Voor en na foto's na 4 maanden trainen

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:25

Laibadji schreef:
Echter is mijn paard heel flegmatiek en plakt hij dan letterlijk aan het been. Liever lui dan moe is een understatement voor hem.

Jammer genoeg heb ik nu dus weer even mijn groter spoor moeten aandoen. Ik zie het liever ook anders. Ik hoop in de toekomst hier ook aan te kunnen werken.

Dit is helaas precies omgekeerd redeneren...

Ik heb ook een flegmatieke. En JUIST door meer te drijven, wordt ze trager. Zelf correct zitten (en dan heb ik het niet over de positie van je tenen, maar die van je bovenbeen, bekken, onderrug primair) en juist veel schakelen, óók echt terug durven rijden dus. Vooral met schijnovergangen werken (écht doen, schijnovergangen zijn je beste vriend). En loslaten die voorkant - let op: loslaten, niet losgooien en geen contact meer hebben he. Over de rug creëer je niet door de voorkant tegen te houden, maar door aan de voorkant contact te houden en te voelen wat er kán. Al het andere werk doe je met been en zit.

Neemt niet weg dat er zeker verbetering is hoor!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:37

Rije schreef:
Voor een trage zijn sporen geen oplossing. Ongeacht of je ermee kunt rijden. Hoe langer en hoe meer ik die van mij met sporen rij, hoe trager en dover hij wordt. Met flegmatiekelingen altijd met zweepje rijden ipv sporen. En dan echt supersupersuperconsequent. Desnoods iemand vanaf de grond die jou helpt met een longeerzweep. Dat kan de knop nog wel 's omslaan naar 'naar voren', gewoon door een extra zetje dat niet vanaf jou komt.

Dat consequente is trouwens vaak ook moeilijk voor de ruiter. Die denkt vaak: ach hij probeert het, hij is op de goed weg, dat was inderdaad min of meer wat ik vroeg. Daar moet je echt vanaf bij een trage. Je moet echt heel zwart-wit denken. Naar voren = naar voren, en niks minder dan dat. Geen compromissen sluiten. Denk 's na of jij heel eerlijk deze vraag kunt beantwoorden: ben ik consequent?

Dat inderdaad :j

Skippy01

Re: Voor en na foto's na 4 maanden trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:00

@Laibadji ontzettend stoer en top van je dat je onze aandachtspunten zo goed oppakt! Chapeau! Veel succes en zet hem op :D

Skippy01

Re: Voor en na foto's na 4 maanden trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 07:00

Wat top dat je er direct mee aan de slag gegaan bent! Echt stoer!
Achterbeen komt vanzelf weer mee. Stukje bij beetje dingen veranderen, Rome was ook niet in een dag gebouwd. +:)+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie