2018 met de bejaardenbende

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

2018 met de bejaardenbende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 00:48

Hey bokkers!

2018 was een mooi, paardrijk jaar hier, en mijn bejaardenbende gaat nog steeds goed, met zelfs een tijdelijke uitbreiding!

We begonnen 2018 met buitenritjes met de vaste bejaardenbende in januari:


Afbeelding
Bayron, 25 jarige anglo arabier die ik ondertussen bijna 5 jaar verzorg.


Afbeelding
Titan, 35 jarige welsh arabier die ik ondertussen bijna 2,5 jaar.
Op deze foto was de sleutel van de zadelkamer verdwenen, dus zijn we gewoon zonder zadel en met twee halstertouwen aan z'n halster op weg gegaan :') Het kan allemaal met die kleine goedzak.

In februari reden we ook lekker onze rondjes buiten en lag er sneeuw *\o/*

Afbeelding


In maart reden en wandelden we ook lekker onze rondjes

In april vierden we dat ik Bayron op 6.4.2018 al 4 jaar verzorg.

Afbeelding

Gingen we zwemmen

Afbeelding

En mocht ik voor het eerst zien hoe hij ging liggen, en zelfs bij hem komen zitten kriebelen

Afbeelding


In mei mocht de oude opa nog eens lekker het gas open trekken :+:
Dit mag hij helaas niet meer al te vaak, aangezien zijn lichaam het niet meer aan kan.
Een goede vriendin heeft dit vastgelegd met mijn camera *-:)

Afbeelding

Ook deze mooie foto kwam daaruit

Afbeelding

In juni reden we ook lekker rond zonder problemen.

In juli maakte ik deze foto tijdens een mooi avondritje.

Afbeelding

Niet wetende dat dit ons laatste ritje zou zijn.
De dag erna zakte hij plots in elkaar na het zadelen, zonder enige voortekenen. Hij liep al een tijdje moeilijker in de bochten en ik merkte dat zijn lijf op was, ookal wou zijn koppie nog zo graag.
We hebben dus besloten dat hij nu met definitief pensioen mocht.
Wel mocht hij nog het jaarlijkse buitenritje van stal meelopen, dit keer aan de hand in plaats van onder het zadel.

Ook Titan liet merken dat het toch wat te zwaar wordt, en ook hij mocht buiten kinderpony spelen voor de kinderen van zijn eigenaresse om met pensioen.

Alsof het zo moest zijn kreeg ik in juli een berichtje van Soesita hier op bokt. Haar haflinger Aramis staat op dezelfde stal als Titan en Bayron, en Aramis' vaste verzorger (een goede vriendin van mij) ging een jaar naar het buitenland. Daarom bood ze mij aan of ik hem dat jaar zou willen verzorgen, hiervoor ben ik haar nog steeds ontzettend dankbaar! :+:
Ik kende hem dus al langer, aangezien ik vaak met een lid van mijn bejaardenbende, Aramis, en zijn vaste verzorger de velden in trok.

In juli draaide ik alvast een proefweek met hem, waarbij we ook meteen heerlijk zijn gaan zwemmen!

Afbeelding


In augustus wandelde ik lekker wat af met Bayron en Titan.
Ook maakte dezelfde vriendin weer een paar mooie foto's van mij en Bayron!

Afbeelding

In september mocht ik dan beginnen met het bijrijden van Soesita's werkelijk gouden vriendje.
Ik houd ontzettend van het karakter van koudbloeden, dus het klikte vrijwel meteen heel goed <3

Afbeelding

In oktober gingen we er ook gezellig vaak op uit, zowel met Bayron als Titan aan de hand, als met Aramis onder het zadel.

In november was er ook niks nieuws, ik vierde mijn verjaardag met een lekker avondritje en kreeg een super mooie zonsondergang cadeau, haha!

Afbeelding

In december loopt ook alles nog op rolletjes (afkloppen)
We trekken er lekker op uit, zowel ik op Aramis (met zelfs een enkel dagje sneeuw!)

Afbeelding

En op wandeling met de vaste twee leden van de bejaardenbende

Afbeelding

Ik ben heel benieuwd wat 2019 ons gaat brengen! Ik hoop Titan en Bayron nog lang te kunnen verzorgen, en ben Soesita heel dankbaar dat ik met haar gouden vriendje avonturen mag beleven!
Ik hoop eind volgend jaar klaar te zijn om een eigen paard te kunnen kopen :D

Alvast een fijne jaarwisseling, bokt!

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:34

Leuk jaaroverzicht! Je bent goed met met paardjes bezig geweest zo te zien. En fijn dat Aramis en jij zoveel plezier hebben samen. Dat plekje waar jullie gaan badderen moet je me bij gelegenheid nog eens tonen. Als het weer mooi weer is. :D

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: 2018 met de bejaardenbende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 18:59

Dankjewel! Jazeker, zal ik doen!

Okay_Zoe
Berichten: 40
Geregistreerd: 01-11-18

Re: 2018 met de bejaardenbende

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:08

Leuke fotos zeg!

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: 2018 met de bejaardenbende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 20:52

Dankjewel! :D