MabuPets schreef:Ik vind jullie een prettige combinatie om te zien. Je hebt een erg aansprekend paard.
Hij zou meer gedragen mogen zijn voor het zwaardere werk, maar ik zie een correct gereden paard. Lekker blijven door trainen, jullie zijn op de goede weg![]()
Naar mijn mening gebruik je de stang precies zoals hij bedoelt is. Mij is geleerd, vanuit een klassiek oogpunt, dat je de stang enkel oppakt wanneer deze nodig is.
Een loshangende stang is voor een paard echt onprettig. Het ziet er voor het oog vriendelijk uit, maar een stang ligt niet dmv een sperriem stabiel in de mond. Als je stangteugel dan in zo'n grote boog hebt hangen en je paard heeft geen doodstille aanleuning dan gaat de stang telkens klapperen tegen de lagen.
Je moet zeker niet aan je stang trekken en constante druk is ook niet gewenst, maar je moet wel enige vorm van zeer licht contact houden om dat 'klapperen' te voorkomen. Als je de stang dus niet gebruikt en zo los laat hangen kan je beter op trens rijden of ervoor zorgen dat je toch enige vorm van zeer lichte verbinding hebt op het moment dat je de stang niet gebruikt.
Verder ziet het eruit als een fijn paard. Wat waren je punten? Of heb ik daaroverheen gelezen?