Cleo en Ultra Light 65% in het ZZ-licht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Cleo en Ultra Light 65% in het ZZ-licht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 18:53

Hoi!

Dit is het eerste foto topic wat ik over Ullie plaats, ik ben niet meer zo van de foto topics ivm commentaar uit het verleden. Toch wil ik deze plaatjes met jullie delen.

Ultra Light is een 11 jarige merrie van Opium x Elcaro. Ik heb haar sinds vorig jaar oktober en we zijn in het Z2 begonnen. Nu starten we ZZ-licht met al ongeveer 20 winstpunten. In september gaan we over naar het ZZ-zwaar, waar ik toch wel erg trots op ben, zeker omdat we dat in zo'n korte tijd voor elkaar hebben. Verder is Ullie een fantastisch paard met een heerlijk karakter, ik hoop nog heel lang plezier te kunnen hebben met haar :+:

De foto's zijn van vorige week, op vrijdag hebben we 2 proeven gereden met 2 keer over de 65% (bij 2 verschillende jury's). Op zaterdag hebben we voor het eerst onze kür op muziek gereden, dat was nog geen succes, maar dat komt vast goed als we deze vaker rijden.


1. Afbeelding
<3 <3

2. Afbeelding
Losrijden

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

groetjes!

zusi2

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-11-10

Re: Cleo en Ultra Light 65% in het ZZ-licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:54

Wat ziet dat er onwijs goed uit...!!!!
En wat een gaaf paard....!!!!!!

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Cleo en Ultra Light 65% in het ZZ-licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:57

Ik vindt dat je zo een ontzettend groot compliment verdient!!
Met een trens in de ZZ licht. En je paard ook de ontspanning geven die hij verdient.
En een fijn opgericht paard wat niet in de oprichting is getrokken.

Dikke vette pluim!!

BritHittepit

Berichten: 2548
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Cleo en Ultra Light 65% in het ZZ-licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:01

ik schrok me een bult! positief bedoeld :) de eerste foto's zo mooi ontspannen en laag en dan komt ie zo mooi in de oprichting alsof het vanzelf gaat! proficiat!

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:03

Goed bezig Cleo 8-) en wat is het toch een fijn beest!!! Gaat helemaal goedkomen in het ZZ-Z *D

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 19:05

ponyparadijs schreef:
Ik vindt dat je zo een ontzettend groot compliment verdient!!
Met een trens in de ZZ licht. En je paard ook de ontspanning geven die hij verdient.
En een fijn opgericht paard wat niet in de oprichting is getrokken.

Dikke vette pluim!!


Bedankt voor dit compliment :) Mijn grote valkuil is juist om te veel controle te willen hebben en haar daardoor te veer "in elkaar te trekken". Ik ben heel erg bezig geweest om Ul meer te vertrouwen en alles losser te laten en minder te willen controleren en regelen. Dit gaat erg fijn, ze gaat meer op eigen benen lopen, reageert heel fijn zonder te blokkeren. Dit is ook de reden dat ik alleen nog met trens rijd, met stang en trens mis ik altijd net dat stukje "eenvoud" en ontspanning. Juist omdat dit voor mij erg moeilijk is vind ik dit compliment extra leuk :D

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:06

Live zag het er super uit, maar zo op de foto's ook!

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Cleo en Ultra Light 65% in het ZZ-licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:11

Ziet er keurig ontspannen uit. Super dat je jouw paard lekker op een trens het ZZ licht door stuurt. Klein puntje van aandacht, op sommige foto's lijk je wat achterover te hangen.

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 19:12

Kay_Kim schreef:
ik schrok me een bult! positief bedoeld :) de eerste foto's zo mooi ontspannen en laag en dan komt ie zo mooi in de oprichting alsof het vanzelf gaat! proficiat!


Super bedankt! Ultra is ook heerlijk los door haar lijf en zolang ik zelf niet te veel wil regelen en te geforceerd ga rijden doet ze ook alles heel eenvoudig. Het was voor mij wel moeilijk om die omslag te maken en de controle een beetje kwijt te zijn voor mijn gevoel. Maar nu voelt het zo veel fijner, ze loopt veel meer zelf. Ik train haar nu altijd zonder sporen en op een trensje, ze lijkt iedere training fijner te worden op deze manier, zo leuk! Ook staan we op een stal met het bos in de achtertuin dus ik train regelmatig in het bos, dat doet haar ook goed :)

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 19:15

Esplendido schreef:
Ziet er keurig ontspannen uit. Super dat je jouw paard lekker op een trens het ZZ licht door stuurt. Klein puntje van aandacht, op sommige foto's lijk je wat achterover te hangen.


Klopt, mijn houding is nooit fantastisch geweest. Dit komt vanuit mijn heup waardoor mijn bekken kantelen lastig is. En mijn rechterbeen is veel zwakker (kapotte zenuw en ook iets in mijn heup) waardoor ik ook nog eens wat scheef zit. Ik loop hier voor bij de fysio en de chiropractor, beetje bij beetje wordt het beter... Maar je hebt zeker gelijk!

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:16

Leuk Cleo!
Veel succes in het ZZZ!

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:23

Krijg hier een beetje een Charlotte Djardin gevoel bij :D Paard loopt keurig netjes opgericht zonder in de krul getrokken te worden, fijn in de aanleuning en dat op een trensje!! Echt heel knap hoor, het ziet er heel eenvoudig uit zo.

Ben ook benieuwd naar foto's van de oefeningen uit de proef! Wil alleen maar meer zien :D

Vind die laatste foto erg gaaf! Groet je zo af? :))

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:29

Gave foto's en heel netjes gereden, daar kan ik niets anders voer zeggen dan top!

Maar 1 klein dingetje viel me wel op bij foto 7, en dan ga ik écht even zeiken over een pietluttig detail :')
Galop is een gang in drietakt, maar het valt me op dat jouw paard in viertakt lijkt te lopen? Binnenachter en buitenvoor zouden gelijktijdig moeten neerkomen, maar dit is op de foto niet het geval. Of vergis ik me en zie ik het gewoon slecht?

Het is stom toeval dat ik het zie omdat mijn lesgeefster en ik onlangs een leuke discussie erover hadden, dat dat zo weinig wordt opgemerkt door velen. daardoor ben ik er nu ook even bewust naar gaan kijken, anders was het me nooit opgevallen.

Nu ja, je rijdt echt top, prachtpaard, schitterend dat je het doet met een eenvoudig trensje en de harmonie straalt er wel van af. Succes met je heup, ik heb soortgelijk probleem na een bekkenbreuk rechts en mijn rechterbeen is ook zwakker en minder mobiel. Komt wel goed mettertijd :)

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Cleo en Ultra Light 65% in het ZZ-licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:31

Wat een verschil met vorige week in de kür!!! Leuk om te zien en succes in het ZZZ!

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:32

Als het achterbeen eerder aan de grond komt is het prima:gaat hij juist mooi zitten.
Dit noem je dan ook 4 tact.
Wanneer een paard niet mooi doorspringt van achteren en dus met het voorbeen eerder aan de grond komt dan noem je dit 4 slag.

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 19:32

Aranel schreef:
Krijg hier een beetje een Charlotte Djardin gevoel bij :D Paard loopt keurig netjes opgericht zonder in de krul getrokken te worden, fijn in de aanleuning en dat op een trensje!! Echt heel knap hoor, het ziet er heel eenvoudig uit zo.

Ben ook benieuwd naar foto's van de oefeningen uit de proef! Wil alleen maar meer zien :D

Vind die laatste foto erg gaaf! Groet je zo af? :))


Haha zo groet ik niet af hoor, dat is het teken dat de muziek mag starten bij de kür :+

Hier nog een paar foto's uit de proef, als ik nou nog eens leuk ga kijken...... :P

Afbeelding
Appuyement

Afbeelding
volte

Afbeelding
Schouderbinnenwaarts richting bak kabouters

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:36

Knap hoor. Ziet er super uit.
De verleiding is zo groot om er maar meteen een S&T in te hangen. Maar als het zo kan is het des te beter. Als het niet nodig is niet doen.
(PS: wel een beetje lachen op de foto's hoor!)

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 19:37

Varekaj: Ik moet zeggen dat ik daar eigenlijk zelf niet eens een antwoord op heb. Ik heb er nooit iets over gehoord, dus ik ga er van uit dat Ullie wel normaal galoppeert... Dit is wel de inzet van een middengalop, dus dan gaat ze altijd even extreem zitten om vervolgens gas te geven, wellicht geeft dat wat verwarring.

Daphne: Die kür was echt een drama, probeerde er nog wat van de maken, maar dat zat er niet meer in, ze was helemaal van slag. -O- Bedankt! Jij succes in het Z2

Wanted2003

Berichten: 2661
Geregistreerd: 29-06-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Cleo en Ultra Light 65% in het ZZ-licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:38

Gefeliciteerd met je debuut! Je paard heeft een heel actief achterbeen zo te zien!

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Cleo en Ultra Light 65% in het ZZ-licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:40

Maakt het uit met een kür, dat maakt het juist zo leuk want het geeft niets als het niet goed gaat. GEwoon nog een keer doen! Sliedrecht heeft ook kür over twee weken!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:41

@ Ambre: Dat is het 'm nu net, galop is geen 4-takt. In principe zou het paard, ook al zit ie nog zo diep op z'n poep, die benen gelijktijdig neer moeten zetten. Of zo is me dat toch uitgelegd :P maar ik begrijp de uitleg van de TS ook dat ze net naar middengalop ging en dan heb je inderdaad net die verruiming die van achterin naar oor wordt gestuwd en dan kan het wel mogelijk zijn dat er even wat wisseling in zit ja :j
Goed, die discussie hoort hier niet thuis, maar ik vond het gewoon iets wat me opviel en voor de rest doe ik het haar niet na, ik heb niet eens wedstrijdervaring en rij amper een A-proefje rond (ben belg) :')

Wie weet kunnen we er allemaal nog iets van leren en dan mag de TS voor beeldmateriaal zorgen, al de rest ziet er echt netjes uit :)

Saika
Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:42

Leuk om te zien hoe jullie een knappe combi zijn geworden!
(ik sta op de stal waar je haar hebt gekocht en heb je zien proefrijden)
Heel mooi de ontspanning zo simpel op een trensje. Respect want ik weet hoe ze eerder getraind werd :x , iig met flink s&t gebruik en de slof.
Nog heel veel succes en plezier samen!

Doma_clasica

Berichten: 347
Geregistreerd: 16-09-07
Woonplaats: on holiday around the world

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:43

Fijne combinatie.
Mag ik vragen bij wie je lest Cleo?

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:46

Ren galop is een 4 tact.
En in een pirouette gaat de diagonaal nooit tegelijk aan de grond.
Bovendien heb ik Cleo live in actie gezien en de galop was mooi bergop in het ritme.
Laatst bijgewerkt door ambre op 25-08-12 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 19:47

Babootje schreef:
Knap hoor. Ziet er super uit.
De verleiding is zo groot om er maar meteen een S&T in te hangen. Maar als het zo kan is het des te beter. Als het niet nodig is niet doen.
(PS: wel een beetje lachen op de foto's hoor!)


Ik heb haar een hele tijd op stang en trens gereden, maar kreeg daarmee steeds net niet het effect dat ik zocht, dus heb hem maar weer in de kast gehangen. Back to basic :+

Ik kijk inderdaad altijd idioot op de foto's, moet er maar eens beter op gaan letten.