Voor en na foto's na 4 maanden trainen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:35

Voor een trage zijn sporen geen oplossing. Ongeacht of je ermee kunt rijden. Hoe langer en hoe meer ik die van mij met sporen rij, hoe trager en dover hij wordt. Met flegmatiekelingen altijd met zweepje rijden ipv sporen. En dan echt supersupersuperconsequent. Desnoods iemand vanaf de grond die jou helpt met een longeerzweep. Dat kan de knop nog wel 's omslaan naar 'naar voren', gewoon door een extra zetje dat niet vanaf jou komt.

Dat consequente is trouwens vaak ook moeilijk voor de ruiter. Die denkt vaak: ach hij probeert het, hij is op de goed weg, dat was inderdaad min of meer wat ik vroeg. Daar moet je echt vanaf bij een trage. Je moet echt heel zwart-wit denken. Naar voren = naar voren, en niks minder dan dat. Geen compromissen sluiten. Denk 's na of jij heel eerlijk deze vraag kunt beantwoorden: ben ik consequent?

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!


Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:46

Je lijf zegt trouwens ook heel hard 'ho'. Je kantelt je bekken naar voren, en dat is voor een paard de biomechanische rem. Hij voelt jou dus constant remmen.

Ik weet niet of er in Belgiƫ Centered Riding instructeurs zijn te vinden, maar die zou je zowel heel erg kunnen helpen met de rem eraf krijgen, als met het vertrouwen vinden in je paard door midden van jouw eigen lichaamsgebruik. Een win-win situatie dus in dat geval, die elkaar ook weer versterkt.

EDIT: hier een lijstje: https://www.centeredriding.org/search/newsearch.asp

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HiFive5 en 24 bezoekers