Voor en na foto's na 4 maanden trainen

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:29

Ik zie nog steeds een ruiter die niet in balans is. Dat uit zich in verschillende dingen: Hangen met de rug naar achter, hangen in de teugels en het bit, meer contact met de binnenteugel en stoelzit.

Door deze stoelzit trek jij je benen/hielen op om je paard aan te sporen. Mijn advies is "Rij met doorhangende teugels" oefen op houding en zit. Het kan simpel beginnen.

Als je opstapt wordt je je eerst bewust van jouw lichaam. Zit ik recht (in balans) ? Voel ik dat mijn linker of rechter zitbeenknobbel meer belast is? Kan ik mijn been lang maken? Zit ik recht (niet gekromd)? Maar je hoofd het hoogste punt' tegen kinderen zeg ik 'zit als een prins(es) op je paard!' Maar jij kan misschien denken 'zit ik lekker arrogant?' Heb ik mijn armen in de juiste positie? Mijn bovenarmen tegen het lichaam en de ellebogen geknikt? Heb ik geen 'kippenvleugels' Als je positie goed is, dan pas kan je werken aan je paard...
Rij in stap slangenvolte's op je houding en zit ZONDER ingrijpen van de teugel. Dit is een goede oefening voor je balans en aan het tempo is het makkelijker om te leren. Let erop dat je in elke docht met de schouders draait en kijkt waar je naartoe wilt gaan. DIT VOELT JOUW PAARD! nadien moet je controleren of de rechte stukken ook recht zijn en of jij wel echt recht zit!

Vervolgens moet je dit ook in draf kunnen. Als je dit in draf oefent kan het helpen om je binnenteugel enkele cm's langer te laten dan je buitenteugel. Zodat je MOET rijden met die buitenteugel (en durf hem niet aan te raken, die binnenteugel, anders komt iemand hem wel doorknippen). Als je dit doet in draf, probeer het tempo dan te beheersen met je zit. Dit wil zeggen dat de kracht van jouw lichtrijden de pasgrootte en tempo van het paard bepaalt. hoe trager het tempo, hoe gemakkelijker voor jou om het te controleren. Je paard zal niet zo snel uit balans vliegen. Maar let wel, een tragere draf vraagt ook iets meer verzameling, dus pest je paard niet duur een volledig uur aan zo een tempo te draven! Wissel af met overgangen naar een middendrafje en vang hem optijd terug op met je zit! maak overgangen naar stap.

Ik wil ook nog even meegeven dat je paard kort loopt vanvoor, maar je kan je paard niet EN kort trekken vanvoor en kort rijden vanachter. Kies ervoor om je paard vanvoor langer te laten, maar vanachter goed door te laten komen.

Hernieuwbare energie en energie-onafhankelijk zijn? Op zoek naar extra rendement en de beste hernieuwbare technologie?
Kijk op ENION en op Energy Revolution voor meer uitleg.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie