Kasper@ work

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Borivage

Berichten: 418
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: NB te ZH

Kasper@ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 02:11

Ik ben Borivage (Michelle) en Kasper.
We zijn lang niet meer op Bokt geweest en veel is verandert dus introduceren we ons maar weer opnieuw
Kasper is een KWPN Tuiger van 18jaar oud dat merendeel van zijn leven in het span heeft gestaan.
Een ruin van 1.73m loei sterk en gevoelig voor alles wat vreemd is en negatief, is 2mnd niet gereden
i.v.m o.a. mijn gezondheid.

Hier een samenvatting van twee dagen trainen eerste serie fotos van 4 September & tweede van 11 Mei
even ter vergelijking voor iedereen........ Horen graag de ins en outs van anderen, ik weet dat ik her en der
op mijn handen, voeten en houding moet letten. Maar tips zijn van harte welkom ;-)

4September
Afbeelding
Afbeelding
De hals lekker losmaken

Afbeelding
Afbeelding
Lekker verruimen op de volte

Afbeelding
Afbeelding
Gallopje, moeite met corrigeren ;-( om hem normaal te laten lopen


11 Mei
Afbeelding
Poging achterwaarts inzetten

Afbeelding
Poging ontspanning zoeken

Afbeelding
De zon is geweldig ;-)

Afbeelding
tsja wat doe ik ???

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Kasper@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 06:32

Wat een enorm leuk paard, en je ziet duidelijk verschil.
Zelf zou ik pas gaan galoperen, als ie in draf ook mooi kan ontspannen. Ik zie nogal veel spanning... Jammer, want jullie lijken wel een heel leuk duo zo samen.

Maar, het is denk ook de achtergrond van Kasper.

Gewoon zo door gaan, dan komen jullie er wel :D

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Kasper@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:27

Ik neem aan dat de 2e serie foto's van 11 sept is? anders snap ik de vergelijking niet helemaal... die onderste serie heb je hem wel beter aan het lopen.

Let vooral heel erg goed op je handen, je zet ze ontzettend breed en laag, terwijl je ze juist boven de manenkam moet houden. Nu maak je je heel erg sterk en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Eerst maar eens ontspannen voorwaarts rijden, dan kom het neerwaartse vanzelf.

Borivage

Berichten: 418
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: NB te ZH

Re: Kasper@ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 17:18

@miccamaaike thnx, dat van die handen dat weet ik inderdaad.
Het probleem is als je bij hem vanaf het begin je handen boven de schoft houdt gaat hij mega sterrenkijken en zijn rug wegdrukken. Vandaar dat we even op laag spellen. We proberen elke keer wat hoger te houden.

@ EngeltjeS;
Kasper is een mega hittepetit en kan zich inderdaad om maar een korreltje zand druk maken. Rust is zooooo moeilijk te houden bij hem maar we komen er wel ;-)

Frodo
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:30

ziet er leuk uit!, mooie bles :D
op 11 mei vind ik het er persoonlijk beter uit zien, maar dat komt denk ik omdat je een lange tijd niet gereden hebt op de andere foto's??......

O:)

Borivage

Berichten: 418
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: NB te ZH

Re: Kasper@ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 17:44

@Frodo
dat klopt inderdaad en mijn rus was op 4 September nog niet geheel hersteld maar ja ....... eigenwijs en paarden zit in je bloed en dan maar rijden ;-) zo goed en kwaad als t kan.

Frodo
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:49

haha ja! nog veel plezier met je paard :#

hennyvanamon
Berichten: 609
Geregistreerd: 21-10-06

Re: Kasper@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:52

heyy ,kasper ken ik die niet ergens van,,,ik weet hoe moeilijk, dit paard is om te rijden en om uit te zitten,,,er zit veel verbetering in,,,van een tijd geleden,komt vast goed met jullie ik heb er vertrouwen in,je juffie xxxxxxx

Borivage

Berichten: 418
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: NB te ZH

Re: Kasper@ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 18:03

Mmmm Ik ken jou ja ;-)
Wil kijken of we vanaf volgend week een paar lesjes kunnen plannen Hennyvanamon ....... xxxx Maar ik ga wel binnenkort met die GVR weekje trainen in het schone Duitsland ;-)

hennyvanamon
Berichten: 609
Geregistreerd: 21-10-06

Re: Kasper@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:26

wat leuk weer zeg, waar ga je op trainen in duitsland te leuk weer en wat betreft de lessen kan altijd gr xxxxxxx

RoosIris

Berichten: 4719
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Het hoge noorden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:34

hmm...ik vind het er niet best uit zien eerlijk gezegd....1 en al spanning en ik zie een ruiter die alleen maar aan het plukken is aan het hoofd....

De foto's van mei geven een veeeel betere indruk.

Ga eerst maar eens proberen de ontspanning op te zoeken, dan komt dat hoofd vanzelf wel.

Ik kan wel allerlei tips geven, maar de enige tip die het beste is: Neem GOED les.......want met dit gepluk en geruk kom je er niet.

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Kasper@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:08

Ik vind de foto's van mei veel beter overkomen dan die van september, het lijkt wel of die geheel onder je uit loopt?
Ik zal inderdaad gewoon goed les nemen dan kom je er toch wel het verste mee.
veder is het wel een leuk paard om te zien.
Wat doe je eigenlijks op de eerste 2 foto's? en denk om je handen :+

Borivage

Berichten: 418
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: NB te ZH

Re: Kasper@ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 17:13

@Nienschaap
Op de eerste twee is meneer mijn tenen aan het ruiken.
Is een tik van hem, omdat hij zo vast zit in zijn hals houd ik hem dan ook even vast in die positie zodat hij zijn spieren rekt en strekt. Is een tip geweest van mijn instructrice.

Kasper loopt heel snel onder je vandaan als hij zijn buien heeft.
Ik krijg ook vaak te horen dat ik te lief ben voor hem.

@RoosIris
Wat bedoel je met gepluk e.d.?
Mijn handen zijn laag maar spanning zit er nauwelijks op de teugels en ik doe niet zagen e.d Ik houdt net genoeg contact met de mond.

@Hennyvanamon
Ik ga bij mijn oud instructrice Syl langs.
Zij heeft ook op Charlois gestaan, en bij een tijd op Zwartewaal.
Volgens moet je haar wel kennen.

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Kasper@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:15

Haha dat ken ik mijn paard liep ook altijd onder me uit, maar nu heb ik goed les en gaat het veel beter.
in die tijd heb ik haar weinig laten verruimen omdat ze dan altijd onder me vandaan liep.
nu doet het ze het alleen nog maar met hals strekken _O-.

Ik hoop dat je goed les neemt dan kom je er vast wel, vind het een leuk paard. lekker koppie :D.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:18

Je bent zeker hard vooruit gegaan, maar hou astjeblieft je handen hoog. Dit is zo slecht voor je paard. Of je nou druk hebt of niet, je drukt het bit hoe dan ook tegen zijn lagen aan, daardoor zal hij alleen maar verzet gaan tonen en gespannen lopen.

Licht contact, eventueel op een middenvolte gaan rijden en buitenteugel er licht bij en binnenbeen. Dan zal hij vanzelf wat willen zakken, lekker vooruit rijden, nageven is niet het enige punt in de dressuur.

Dat hij onder je uit probeert te lopen, is vluchten,
dan zal hij iets onprettig vinden, misschien druk op zijn teugels.
Bij de eerste foto lijkt het mij een betere optie om je hand naar buiten te brengen in plaats van heel contra met je hand over de schoft te gaan.

Succes verder +:)+

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:26

MMMM..foto 2 waar staat hals fijn los maken, verkanteld het paard enorm!
Verder zie ik alleen maar spanning, spanning en nog eens spanning op de foto's
De beste foto is nog waar staat, ontspanning zoeken.
Het galoperen, en zeker het achterwaarts gaan zou ik nog even niet aan beginnen.
Als je nog geen bereik hebt op het achterbeen, dan heeft dat ook geen zin en word het 9 van de 10 keer hang en trekwerk.
Wil je dan toch galopperen, gooi dan je teugels weg en laat hem maar even gaan.