2018: Een jaar vol vooruitgang!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

2018: Een jaar vol vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 20:47

Hallo! Op de valreep toch nog even een topic aangemaakt voor mijn knappe vent :)
Ik heb zelf nogal een bewogen jaar gehad, maar Jack was mijn constante factor, rustpunt en afleiding. Dus hij verdient het om eventjes in het zonnetje gezet te worden :D

Jack is een ruin van ondertussen 3,5 jaar oud, mijn vuilnisbakkie en een grote clown :+
We hebben dit jaar ontzettend veel vooruitgang gemaakt en nieuwe dingen geleerd!

Januari
In januari zijn we begonnen met lessen grondwerk en clickertraining. Jack kon nog niet veel, dus zijn we begonnen met de basis: rustig halster om doen, wijken op de voor- en achterhand, leren voetjes geven etc.

Afbeelding

Februari
Ik merkte dat Jack al enige tijd wat slappe mest had. Toch even zijn mest laten onderzoeken en hij bleek een lichte bloedwormenbesmetting te hebben. Gelukkig was dit helemaal weg met twee keer een wormenspuit geven.

Een van mijn favoriete foto's van Jack :') :
Afbeelding

Maart
In maart kreeg ik de sleutel van ons eigen appartementje, dus een hoop klussen en verhuizen. Dus met Jack wat rustiger aan gedaan. Wel gewoon door met lessen, deze blije aap is overal voor in!

Afbeelding

Aan de voorkant kan hij ondertussen al goed voetjes geven, clicker training werkte echt goed voor ons! Duidelijkheid voor Jack én hij kreeg eten, wat wil een paard nog meer :Y) Achtervoeten geven lukte nog niet echt, hij heeft de neiging om uit te slaan.

April
Ik heb voor Jack een kaptoom binnen gekregen zodat we iets serieuzer aan de slag kunnen. Werken is niet Jack zijn favoriete bezigheid, dus bedacht hij dat het veel makkelijker is om steeds uit te breken ipv braaf een rondje te lopen. Dat had nog wat aandacht nodig.

Ook gingen we af en toe lekker wandelen in de bossen! Vaak ging een vriend van mij mee samen met haar hond :)
Afbeelding


Mei
Jack is 3 jaar geworden en hebben we een kleine fotoshoot gehad in het bos <3

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast begon ik een beetje te twijfelen aan de manier van lesgeven die wij kregen.. Jack kan behoorlijk wat praatjes hebben en het was allemaal net iets te 'lief' naar mijn gevoel. Waardoor Jack vaak zijn zin kreeg en ik weinig vooruitgang meer zag. We bleven een beetje hangen dus ging ik langzaamaan kijken voor iemand anders.

Juni
Ik vond een nieuwe instructrice die een stuk beter bij ons past! Duidelijk, no-nonens, maar eerlijk richting het paard. Jack moest er even aan wennen om op zijn plek gezet te worden en dat hij nu echt moest luisteren :')
Hij is bij mij een keer helemaal uit zijn plaat gegaan in de bak waarbij hij zich los trok als een malle ging rond rennen als een soort nep-arabier met zijn staart in de lucht. En Jack is liever lui dan moe, hij rent echt nooit, maar deze keer kwamen er zelfs mensen bij de bak kijken wat voor heet paard daar nu aan het rondrennen was :') Maar sindsdien lijkt hij een een soort van geaccepteerd te hebben dat het wel oké is om gewoon te luisteren en samen te werken :Y)

Daarnaast kreeg hij een nieuw maatje er bij: Jason. Jack was gelijk helemaal verliefd <3
Afbeelding

Juli
Met mijn nieuwe instructrice had ik een beginnetje gemaakt met het longeren. Maar Jack is slim en kan goed anticiperen. Hij heeft het kunstje snel door, maar bedenkt dat hij er gewoon simpelweg geen zin in heeft en hoe hij daar het makkelijkste onderuit kan komen: door zich los te trekken en weg te rennen :Y)
Dus moest onze juf even helpen en duidelijk maken dat dat toch écht niet de bedoeling is en dat meewerken veel minder energie kost dan steeds de eigenwijze bok uithangen :+

Afbeelding

Augustus
In Augustus was ik 3 weken op vakantie naar Canada, om mijn vader op te zoeken. Dus Jack had lekker vrij en 3 weken te tijd om zich vol te vreten op het gras.
Afbeelding

September
Dankzij onze nieuwe lessen gaat het steeds beter! Longeren gaat goed, Jack heeft voor het eerst een bitje in gehad en zijn we ook begonnen met oefenen met dubbele lijnen. Ook doen we voor de afwisseling wat vrijheidsdressuur mee.

Afbeelding

Oktober
De hoefsmid is al 2x geweest en Jack doet het super! Allle 4 de benen zijn geen probleem meer en hij blijft braaf staan. Daarnaast gaan we als een trein met onze lessen en staat Jack altijd enthousiast klaar!
Ook onze kunstjes gaan lekker:

Afbeelding

Naast de jambette hebben we ook geoefend met flehmen, nee schudden en kan hij zich parkeren voor het krukje.

November
We werken steeds meer met Jack aan de hand: longeren, dubbele lijnen en dubbele longe. Jack heeft een eigen willetje en kan soms wel eens zijn kont in de krib gooien, maar uiteindelijk is er toch altijd weer dit koppie:

Afbeelding

December
Het was nog heerlijk weer, dus we zijn voor het eerst naar de duinen gewandeld! Jack had nog nooit zo'n grote open vlakte gezien :wow:
Afbeelding

En tweede Kerstdag was het ineens zo ver: ik zat voor het eerst op Jack zijn rug! *\o/* <3
Afbeelding

Hij is al zo veel gekkigheid gewend dat dit eigenlijk nog maar een klein stapje was. Hij is niet snel onder de indruk en hier dus ook niet van. Hij was zo braaf! Dus dit was eigenlijk de perfecte afsluiter van ons jaar :)

Van en brutaal, lomp paard wat niks kende en niet naar de hoefsmid kon. Van een lief, (meestal :)) ) meewerkend paard die braaf is aan de longe, braaf bij de hoefsmid en waarmee ik in mijn eentje in het bos kan wandelen <3

Volgend jaar komt eerst de tandarts en een zadelpasser, dan ga ik kijken voor een tweedehands zadel en dan gaat het pas echt beginnen! *\o/*

Tot 2019! :wave:

Spoiler:
Voor wie het leuk vindt om ons te volgen, ik ben actiever op instagram dan op bokt: @gelding.jack
https://www.instagram.com/gelding.jack

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: 2018: Een jaar vol vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:55

Jack!! *\o/*

Zo'n leukerd is het ook <3 Ik wens jullie veel plezier en geluk in 2019!

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 22:16

Pepperrr schreef:
Jack!! *\o/*

Zo'n leukerd is het ook <3 Ik wens jullie veel plezier en geluk in 2019!


Dankjewel! Hij is zo leuk <3

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: 2018: Een jaar vol vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 08:14

Wat een leukerd!
Hij is wel slim om eerst te kijken hoe hij onder het werk uit kan komen.
Maar gelukkig geeft hij snel op nadat hij snapt dat het niet helemaal de bedoeling is.

Veel plezier samen in 2019.

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: 2018: Een jaar vol vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:00

Wat een leuk, sympathiek overzicht, en wat zijn jullie gegroeid samen! Veel plezier met hem ook het komend jaar weer :)

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 2018: Een jaar vol vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:13

Leuk paard! Heel veel plezier in 2019!

matespony

Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Re: 2018: Een jaar vol vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:22

Mooi paardje zeg!

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Re: 2018: Een jaar vol vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:45

Super leuk paard heb je, ik ga jullie volgen!!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: 2018: Een jaar vol vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:28

is er niets van zijn afkomst bekend?
het is een hee lleuk paard!

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 2018: Een jaar vol vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 15:35

Bedankt voor alle leuke reacties! En wat leuk dat we in uitgelicht staan :D

@kwita: Jack is 1/4 fjord, 1/4 fries, 1/4 kwpn en 1/4 andalusier. Dus vuilnisbakkie is vaak iets makkelijker :')

kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: 2018: Een jaar vol vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:56

Wat een leuk paard met een vriendelijke uitdrukking...mooi gelukt vuilnisbakken :o
Heel veel plezier verder samen...

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: 2018: Een jaar vol vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:36

ik volg jullie op instagram en ik vind het zo leuk om het proces te zien! goed bezig! :D

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 19:00

BlackBeautyZ schreef:
ik volg jullie op instagram en ik vind het zo leuk om het proces te zien! goed bezig! :D


Wat leuk om te horen! Dankjewel! :D