Bedankt voor de reacties. Ik heb nu denk ik een keer of 15-20 met hem gewerkt thuis. We hebben hem sinds vlak voor de zomer. Tijdens de hitte heeft hij natuurlijk vakantie gehad en ik ben er zelf een paar weken uit geweest door mijn knie-operatie. Mijn dochter rijdt hem vaker. Zij is 11 en komt zo van een manegepony af. Daarom krijgt ze 2x per week les met hem zodat ze een mooie basis opbouwen. Het is ook haar paard voor de toekomst, maar voorlopig is het prettig dat ik haar kan ondersteunen door hem goed aan het werk te houden. Ik merk aan hem zelf ook dat hij er plezier in heeft om met mij te werken, dus dat is fijn.
Hij heeft vorig jaar september zijn laatste z2 proef gelopen en daarna vakantie gekregen wegens zwangerschap van zijn vorige eigenaresse. De basis heeft hij er wel in zitten, maar hij is wat op de rem gereden geweest en daar ben ik mee aan het werk. Inderdaad meer go erin rijden en op zijn eigen benen. Ik heb de stang en trens 2 x tijdens de les erin gehad, dus niet altijd hoor! Mijn dochter rijdt uiteraard ook gewoon op trens.
De exacte punten van de proef hebben denk ik geen meerwaarde. Geen winst, zoals ik ook had verwacht, maar mooi de verbeterpunten op een rij. Zoals ik al zei de verruimingen, wat inhoudt dat hij zeker meer op achter mag komen en we hebben punten laten liggen in de galop waarin hij eigenlijk juist sterk is. Wat gedribbel in een eenvoudige wissel, een vliegende wissel die niet werd gevraagd. Hals strekken kwam niet goed uit de verf. Hij was erg enthousiast in de proef. Heeft ook te maken met het elkaar leren kennen, ik had hem niet eerder op vreemd terrein gereden en aangezien hij thuis een mak schaapje is had ik dat niet helemaal zien aankomen.
Ik rij thuis in een kleine bak, net minder dan 20x40 dus ik vond het heel fijn om nu in die ruimte te kunnen zien hoe dat gaat en daar kunnen we lekker mee vooruit. Voorlopig kunnen we toch nergens heen, dus we gebruiken die tijd mooi om verder een combinatie te vormen.