Powermerrie Durena nog eens voor de lens

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Powermerrie Durena nog eens voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-19 11:52

Beste bokkers

Durena is een 9jarige merrie van Landtinus x Donnerhall.
Toen ze 6jaar was, heeft ze bijna 2 jaar pauze gehad wegens blessure en veulen, maar ondertussen zijn wij eindelijk aan ons aller eerste volledige seizoen begonnen. Dit is niet altijd makkelijk met haar temperament, maar wij komen er wel!

Geniet van deze power-dame!!

Met dank aan Sandra Heesbeen voor de foto’s! Bo_san hier op bokt!

De foto’s staan door elkaar, los gereden had ik al voor Sandra in de bak stond

Afbeelding
Dit zijn wij!!


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Spanning...
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

En soms slaat ze dus tilt

Afbeelding

Ook Viva is op de foto gegaan, zij krijgt volgende week haar eigen topic!!


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door webster543 op 17-05-19 12:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester



webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Powermerrie Durena nog eens voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-19 00:14

Ik begrijp iedereen zijn reactie wel. Ze moet inderdaad leren de hulpen te accepteren, want het ene moment kan ik er niet aankomen zonder een overreactie te krijgen en het ander moment negeert ze de hulp.
Ze was heel erg nukkig die dag omdat er heel veel wind was en buien. Ze haat wind en regen en wil dan het liefst haar kont ernaar draaien. En die dag waaiden wij nog net niet van ons paard!! :P
Het gulden evenwicht is bij haar nog niet altijd gevonden, maar wij hebben plezier om ernaar te zoeken.

Bedankt voor alle leuke reacties!!!

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Powermerrie Durena nog eens voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-19 08:40

Resistance... helemaal waar _O-

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Powermerrie Durena nog eens voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-19 10:02

Pandora, is dat een veiligere combinatie?? :D

Dank jullie wel voor de lieve reacties. <3

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Powermerrie Durena nog eens voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-19 11:23

Kom maar af, zal wel een airbagvest aan doen, als ik jou was :P

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Powermerrie Durena nog eens voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-19 14:52

Dank jullie wel!!!! Vandaag een 1e en een 2e plaats op wedstrijd. Terwijl het vrijdag een 26e plaats was *\o/* het is altijd zwart of wit bij haar. Nooit grijs :D

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Powermerrie Durena nog eens voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-19 17:12

Dank! Vandaag kon ik een beetje been geven, maar dat is een weg van lange adem.

Belsje, ja dat is ze. Piste ligt ondertussen in de andere richting, maar heeft weinig verschil gemaakt :P

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Powermerrie Durena nog eens voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 06:24

Oh nee, ze was niet zo happy. Ze werkt niet graag in de regen en de wind. Eeeeeecht niet graag }>

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 12:29

Pandora, mijn excuses... ik ben een echt dierenbeul O:)

Maria. Hierbij het volledige verhaal.
Durena is bij mij toegekomen in januari dat ze 3 jaar werd. Begin juni, begon ik ze stilletjes aan te longeren en voorbereiden op het
Zadelmak maken ( dat kende ze al van de verkoop, maar ik had ze 6maanden weide gegeven)
Begin juli wil ik ze op een dag gaan halen op de wei ( ze stond toen niet aan huis, samen met een oude pony ) en ik merk dat haar halster NIET beschadigd is, alle gespen nog gesloten en toch hangt hij rond haar nek i.p.v. rond haar hoofd. Ik ben verwonderd, maar nog meer over het feit dat ik 1.30uur er achter heb gezeten om ze te vangen, terwijl ze normaal op mij af komt. Ze is dan volledig over de rooie.
Ik snap er niks van, besluit ze alleen te wassen en even aan de hand te stappen.
Een week later, op dat moment een ogenschijnlijk volledig losstaand feit : er wordt een merrie aan de genitaliën verminkt, op 2km van de wei. De aller eerste feit van “de paardenbeul”
Het is ondertussen eind augustus, vangen in de wei gaat weer beter, maar de kant van de rijbak vind ze maar niks ( naast de weg )
Er gebeuren nog een paar feiten van “de paardenbeul” maar ik leg nog altijd geen link.
Tot die dag, eind augustus, ik wil ze gaan halen in de wei en lok ze zoals altijd met een snoepje. Ze komt afgewandeld rijkhalsend naar het snoepje, tot ze ziet dat ik handschoenen draag. Ze maakt op slag keert en ik kan ze weer maar met moeite vangen.
Dan pas leg ik de link met “de paardenbeul”. Is Durena zijn eerste poging geweest? Is zij een slachtoffer geweest? Ik heb geen kwetsuren gezien, maar ook nooit echt gezocht.
Het zadelmak maken in de rijbak werd geen sinecure. De man ( een prof ) viel er zelf ook vanaf.
Ik wou toch graag 20x60 en de rijbak was niet meer dan een stuk wei. Dus i.p.v. te verlengen, heb ik plaats van de rijbak verplaats ( nog altijd een stuk wei, hoor :P ). Ergens hopende op een verbetering bij haar. En ze werd minder rillig, ik mocht nog altijd niet niezen op paard zonder op een schietstoel te zitten, maar ze was minder beïnvloed door de omgeving.
Toen ik van trainer wisselde, zei hij : jij bent bang van je paard en je paard is bang van jou. Hier is werk aan.
Heeft het ermee te maken? Geen idee. Is de beul erbij geweest, weet ik ook niet. Heeft dit allemaal te maken met hoe ze nu is? Weet ik ook niet.
Ze staat nog altijd op dezelfde wei, ik woon er ondertussen en ik heb ook nooit nog iets verdachts opgemerkt.
Ik twijfel er niet aan dat ik ook al heel veel fouten heb gemaakt met haar. Maar ik probeer van haar te leren.

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Powermerrie Durena nog eens voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 17:51

Dank je wel voor je bezorgdheid en hoe erg voor je kennis! Ik mag je gerust stellen hoor. Als ik ze zou laten doen, loopt ze drie uur aan een stuk door zoals hier op de foto’s. Maar zo twee dagen achter elkaar en ik zit weer op de schietstoel-functie. }:) Maar ik krijg niet elke dag de kans om voor een professionele fotograaf te rijden. Dus dan laat ik ze meeslepen door de wind en de regen van die dag.
Thuis werkt ze 4-5 keer in de week en dan alleen maar aan de ontspanning. Ruuuuuuust... lukt wel niet altijd, dus soms alleen maar losrijden in stap en draf en dan weer de wei op. Ze heeft al eens 9 maanden gemankt zonder erkenbare oorzaak, ben er bang voor hoor!!!

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers