Een aparte wedstrijddag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Een aparte wedstrijddag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 14:11

Hallo allemaal!
Gisteren heb ik samen met mijn bijrijdpaard Cayetano weer eens een wedstrijd gereden. We hebben BB gereden, de fun is veel belangrijker dan het winnen en dit is altijd een leuke oefening.

We hebben gelachen, het zand van dichtbij mogen bekijken, de jury maar wat anders laten zien dan braaf ons rondje lopen en we zijn eerste!

Het waaide verschrikkelijk hard, gelukkig was de wedstrijd al naar binnen verplaatst. Maar we moesten wel buiten inrijden.
Paard lief vond het allemaal best spannend met die wind, maar was super braaf! Toen dacht ik: nou nog ff een klein galopje voor we mogen starten.
Euhh ja..
Daar ging ik dan :'D
Afbeelding

Ondanks dat ik best hard met mijn hoofd op de grond klapte, gewoon weer opgestapt en weer rond gaan stappen. Draven ging ook niet meer zonder dat ie ging bokken haha! Normaal is het zo'n brave zak en heeft nog nooit een bok gegeven.
Afbeelding

Tijd om de ring in te gaan voor proef 1, er was nog best wat spanning en dat uitte zich ook weer in de galop
Afbeelding

De tweede proef liep hij super fijn! Echt genoten van die proef
Afbeelding
Afbeelding

Maar ook bij deze proef had hij even een momentje tussendoor haha
https://www.facebook.com/dahlia.amado/v ... 714881741/

Al met al ben ik super trots op hem en hebben we toch nog mooie proeven neer kunnen zetten!
Daarbij zijn we ook 1e geworden :D
Afbeelding
Afbeelding

xChanelx
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Een aparte wedstrijddag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:48

Gefeliciteerd met de overwinning!
Die eerste foto is wel geweldig als ik eerlijk ben _O- Stoer dat je gewoon weer op bent gestapt en weer plezier bent gaan maken :j Heb je geen last meer van de val?

En mag ik vragen welk hoofdstel je hebt?

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 15:04

xChanelx schreef:
Gefeliciteerd met de overwinning!
Die eerste foto is wel geweldig als ik eerlijk ben _O- Stoer dat je gewoon weer op bent gestapt en weer plezier bent gaan maken :j Heb je geen last meer van de val?

En mag ik vragen welk hoofdstel je hebt?


Dankjewel!
Hahaha ja die val foto’s zijn geweldig
Afbeelding

Heb wel pittig veel last van mn nek en nog wat hoofdpijn, maar daar is het bij gebleven

Dit is de FRA Calli! Vind het een super fijn hoofdstel. Is net zo sterk qua inwerking als de sidepull maar net wat makkelijker qua sturen

berdien85

Berichten: 6482
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:07

Wat zijn jullie doorzetters! En dan ook nog een 1e plaats laata, tof! Gefeliciteerd!

Anoniem

Re: Een aparte wedstrijddag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:11

Wel fijn dat je zulke spectaculaire foto's hebt overhouden aan je val. :D
Wat voor wedstrijd was dit? Want een hackamore is toch niet toegestaan bij de normale dressuurwedstrijden? Rijden met een hackamore is namelijk alsof je rijdt met een stangbit aangezien ze dezelfde hefboomconstructie hebben. Of is dit een onderlinge wedstrijd?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Een aparte wedstrijddag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:19

Als de tweede proef al een stuk fijner ging zal hij er toch wel wat van geleerd hebben. Goed dat je gewoon weer bent opgestapt.

De optoming mag inderdaad niet bij officiële KNHS wedstrijden en werkt echt ook wel een stukje scherper in dan een sidepull.

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Een aparte wedstrijddag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 15:54

Het was wel gewoon een knhs wedstrijd, alleen zijn wij bb gestart :)

Met hackamore mag je inderdaad niet starten

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Een aparte wedstrijddag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:07

Leuke foto's heb je overgehouden aan je wedstrijddag! Tof ook dat je 1e geworden bent!

Alleen, op een KNHS wedstrijd (ook al is het BB), is deze optoming echt niet toegestaan. Mazzel dus, dat de jury je heeft laten rijden. Onderling kunnen andere regels gelden, maar op wedstrijden van KNHS gelden de KNHS reglementen.

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Een aparte wedstrijddag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 16:36

Ben er inmiddels 2x mee gestart en niks over gehoord :)

Anoniem

Re: Een aparte wedstrijddag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:42

Wat gek. Toen je BB schreef dacht ik even dat je HC bedoelde, maar je bent dus echt gestart.
Hackamores zijn ook niet geschikt voor rijden met een dressuurcontactteugel, dus als je daar mee wilt rijden dan moeten de teugels steeds in boogjes loshangen tenzij je een hulp geeft. Op de foto's ziet het eruit alsof je de hele tijd contact hebt, en dat is slecht voor het paardenhoofd, daar zijn andere bitloze optomingen voor bestemd (sidepull, kingekruist, kaakgekruist enz).

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Een aparte wedstrijddag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 18:13

Ik vraag hier niet om commentaar erop :).

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:17

Jakkes, niet leuk om er op wedstrijd af te vallen! Stoer dat je door hebt gezet hoor!
Volgende keer maar een longeerlijn mee, voor de zekerheid? :P
Vind het een leuk paard, jullie staan elkaar ook goed! Ben benieuwd naar foto's met wat minder spanning.

Amado schreef:
Ben er inmiddels 2x mee gestart en niks over gehoord :)


Aangezien je officieel start, zou ik toch even verder kijken in de reglementen, ik kan inderdaad ook niet vinden dat dit een toegestane optoming is. Het zou zo jammer zijn als er word gediskwalificeerd!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:20

Amado schreef:
Ik vraag hier niet om commentaar erop :).


Ik vind het juist fijn advies dat je krijgt en ik zou er zeker wat mee doen en ook niet meer op wedstrijd mee rijden.
Leuk paard verder en gefeliciteerd met de eerste plaats!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:23

Sorry, maar de valfoto's blijven de mooiste foto's :D Rustig aan met je nek ;)

Leuk dier heb je! Hopelijk komt er wat meer ontspanning in, maar als jullie nu al naar de 1e plek rijden, dan komen de punten mét ontspanning helemaal goed!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 19:26

Amado schreef:
Ben er inmiddels 2x mee gestart en niks over gehoord :)

Zegt niks. De meeste juryleden kennen de reglementen niet helemaal van buiten. Hou er rekening mee dat je er een kunt treffen die wel op de hoogte is en dat je dan niet mag starten.

Wat xyzutu2 schrijft kun je misschien beter iets minder makkelijk aan de kant schuiven. Jij schrijft dat deze optoming even scherp inwerkt als een sidepull; dat is nadrukkelijk niet zo.