Draver Rolex weer eens aan de dressuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Draver Rolex weer eens aan de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 00:42

Ik zou vooral iets pittiger gaan rijden. Hij lijkt er regelmatig net niet doorheen, als je hem wat scherper aan de been kunt maken, en iets meer nog laat nageven, kun je veel meer schakelen. Hij gaat dan wat meer dragen, en ik denk dat je dan al een stuk meer op achter komt.
Wijken links - rechts - links - rechts (soort zigzag) zet je ze ook meer mee op de achterhand.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Draver Rolex weer eens aan de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:01

Oh dat is wel super fijn, lijkt me niet grappig als je steeds met pijn in dat gebied afstapt.

Je hebt een heel leuk paard meid, en denk dat als je er meer aan gaat rijden, dat jullie een hele leuke combinatie gaan worden.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Draver Rolex weer eens aan de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:09

Ja, is vaak he, als je van de pijn af bent of hij is een stuk minder, merk je eigenlijk pas hoeveel last je had :')

Ja, dat zie je ook, en hij is duidelijk dol op je, en wil graag voor je werken :D en ik vind hem heus knap om te zien :D

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:12

Marjo schreef:
Dit klopt wel, het lastige daarin is dat dravers natuurlijk gemaakt zijn om te stuwen ipv te draven. Dit is dus echt iets waar we ons zeker bewust van zijn.

Dat maakt het idd wat lastig, en op zich, realistisch gezien zijn er echt niet zoveel paarden die echt verzameld lopen en dragen, dus ik vind dat niet perse een heel groot probleem.

Wat ik wel een klein beetje een issue vind hier, is dat hij niet echt nageeft (op een paar foto's wel, en dan heeft hij mooi lengte in de hals) maar lijkt in te knikken op de derde wervel.

Als jij zegt dat hij fysiek helemaal in orde is, is dat wel iets om wat meer mee bezig te zijn, meer door het lijf, en meer nageven, want nu is hij er vaak net niet helemaal door, en dat maakt het denk ik ook lastiger voor jou.
Anderzijds zeg je zelf dat je een probleem hebt met je schouder, en ik roep heel vaak: schouders laten vallen, bovenarm los, en je onderarmen dragen, en vaak ben jij dan al veel flexibeler en zachter in je handen en polsen, en geeft je paard ook makkelijker na.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er zelf weinig problemen heb om ze vanaf de grond aan te leren wat nageven is. Het fijne is dat jij wat stabieler bent, en dan ga je je handen dragen waarbij je op de mondhoeken inwerkt, en niet op de lagen, en vaak snappen ze het idee dan al heel snel, en de link naar het rijden is snel gelegd. Je zou er eens mee kunnen spelen. Ik ben nooit zo van het als een idioot rondscheuren (nu doe jij dat niet hoor, pak dit niet persoonlijk op) en dan wachten tot het paard ooit eens nageeft, dat is echt wachten op blessures imo.

Ik leer ze vaak losse onderdelen aan aan de hand en dan voeg ik het samen onder het zadel.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elitedeux en 28 bezoekers