Bonte Desteny L1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Bonte Desteny L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 18:35

Eindelijk heb ik eens rijfoto's van mij en mijn topper.
Ik heb Desteny al 7 jaar en had nog geen rijfoto's van ons.
Even wat info over Desteny

Desteny - 1.65 - 11 jaar - Bont - Dressuur - L1+2 - Lief

Desteny is een ondeugende draak. Na een flinke val heb ik een jaar niet meer op hem gereden omdat ik angst had gekregen.
Sinds maart dit jaar les ik bij een nieuwe instructrice die mij voor een groot gedeelte al over mijn angst heeft heen geholpen.
Het is zeker niet perfect maar ik ben al zo blij dat ik weer lekker kan rijden met mijn vent zonder constant angst te hebben.
Er zijn nog momenten dat mijn angst terug komt hoor wanneer hij weer is een gekke sprong maar verder gaat het nu heel goed.
Ik heb van mijn nieuwe instructrice ook beter geleerd hem onder me te houden, ik reed vroeger eigenlijk altijd zonder buitenteugel, hij was er wel maar ik deed er niks mee waardoor Desteny al bokkend uit de volte brak. Ook heb ik veel meer tempo controle gekregen wat natuurlijk ook erg fijn is. Het is voor mij een hele overwinning dat ik in de buitenbak gereden heb dus het kan kloppen dat daar wat meer spanning te zien is.
Momenteel zijn we dus vooral bezig met angst controle :P tempo controle en zorgen dat Desteny lekker los door zijn lijf loopt. We doen al wat zijgangen om hem los in zijn lijf te maken/houden.
Mijn eigen commentaar is rechtop zitten en handen gelijk houden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RZDLover

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:38

Wat een mooie bonte!

Kyarahh
Berichten: 2438
Geregistreerd: 03-12-09

Re: Bonte Desteny L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:41

Mooi beestje, je rijdt hem netjes! :)

ILoveJip

Berichten: 460
Geregistreerd: 06-06-10
Woonplaats: Thuis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:50

Leuk beestje en knap dat je er weer op bent gestapt. Let wel op je binnenhand, ik denk niet zozeer dat je streng bent maar dat je de teugels niet op dezelfde hoogte vasthoud.
Misschien dat van die teugels met van die vasthoud maten helpen? als je snapt wat ik bedoel.
Probeer ook midden in het zadel te blijven zitten, niet meer op je rechterbil gaan zitten en rechtop te zitten.
Als jij denkt dat je recht zit moet je nog iets meer naar voren hangen voor je gevoel :)

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Bonte Desteny L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:04

wat goed dat je weer durft te rijden! prachtige bonte!

denk aan je rechterhand die zit soms echt veel te hoog en daardoor oogt die erg streng.
wat jezelf al zegt recht op zitten want nu lijkt het of je erin "hangt".
wat ook wil helpen om hem bij je te houden is veel figuren rijden waardoor hij lekker bezig blijft en niet kan gaan na denken om dingen te proberen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Bonte Desteny L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:11

In overleg met TS verplaatst naar RIJ-ITP

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Bonte Desteny L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:21

Danielle, respect hoor dat je ondanks alles toch weer op Desteny gaat zitten en het toch maar doet.
Op naar meer geweldige topic's van jullie al rijdend :D!

D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 22:14

Bedankt voor alle leuke reacties dat doet me goed!
Ik heb zojuist onze startpas weer geactiveerd dus binnenkort gaat we ook weer de ring in. :D

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:15

:~ :~ :~ :~ wauw ! wat een prachtig dier ! Succes met het starten ! komt vast goed :D

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:21

Prachtig paardje!
Let op je zit, rechterop, meer naar voren. Zou ook je teugels korter nemen, nu zitten je ellebogen vaak achter je lijf en dat hoort niet, dan ben je gelijk ook minder snel geneigd te streng te zijn met je binnenhand.
Verder netjes hoor.
Succes met de wedstrijden.

D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Re: Bonte Desteny L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 22:31

Bedankt allebei.

Silly1972 dat is precies wat ik hoor van mijn instructrice hier letten we ook zeker op in de lessen en met zelf rijden gaat het ook steeds beter, nu was ik een beetje nerveus en dan vergeet je toch op dat soort dingetjes te letten. :)

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Bonte Desteny L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:39

Oh ja dat ken ik, naar als je dat steeds in in prent gaat het uiteindelijk vanzelf en gewoonte worden

D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Re: Bonte Desteny L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 07:56

Ja dat klopt inderdaad :)

RyantJ
Berichten: 466
Geregistreerd: 03-04-05

Re: Bonte Desteny L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:29

Mooi paard, ten eerste! En knap van je dat er nu weer opzit en 'm zo netjes aan het lopen hebt..
Wat je inderdaad zelf aangaf is je houding, rechtop zitten. Het ziet er nu uit, vind ik, dat je hangt aan je teugels. Probeer je teugels iets korter te pakken en benen meer naar achter en je rug recht:)
Maar jullie zijn goed op weg, lekker doortrainen :)

juliia_x

Berichten: 7
Geregistreerd: 25-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:34

Super mooi paardje heb je zeg! :) echt een knapperd _/-\o_ Je verbeterpunten gaf je zelf al aan!

Linda86

Berichten: 532
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Altforst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:41

Wat een gaaf dier, echt een opvallende verschijning. Fijn dat het met je nieuwe instructrice beter gaat met het rijden. Veel plezier en succes met hem!

jasz

Berichten: 2212
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:58

super mooi beestje! en knap dat je er weer op gaat.
wel idd meer rechtop gaan zitten en je benen meer naar achter leggen, die liggen nu voor de singel en moeten ongeveer gelijk of net achter de singel.
het lijkt nu ook een beetje alsof je aan de teugels hangt, maar dan kan ook met het naar achter leunen te maken hebben.

D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Re: Bonte Desteny L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 14:54

Bedankt weer voor de leuke reacties!
jasz: Dat lijkt inderdaad zo, maar dat is niet zo.
Op de 2de binnenbak foto is het denk ik wel een beetje het geval, dit was het moment van terugnemen na het uitstrekken. Dat zie je ook wel aan zijn bekkie :oo

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in Belgiƫ

Re: Bonte Desteny L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:57

Wow wat een schitterend paard, erg mooie foto's! Het ziet er netjes uit hoor, dapper dat je weer aan de slag bent, je kon zo'n mooi paard vast niet laten staan ;)
Het lijkt qua zit alsof je iets achterover helt, zat je een beetje gespannen? Ik zou iets meer meegeven. Verder netjes!

LieveLoes

Berichten: 1686
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:07

Prachtig paard en mooie fotos. Zoals je zelf al zegt je houding,
maar daar ben je al druk mee aan 't werk ;)

Verder veel respect dat je gewoon weer rijd! Heel erg goed
van je!

Edit; ik heb even in je profiel gekeken, ik ben echt verliefd op je paardje.

D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Re: Bonte Desteny L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 15:23

Muppett: Ik wou het rijden niet opgeven en als ik Desteny zou verkopen mocht ik van mijn ouders geen nieuw paard kopen dus toch de stap gezet om over mijn angst heen te komen met hem. Ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb.

elizexbeau: bedankt voor je leuke reactie. :)

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in Belgiƫ

Re: Bonte Desteny L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:28

Knap! Heb je een vervelende val gemaakt dan? Vallen is uberhaupt eng hoor, 't is ook mijn hobby niet ;)

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:32

Super dat je er weer op zit. MIjn tip ga weer proberen te genieten van het rijden! Je kijkt af en toe alsof je het nog wel echt eng vind. Gewoon lekker oefenen je bent al zo ver gekomen! Probeer lekker te gaan genieten. Je bent al weer zo ver gekomen met je prachtige paardje!

Edit ook ff in je profiel gespiekt. Vind het laaste stukje tekst zo mooi. Weet precies wat je voelt. Heb al paar keer aanbod gehad om die van mij te verkopen maar hij gaat niet weg en niemand snapt dat. Het is maar een paard koop je toch een nieuwe. Maar mijn paard heeft me altijd gesteund in moeilijke tijden.

D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 15:36

Eigenlijk viel het allemaal wel mee maar ik heb de laatste 2 jaar niet heel ontspannen gereden dus het zat er al een beetje in en ja door de val werd het even goed bevestigt.

Ik had een klein scheurtje in mijn pols en verder heel veel spierpijn, een week lang op aspirine geleefd. :P

maj0: In de buitenbak had ik ook echt wel goed spanning dus dat kan wel kloppen, maar dat geeft natuurlijk wel het mooiste resultaat. :)
Bedankt voor je leuke reactie.

Edit maj0: Het kan dan een donderstraal zijn met rijden maar een paard met zo een karakter in de omgang vind ik nooit weer, als hij niet zo lief en goudeerlijk was, dan was hij denk ik wel al verkocht geweest. -O-

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Bonte Desteny L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:39

ziet er goed uit meid!
je hebt echt een leuk paardje! :D

je kan misschien je teugels wat korter pakken op de foto's lijkt het ofdat je hem heel erg in zn mond trekt maar ik denk dat dit vertekend omdat je achterover hangt.
verder heb je een nette houding! ;)