Weer eens trainen met welsh Antony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeletedX
Berichten: 97
Geregistreerd: 19-02-12

Weer eens trainen met welsh Antony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 19:44

Laatst weer eens lekker gereden met mijn welshje. En het ging echt goed! Van deze training heeft mijn moeder wat gefilmd en ik heb daar foto's uitgeknipt. Het is nog lang niet perfect, maar voor ons doen was dit goed. Antony is nu een halfjaar onder het zadel en het was vooral bokken, trekken , niet willen lopen , opeens keihard stoppen dat je écht op de hals viel en ik ben echt blij met dit resultaat. Na veel grondwerk heb ik dit bereikt. Hij springt nu beter aan in galop, draaft weg en loopt in stap al redelijk nagevelijk. Ook ik heb werkpunten maar hier letten we op. Naja, dit zijn dus de foto's :) Je mag commentaar hebben, maar liever geen rottige dingen. Ik weet dat het nog niet goed is.

niet op volgorde
1.Afbeelding Gebroken lijn of van hand veranderen, ik weet het niet.
2. Afbeelding Eerste drafje
3. Afbeelding Hier ben ik al wel blij
4. Afbeelding En dan wil je aanspringen in galop, dan krijg ik dus dit. Echt een werkpunt. Hij word dan heel druk, ik zenuwachtig en dat werkt niet samen..
5. Afbeelding Ik kon hem bijna niet meer houden. Pony dacht; Crosseeuuh
6. Afbeelding Rondje daarna, al beter :j
7. Afbeelding Hihi, we komen er wel vriendje <3

Ann_moi

Berichten: 3853
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Weer eens trainen met welsh Antony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:49

Leuke pony! Mag ik vragen waarom je zenuwachtig wordt van de galop? Ben je bang dat je valt, of dat hij te hard gaat?
Ik vind dat het er best netjes uit ziet. Maar wat de galop betreft is het misschien wat om vooral kleine stukjes te galopperen? De welshjes die ik reed vroeger konden ook als gekken rondscheuren en daarmee hebben we altijd korte stukjes gegaloppeerd, op die manier oefen je het aanspringen en terugnemen ook veel, wat de pony ook nog weer sterker maakt. Ook kan het verstandig zijn om niet alleen maar rechte stukken te galopperen maar ook voltes te rijden in galop. Zo haal je de maximum snelheid al iets naar beneden.

Veel succes met je welshje! :)

DeletedX
Berichten: 97
Geregistreerd: 19-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 19:51

Ann_moi schreef:
Leuke pony! Mag ik vragen waarom je zenuwachtig wordt van de galop? Ben je bang dat je valt, of dat hij te hard gaat?
Ik vind dat het er best netjes uit ziet. Maar wat de galop betreft is het misschien wat om vooral kleine stukjes te galopperen? De welshjes die ik reed vroeger konden ook als gekken rondscheuren en daarmee hebben we altijd korte stukjes gegaloppeerd, op die manier oefen je het aanspringen en terugnemen ook veel, wat de pony ook nog weer sterker maakt. Ook kan het verstandig zijn om niet alleen maar rechte stukken te galopperen maar ook voltes te rijden in galop. Zo haal je de maximum snelheid al iets naar beneden.

Veel succes met je welshje! :)
Omdat ik er in galop altijd af viel, hij schoot er dan bokkend , half steigerend , als een rodeopaard ervan door. Maar bedankt voor de tip , ik zal het proberen! Hier heb ik wat aan! :)

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Weer eens trainen met welsh Antony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:37

Volgens mij hoort dit topic op JITP, ik zal even TEM'men ;)

Wel een erg leuk beestje. Haha, lijkt wel wat op mijn merrie, alleen is die van mij wat extremer getekend.