Knappe Aik aan het werk

Moderators: Sica, Melissa0304, RianneH, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ayasha
Blogger

Re: Knappe Aik aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:45

Eerlijk gezegd vind ik het geen fijn plaatje. Veel spanning, erg kort en "opgekropt" gereden. Waardoor er gewoon flink wat lichaamsgebruik mist. Ik begrijp ook niet goed wat die stang er in doet als de basis niet in orde is. Wat ga je finetunen als je nog volop aan de basis bezig bent?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:54

Knert schreef:
Ayasha schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het geen fijn plaatje. Veel spanning, erg kort en "opgekropt" gereden. Waardoor er gewoon flink wat lichaamsgebruik mist. Ik begrijp ook niet goed wat die stang er in doet als de basis niet in orde is. Wat ga je finetunen als je nog volop aan de basis bezig bent?

Oké deels ben ik het eens. Maar dit paard is ook kort hè? Daar kan de ruiter weinig aan doen.

Klopt, hij is kort. Juist dan zou je verwachten dat hij makkelijk kan indraven en dat achterbeen mooi onder de massa kan brengen gezien ie niet zo heel veel afstand af te leggen heeft. Dat zie ik enkel op de galopfoto gebeuren. Op vrijwel alle foto's wordt dat bekken vrij hoog en strak gehouden. Dat hoge kan bouw zijn. Dat strakke is spanning en geblokkeerd worden door de hand van wat ik zie. Het algehele beeld geeft me op geen enkel moment het idé dat dit paard door zijn hele lijf heen beweegt. En dat is geen schande natuurlijk, zulke dingen zijn er om aan te werken. Maar IMO is het dan te vroeg voor te "verfijnen" met S&T.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie