Trainingsweekend bij Hof van Alexander ETC

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
leonie87

Berichten: 4458
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Trainingsweekend bij Hof van Alexander ETC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-20 10:57

Alle rijfoto's zijn gemaakt door Eefje van Griensven van VGGO. Alle rechten zijn aan haar en Hof van Alexander voorbehouden.

Hallo Allemaal,

Ken je dat gevoel dat je meedoet aan een fb/insta actie omdat iemand dat vraagt maar je denkt, ach dat winnen we toch nooit? En dan opeens zie je jou naam verschijnen! Op 1 januari kregen bokker haike en ik te horen dat wij een trainingsweekend weg hadden gewonnen *\%/* met onze paarden bij Hof van Alexander in Zeeland. Samen met een aantal zeer bekende insta accounts/vloggers die ik allemaal niet kende :+ :')

Uhm ik moet dat weekend werken en jureren… Mijn paard heb ik nog nooit mee geweest op een ander behalve 6x op wedstrijd. De 17de zijn de kampioenschappen (vandaag dus!), is dit wel slim? :roll:

Heel veel beren die mijn stresshoofd gaven. Maarja het zou toch wel heeeel gaaf zijn om hieraan mee te gaan doen! Dus ging ik overal polsen of alles te regelen was en dat bleek zo gebeurd. Nu had ik geen enkele reden meer om niet te gaan. Dus zo geschiede. :)) ~~}>


Voor degene die ons niet kennen:
[ITP] De eerste 3 maanden. Samen timmeren aan de weg.


Vrijdag 10 jan vertrokken wij om 08:30 van stal richting zeeland. Pijnlijk vroeg maar we moesten er op tijd zijn. Na een super fijn ontvangst mocht ik mijn paard in een enorme stal zetten met een immense laag stro en werkelijk meer hooi dan hij ooit op kon eten.
Afbeelding

Zelf kregen wij lunch en taart omdat Toesja jarig was.

Tijd voor de eerste lessen. In tweetallen gingen wij aan de slag met Laurens van Lieren. Ik reed samen met Haike en vond het echt een top-les met zeer leuke en goede tips op een fijne en begrijpelijke manier aangereikt.
Zo kreeg ik de tip om meer zekerheid aan mijn paard te geven en dus iets meer druk op de hand te pakken omdat hij graag achter de teugel komt. Door hem meer druk te geven komt hij dan iets achter de lood lijn. Dit moet ik dan gaan aanvullen met mijn been om tot een mooie loodlijn te komen. De fotograaf had na mijn les dus alleen de eerste 30 min op foto helaas.
Afbeelding
Afbeelding


Daarnaast kwamen de middengangen, wissels, arbeidspirouette en de keertwending aan bod. Stuk voor stuk met fijne goede tips. Kwiedo pakte alles super goed op en liep echt heel fijn. <3 *\o/*

Na mijn les kon Kwiedo nog even naar buiten. Even lekker de benen strekken in zijn eigen wereldje.
Afbeelding


Het avond eten bestond uit een door de chef bereide pizza. Zeer lekker! Laurens schoof gewoon aan en we konden naar hartenlust nog vragen stellen.

Snel door voor de lezing van de dierenarts Marijn van Kralingen. Marijn vertelde ons veel over de basis gezondheid van een paard. Waar liggen alle organen, hoe werken ze en hoe klinken ze? Heb je ooit naar het geluid van de darmen van een paard geluisterd? Heel apart om te horen. Alsof hij scheetjes laat onder water.

Daarna hebben we een paard in beweging beoordeeld op zijn beweging en bouw, om vervolgens onze eigen paarden te gaan bekijken en beoordelen op hun exterieur. Vermoeid en voldaan gingen we te bed.


Zaterdag: vroeg uit de veren om Kwiedo weer lekker buiten te zetten tijdens deze zonsopkomst. Het duurde misschien maar 5/10 minuten en het was prachtig.
Afbeelding
Nog nooit eerder sinds ik hem heb heeft er een ander paard bij hem in de wei gestaan maar nu mocht hij nieuwe vriendjes maken! Marley van Feline en Avanti van Eefje kwamen hem beide op verschillende tijden vergezellen.
Afbeelding



De lezing van Roos Dyson van gepaard met een lach ging over houding, zit en inwerking. Veelal gebaseerd op Akasha rijkunst van Anne Muller waar ik ooit, lang geleden heb leren paardrijden. De lezing was interessant en liet goede voorbeelden zien. Tijd voor de praktijk. Eefje en ik hadden tegelijk les en ook een zelfde soort verbeterpunten dus dat was erg fijn omdat we de tips van de ander ook gelijk mee konden nemen. Nou was Eefje ook de fotograaf dus helaas geen foto's van deze les.

Na al 8 jaar flex chair te doen (iedere maand ongeveer) bij Ada Wouters en Saskia Heikants en van alles en nog wat gedaan te hebben daarnaast om mijn houding beter te krijgen was ik heel benieuwd wat Roos mij kon aanbieden samen met Joker en andere hulpmiddelen die ze bij zich had.

Afbeelding

Na het warm rijden waarbij Roos analyseerde vertelde ze wat ze had gezien en wat ze met je wilde gaan oefenen. Zo moest Eefje lichtrijden op de grond terwijl ze zichzelf van de zijkant in de spiegel kon zien. Ook ik moest even voor de spiegel gaan staan alsof je in het zadel zit en daarmee de ideale houding opzoeken.

Het simulatie paard dat Joker heet was mijn volgende hulpmiddel. Dit lijkt een beetje op een flexchair maar dan next level. Zeer wiebelig en flexibel. Iedere beweging of ongelijkheid in de verdeling in je gewicht voel je weer terug. Heel anders dan Otto die de beweging voor je maakt en waar je moet volgen, moet je hier de beweging zelf maken en zodoende alles op de juiste manier sturen. Als je paard onregelmatig loopt weet je in ieder geval waar het aan ligt. Na nog even heel kort op de bal plaats te nemen om mijn beken uitslag te beoordelen mocht ik weer op mijn paard klimmen.

Terwijl Roos met Eefje bezig was kon ik aan de slag met voelen. Onnatuurlijk en zoekende is denk ik de beste omschrijving.

Met hulp van Roos kon ik dat allemaal plaatsen en overbrengen naar mijn paard die er direct beter van ging lopen (bij alle deelnemers overigens!). Zo bizar hoe zo iets kleins toch zoveel effect kan hebben. Door het enthousiasme van Roos waren we 2 uur bezig geweest in plaats van 1:15 :Y) .

Het zal heel lastig zijn dit al meteen te gaan gebruiken en vertalen maar ik ga er zeker mee aan de slag! (en ook een vervolg les met haar inplannen!). Zoals je op alle foto's kan zien is mijn houding echt een aandachtspunt en daar ben ik me ook echt van bewust!

In de avond werden wij getrakteerd op een heerlijk 3 gangen menu. Echt jummie jummie!
Afbeelding
En super gezellig. In 2 dagen leerde ik de gezichten kennen van de mensen die bijna heel paardrijdend Nederland allang kent via allerlei kanalen. Stuk voor stuk echt leuke mensen met een interessant verhaal en beroep. Veel te laat ging ik naar bed toe.



Zondag moesten de eerste om 08:30 al te paard zitten (ik gelukkig niet!) voor een wedstrijd gerichte les bij Perry Vermaat. Omdat ik vaak wedstrijd spanning ervaar had ik besloten volledig te vlechten en alles te doen als ware het een wedstrijd om te kijken of dit spanning zou geven bij mijn paard. Helaas of gelukkig, helemaal niks. Het ligt dus echt 100% aan mij! Weer iets om aan te werken.

In de les zelf reed ik met Feline en werkte we aan de oefeningen en reden we de proef die je wilde oefenen. Feline oefent voor de M2 en ik de M1/2 dus dat sloot ook weer prima aan. Voor de proef koos ik natuurlijk proef 15 die ik op de kampioenschappen moet rijden. Na nog wat tips voor vrijdag sloten we de les af met een toch wel vermoeid paard!
Afbeelding (te streng in mijn hand, moeilijk hoor. te veel druk, te weinig druk)
Afbeelding
Afbeelding


Lunch en uitchecken liep een beetje door elkaar heen maar nadat iedereen alles had ingeladen was het tijd voor de strandrit! Sommige gingen mee met de fiets, andere met hun eigen paard, ik koos ervoor een paard te huren en kreeg een hele stoere Ijslander met de naam Presstor. Ik heb werkelijk zo hard gelachen met deze kleine man. Hij kon alleen niet zo hard als de rest dus dat was wel sneu.
Afbeelding
Afbeelding

Na de nodige foto’s zijn we op het gemak nog een stuk gaan rijden op het strand met zijn 4tjes.
Afbeelding


Terug bij het Hof van Alexander aten we snel een frietje van de snackbar om dan toch echt afscheid te nemen van iedereen.

Het was echt een top weekend! Vol leerzame momenten (ook op het gebied van social media en vloggen) en gezelligheid!

Ik ben super trots op mijn paard die het echt goed heeft gedaan alle 3 de dagen. Hij was heel erg gefocust op mij maar heeft zichzelf echt groot gehouden en voorbeeldig gedragen. Ik denk wel dat hij lekker heeft geslapen zondag.

Een aanrader voor iedereen en ik had me geen betere voorbereiding kunnen wensen voor vandaag!
Afbeelding

En nu... Snel aan de gang voor de kampioenschappen!
To be continued...
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 17-01-20 11:32, in het totaal 4 keer bewerkt

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1



leonie87

Berichten: 4458
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-20 17:03

Bedankt allemaal! Ik zat al heel lang te kijken samen met een andere vriendin om keer een weekend/midweekje te gaan.(die was nu lichtelijk jaloers nu natuurlijk) Maar veelal is het echt buiten budget. Dit was natuurlijk geweldig om te winnen!!! Zou het zo weer doen.

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

leonie87

Berichten: 4458
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-20 19:54

Dankjewel allemaal weer. Het was ook echt zo tof! Zoveel nieuwe ervaringen opgedaan en zoveel geleerd. De eerste les na dit weekend zat mijn hoofd ook zo vreselijk vol met alles! Had echt moeite om mijn focus op 1 ding te houden.
Na zijn kleine pauze ga ik met alle tips aan de slag!

@ Suzanne het zijn allemaal trainingsbeelden :Y).

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

leonie87

Berichten: 4458
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-20 22:37


Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

leonie87

Berichten: 4458
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-20 15:30

Sky schreef:
Wat goed dat je gegaan bent, ziet er super gaaf uit :))
ja ben er ook echt zo blij mee! Heeft ons zoveel gebracht <3 . Zou het zo weer doen nu.

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

leonie87

Berichten: 4458
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-20 20:42

Ja Loei dat was het ook echt! Ook om de wereld van de bloggers/vloggers enzo te leren kennen vond ik echt oprecht heel interessant!
Ik heb er ook echt veel aan gehad doordat Kwiedo dit weekend zo onwijs op mij gefoccused was heeft hij echt een stap gezet in mij vertrouwen en mij volgen! <3
Ook de les van Roos ben ik nog dagelijks mee aan de slag! Ennn ik ben bezig een vervolg les ervan in te plannen.

Ik verwacht snel de foto's van de kampioenschappen dus dan komt het vervolg! *\o/*

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

leonie87

Berichten: 4458
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-20 19:36


Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers