wel wat aan wil bieden, maar jij te weinig ontspanning durft te geven.
Erg leuk paard verder! Waarom is ie zo laat onder het zadel gekomen?

Anoniem

Re: PRE ruin Bandolero, allereerste les!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 07:58

Dat is echt een leukerd! Daar krijg je nog veel plezier mee. Ziet er goed uit hoor!

Kinke

Berichten: 20521
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: PRE ruin Bandolero, allereerste les!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:59

Superleuk paard :) Op bijna iedere foto is te zien dat je je handen vastzet op zijn schoft. Probeer je de volgende keer eens voor te stellen dat je in beide handen een kopje koffie hebt en dat je niet mag morsen :)

tumtummie
Berichten: 1486
Geregistreerd: 06-04-05

Re: PRE ruin Bandolero, allereerste les!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:04

Ik vind het er vanaf foto 5 echt goed uitzien. Natuurlijk zijn er nog dingen om aan te werken maar als jullie nog maar zo kort bezig zijn ziet het er echt top uit!

CHippique

Berichten: 35
Geregistreerd: 21-09-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:05

Leuk paard. Daar zullen jullie vast veel plezier aan gaan beleven!

Anoniem

Re: PRE ruin Bandolero, allereerste les!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:45

Wat een knapperd :)
Ik zie idd ook dat je wel heel erg gefocust bent op dat hoofd. Ga zelf ontspannen en lekker zitten, dan komt dat wel. Doordat je zo focust op dat hoofd ga je idd je handen omlaag duwen en vast zetten en hoe meer je naar voren hangt, hoe stugger je in je armen en schouders wordt.
Probeer ontspanning te krijgen door ontspanning aan te bieden, geef licht contact en ga lekker overgangen en tempo wisselingen rijden zonder teveel druk te zetten.

Succes :)

bandolero
Berichten: 17
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:04

Wat 'n leuke foto's!, je zal zien dat het alleen maar beter word!,natuurlijk moeten jullie nog aan elkaar wennen,maar het is 'n lieverd,dus dat komt helemaal goed, ik blijf je topic mét alle vorderingen volgen!,x

Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: PRE ruin Bandolero, allereerste les!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:52

Wat een leuk paard heb je gekocht zeg! Leuk stel zijn jullie samen. En op zo'n trotse PRE mag je best wat trotser gaan zitten hoor. Als een koningin op een koningspaard ;-)

Dahlia
Berichten: 538
Geregistreerd: 20-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 13:13

Dankjulliewel allemaal!!

Doubtless schreef:
Foto 5 ziet er het beste uit :) volgens mij wil je heel graag dat hij ontspant in de bovenlijn & lekker in de aanleuning komt. Probeer jezelf erop te richten dat je niet statisch in je handen wordt, maar heel flexibel. Het lijkt alsof 'ie wel wat aan wil bieden, maar jij te weinig ontspanning durft te geven.
Erg leuk paard verder! Waarom is ie zo laat onder het zadel gekomen?

Van wat ik weet, was hij vroeger nogal een draak. Ze is er vanaf gevallen, en toen is er natural horsemanship en parelli mee gedaan! Dus vandaar..
'Bandolero' op bokt kan het vast beter vertellen, daar is hij van geweest vanaf zijn 4e! :D En daarna van haar dochter!

@ Kinke: Dat klopt inderdaad, daar moet ik echt aan gaan werken! Bedankt voor de tip!

@ Joolien: Bedankt voor je tips! Ik moet zeker zelf meer gaan ontspannen!

@ bandolero: Het is zeker een lieverd! Ben zo onwijs gek op hem! We moeten maar snel eens afspreken dat jullie langs kunnen komen!

@ Enamorado: Dankjewel! Ik moet zeker trotser gaan zitten haha, naar voren vallen is altijd mijn 'zwakke plek' geweest! En op momenten zoals deze ben ik dan eigenlijk 'teveel' met het paard bezig, waardoor ik m'n eigen houding vergeet!

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:53

Schitterend beest zeg <3 . Jullie zijn samen mooie combi. Super mooi ook die bruine laarzen! Rijden ziet er nog wat onwennig uit, mag wat meer ontspannen. Maar jullie zijn pas zo kort een combi, dat komt allemaal wel goed :D . Heel veel succes in de toekomst met je sprookjespaard.

bandolero
Berichten: 17
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:34

Hahaha,ja,hij was zeker niet makkelijk,maar later is dat toch veranderd hoor,hij moest gewoon z'n wilde haren kwijt!

Annie1990
Berichten: 44
Geregistreerd: 27-09-12

Re: PRE ruin Bandolero, allereerste les!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:25

prachtig dier! Ik krijg alleen een beetje het idee dat je zadel te groot is of dat je meer op je kont moet gaan zitten. ik zie op meerdere foto's een heel open stuk zadel dus of je zit dan niet goed op je kont of je zadel is wat te groot :P

Tesssie14
Berichten: 1389
Geregistreerd: 13-04-10

Re: PRE ruin Bandolero, allereerste les!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:21

hee wat een bekende stal:)

leuk paardje, ziet er goed uit

Dahlia
Berichten: 538
Geregistreerd: 20-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: PRE ruin Bandolero, allereerste les!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 22:27

@ Prinslover! Dankjewel! Is inderdaad nog erg wennen aan elkaar :D

@ Annie1990: Het zadel is niet te groot voor mij hoor! Haha, lijkt inderdaad zo op de foto's (maar heb deze maat echt nodig, heb nogal een eh, flink achterwerk, haha!). Ik moet gewoon meer op mijn kont gaan zitten :j

@ Tesssie14: Dankjewel! Haha ja in je profiel te zien rij je bij de stal naast ons? :D

Tesssie14
Berichten: 1389
Geregistreerd: 13-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:02

Dahlia schreef:
@ Prinslove
@ Tesssie14: Dankjewel! Haha ja in je profiel te zien rij je bij de stal naast ons? :D


ja ik sta inderdaad bij prometheus. Em heb 3 jaar geleden ook bij cees gestaan!

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:33

ziet er goed uit Dahlia. De puntjes op de i komt vanzelf wel. Ik heb ook zware neiging tot duikelen. Mn instructrice zegt dan idd ook altijd dat ik trotser om mn paard moet zitten.

Wat ontzettend leuk trouwens dat je het samen met je vriend doet, zulke exemplaren zijn zeldzaam :D .

mies_dummy

Berichten: 712
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: PRE ruin Bandolero, allereerste les!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:16

Super leuk paardje en ben helemaal verliefd op je paarse setje hahaha en sta je op stal Poot?

loempia93
Berichten: 489
Geregistreerd: 27-09-10
Woonplaats: Limburg

Re: PRE ruin Bandolero, allereerste les!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:35

Wat een leuk paard zeg! prima combinatie :)
Ik zie dat je al heel veel tips hebt, dus die hoef ik niet meer te geven.

roosa

Berichten: 2312
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:36

Daar hebben we bandietho.
Hij ziet er super uit,zo mooi schoon ook :+
Ben blij dat hij een fijn plekje heeft gevonden bij jou.

En het rijden op de foto zitten mooie stukjes tussen.
Werlustig is hij wel,die wil altijd werken..
Spiertjes en ontspanning kweken en je rijd de sterren van de hemel.
Succes verder en geniet van je kanjet

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: PRE ruin Bandolero, allereerste les!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:41

Mooi paard heb je daar onder je achterste hoor!
En zo te zien zijn jullie hard op weg met elkaar gaan snappen.
Voor de mooi iets minder naar voren leunen met je bovenlichaam en je onderbenen niet naar achteren
steken, ziet het er nog mooier uit.

Mooie laarzen trouwens, welke zijn dat?

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: PRE ruin Bandolero, allereerste les!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:57

Dat is een paard waar je later veel aan gaat hebben TS!

Pas op dat je niet te veel wilt van hem. Het ziet er een beetje gedwongen uit vanuit jou kant. Probeer trotser te gaan zitten en meer te gaan ontspannen. Ik denk dat de beugels een gaatje korter (misschien wel 2 gaatjes) enorm zou schelen. je trekt namelijk je hakken op ipv dat je ze uit drukt en daardoor zit je minder stabiel;

Dahlia
Berichten: 538
Geregistreerd: 20-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 01:45

@ mies_dummy: Hahaha dankjewel! Ja dat klopt!

@ jacqueline93: Dankjewel!!

@ Roosa: Hihi bedankt! Ja ik probeer hem lekker schoon te houden, maarja, tis een echte schimmel he. Lekker in de poep slapen. Met zijn HOOFD! Hahaha :))
Hij is inderdaad erg werklustig! Heerlijk paard :j

@ Sjolvir: Dankjewel! Houding en ontspannen zijn zeker de belangrijke aandachtspunten! Mijn laarzen zijn van Lipica, de hurlingham (polo), in de kleur Palisander ;)
Zitten HEEL erg lekker, ben er nog steeds erg blij mee. Volgende paar wordt zeker weten weer lipica!

@ eenitraM: Dankjewel!! Beugels korter gaat hem niet worden, ik zit precies op de goede maat zo voor dressuur :j Moet gewoon leren mijn hakken goed uit te drukken ipv steeds op te trekken! (Moeilijk moeilijk! Ik probeer er zoveel mogelijk op te letten)
1 of 2 gaatjes korter wordt echt een soort springmaat haha, en m'n zadel heeft mega kniewrongen, dus dan kan ik m'n benen ook niet lekker kwijt! :D