Instructieweek met Winnie the Pooh

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Instructieweek met Winnie the Pooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 21:23

Hoi hoi! Leuk dat jullie hier een kijkje nemen

Vorige week zijn Pooh en ik op instructieweek geweest in Steenwijk bij Paard Mens Onderwijs! Wij rijden voornamelijk recreatief dus de dressuur en springlessen waren erg leuk ter afwisseling. We hebben in deze week veel geleerd.
Ik weet dat zowel mijn eigen houding als die van Pooh niet perfect is, maar wij doen ons best.
Toch vind ik het leuk om even wat plaatjes te laten zien <3
Toen ik Pooh 2 jaar geleden kreeg was ze heel scheef, op eigen benen lopen was echt een ding. Rechtuit hebben we het maar helemaal niet over :Y) :Y)
We zijn buiten lekker gaan trainen om haar rechter te krijgen, ook met het oog op behoudt van de benen en de rest van het lichaam.

Pooh is overigens een 17 jarige merrie. Afstamming: Marok x Magister. Moeder: Mariet van de Karnemelkspot

1. Ze wordt van voren hier wat sterk. Zelf ben ik snel geneigd om in mijn heupen wat scheef te zitten
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Vooruit kijken.... wel enthousiast over het totaalplaatje
Afbeelding

4. Galop blijft echt een lastig dingetje. Pooh vindt het ook erg moeilijk. Toen ik haar net kreeg 2 jaar geleden kon ze amper een volte galopperen. Dus we gaan vooruit!
Afbeelding

5. hier wordt ze wat strak
Afbeelding

6. Ik had al in geen tijden meer gesprongen, perfecte springhouding? nee zeker niet :Y) Maar we doen ons best en ik probeer Pooh zo min mogelijk in de weg te zitten
Afbeelding

7. Lekker koppie van d'r <3 Laten we het maar niet hebben over mijn hoofd :Y)
Afbeelding

8. en we sluiten even af met een mooie foto op de hei!
Afbeelding

een reactie vinden wij altijd leuk! kritiek mag zeker, maar zullen we het opbouwend houden :o
wil je ons verder volgen? wij zitten op instagram! @haflingerpooh of het linkje in ons onderschrift

NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:28

Knappe Pooh! Ze heeft goed 'r best gedaan! +:)+ Leuk verslag van de instructieweek :j

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 18:05

NoekAa_ schreef:
Knappe Pooh! Ze heeft goed 'r best gedaan! +:)+ Leuk verslag van de instructieweek :j

Dankjewel <3 was zeer gezellig :D

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Instructieweek met Winnie the Pooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 07:51

Jullie zijn zo leuke combi samen, plezier staat voorop en dat stralen jullie ook uit!

sas66
Berichten: 632
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Instructieweek met Winnie the Pooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 08:50

Wat zijn jullie een leuke combi. Ik vind je er netjes op zitten. 2 aandachtspuntjes, op de foto's trek je je hakken op en je kijkt naar beneden (niet bij het springen). Als je meer kijkt waar je heen gaat en tussen de oren van je paard door, zit je beter. Misschien zijn dit net momentopnames.

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 08:59

sas66 schreef:
Wat zijn jullie een leuke combi. Ik vind je er netjes op zitten. 2 aandachtspuntjes, op de foto's trek je je hakken op en je kijkt naar beneden (niet bij het springen). Als je meer kijkt waar je heen gaat en tussen de oren van je paard door, zit je beter. Misschien zijn dit net momentopnames.

Dankje voor je reactie! Klopt inderdaad. Tijdens het rijden heb ik het niet zo door maar toen zag ik de foto’s :Y) thanks voor de tips !

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Instructieweek met Winnie the Pooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:05

Knappe Pooh <3 Ik vind jullie zo leuk samen!

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:24

Leuke foto's! En ook leuke setjes met dat roze :j

MarliesV

Berichten: 15187
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Instructieweek met Winnie the Pooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:46

Mooi foto's, dat roze staat jullie goed.

Wat is de reden dat je met een dubbele teugel rijdt. Je gebruikt de onderste niet zo te zien!

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 14:02

MarliesV schreef:
Mooi foto's, dat roze staat jullie goed.

Wat is de reden dat je met een dubbele teugel rijdt. Je gebruikt de onderste niet zo te zien!

Ik heb een (dubbel gebroken) pessoa in met 2 ringen aan de onderkant. Over het algemeen is ze heel braaf maar ze heeft nog wel eens haflinger streken O:) dus als ze gaat dan gaat ze hard. Nu is dat in de bak niet zo heel spannend maar buiten/langs de weg wil ik t absoluut niet hebben.. de enige manier dat ik dan nog wat kan inwerken is door dat hefboom effect.
Dus als ze ze loopt als nu gebruik ik m inderdaad niet! Maar mocht er wat gebeuren heb ik mijn “noodrem”. Zo in de bak is het dus gewoon een dubbel gebroken trensje totdat ze haar trukendoos opentrekt :Y)

MarliesV

Berichten: 15187
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Instructieweek met Winnie the Pooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:06

Had dat al gedacht aan de hand van de foto's, maar houdt niet van aannames, vandaar de vraag.

Prima toch zo. Liever een veilige noodstop die niet gebruikt wordt als het niet nodig is, dan ongelukken.

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 16:43

MarliesV schreef:
Had dat al gedacht aan de hand van de foto's, maar houdt niet van aannames, vandaar de vraag.

Prima toch zo. Liever een veilige noodstop die niet gebruikt wordt als het niet nodig is, dan ongelukken.

Klopt ben er ook erg blij mee! Was even zoeken naar iets wat werkt. Met veel dingen heb je toch dat het altijd “zwaar” inwerkt. Zocht echt iets waar ik zelf de controle over had. Vandaar ook 2 teugels en niet zo’n tussenstukje wat je vaak bij een pessoa bit ziet.

Stal_Fiore

Berichten: 9349
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Instructieweek met Winnie the Pooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:56

Wat heb je toch een tof paardje! Ik vind het er heel fijn uitzien.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Instructieweek met Winnie the Pooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:08

Ziet er leuk uit!

Volgens mij zat je bij mijn buurmeisje en haar pony waar ik ook op rij op instructie week :D

matespony

Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:09

Leuke haflinger heb je!

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Re: Instructieweek met Winnie the Pooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 20:28

Dankjewel allemaal voor de leuke reacties !

@amando7 welke pony rijdt je ?

Bregosi
Berichten: 26
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Instructieweek met Winnie the Pooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:22

Jullie zijn een hartstikke leuke combi. Niet te kritisch op jezelf zijn!

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 23:06

Bregosi schreef:
Jullie zijn een hartstikke leuke combi. Niet te kritisch op jezelf zijn!

Liefff dankjewel <3