2018 een jaar vol veranderingen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

2018 een jaar vol veranderingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 19:58

2018 was het jaar waarin voor limo maar ook voor mij enorm veel veranderd is.

Januari
In december 2017 opende ik volgend topic
[MD] Röntgen van rug laten maken
In januari zijn we naar Equitom geweest en kwam er als resultaat uit:
remodellage zichtbaar ter hoogte van de facetgewrichten tussen de 16e en 17e en thoracaalwervel en tussen de 17e en 18e thoracaalwervel.
Even op de foto aangeduid waar Ik denk dat bedoelt wordt.
Afbeelding

Gelukkig betekende dit niet het einde van mijn hobby. Limo kreeg pijnstillers en moest met een schema gestapt en daarna gelongeerd worden. Dit verliep allemaal goed maar er was geen verbetering te zien bij limo. Hij bleef gespannen en wilde niet echt ontspannen lopen. Dus pijnstillers en toch gespannen blijven betekende dat het gespannen zijn niet door pijn kwam.

Februari terug gestart met wat meer training aan de longe. En oefenen op voetjes zelf kappen omdat het bij de smid niet wou lukken, met name rechtsachter.

Ook heb ik er even op gereden weer.
Dat ging toen zo:
Afbeelding
Afbeelding
Deze maand werden ook de wolfstanden getrokken.
Afbeelding

Voor mij veranderde het qua job. Ik ging dichter bij toenmalig huis werken in een bakkerij als verkoopster.

Lente
stond in het teken van verder rijden met limo wat ik al snel stopgezet had Ivm eraf vallen en slecht passend zadel.
Ook deed ik een eigen schriktraining
Afbeelding
Afbeelding
Ik zocht een trainer voor limo te rijden. En vond deze. Door haar kon ik limo ook weer rijden en gingen we in galop voor de eerste x in de buitenpiste.
Afbeelding

Helaas geconcludeerd dat dit zadel ook niet goed lag.
Dus zadelmaker laten komen uiteindelijk. Bleek limo toch echt een zeer korte rug te hebben, had zadelmaker nog niet vaak gezien.
En het nieuwe zadel werd 10 weken later geleverd.

Limo ging op verplaatsing naar een echt schriktraining.

Afbeelding

Afbeelding

Zadel was gearriveerd eind november
Nieuwe zadel
Afbeelding

In tussentijd had ik mijn relatie van 4 jaar stopgezet in juni omdat ik me er niet meer goed bij voelde en meneer mijn hobby gewoon niet accepteerde.
Ik ging terug naar mijn ouders en in augustus gingen we naar een karaoke avond. Daar veranderde plots weer heel mijn wereld... Daar stond hij ineens voor mij met de vraag of we een duet gingen zingen.
We raakten an de praat en ik werd 3x ten dans gevraagd door hem.
Ik wist het even niet goed, was dit wat ik wou? Ik heb pas een relatie beëindigd. Maar zelfs mijn ma sprak positief over deze jongen. En tijdens een slow zag ik iemand met mijn ma praten, die had gezegd dat deze jongen echt wel een goede vriendelijke gast is.
Dag later afgesproken op de manege en het klikte meteen tussen ons. Zo geschiedde dat ik onverwachts een nieuwe relatie begon. En tot op vandaag nog geen spijt van. Ik ben die maanden veel gelukkiger geweest dan die 4 jaar hiervoor.

In september gingen mijn ma en ik nog naar Turkije voor 1 week waar we 2x zijn gaan paardrijden.
Ik op de bruine merrie die ik 2x mocht rijden.
Afbeelding

Ik zocht weer een nieuwe instructrice. En met haar hulp rij ik limo nu zo:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn grote trots
Afbeelding

In 2019 hoop Ik nog op een lange en goede samenwerking met deze instructrice, we boeken echt al vooruitgang op zo weinig lessen (6 lessen nog maar gehad)
En ik hoop nog lang gelukkig te zijn in mijn nieuwe relatie.

Ik heb ook weer een nieuwe job sinds eind oktober die me super bevalt en financieel meer mogelijkheden geeft.

2019 het jaar met nieuwe kansen zullen we maar zeggen :D

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: 2018 een jaar vol veranderingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 01:52

Wat is dit een heftig jaar geweest voor jou. Heel veel succes met Limo het komende jaar. :)

Spoiler:
Mag ik vragen wat voor zadel je daar op hem hebt liggen (het nieuwe zadel)? Ziet eruit als een heerlijk zadel.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: 2018 een jaar vol veranderingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 10:09

Zadel is een jeffries jump. Zit echt heerlijk :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: 2018 een jaar vol veranderingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:39

Ik ben benieuwd hoe je volgende jaaroverzicht er uit ziet na een jaartje lessen en samenwerken +:)+

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 15:44

Azmay schreef:
Ik ben benieuwd hoe je volgende jaaroverzicht er uit ziet na een jaartje lessen en samenwerken +:)+

Hah een titel heb ik alvast ervoor :D
ALs alles goed gaat tenminste en er geen vreemde dingen gebeuren natuurlijk.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:45

Die laatste foto is echt heel lief! Je straalt helemaal :)

Dat 2019 een goed jaar voor jullie mag worden als team!

zorro

Berichten: 8761
Geregistreerd: 19-02-05

Re: 2018 een jaar vol veranderingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:13

Fijn dat je leven qua relatie, financieel en in de paarden in een jaar tijd zoveel vooruit is gegaan. Zet hem op meid!