Lekker aan het werk met Ivy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Lekker aan het werk met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-21 18:38

De afgelopen tijd heeft een stalgenootje iedere week wat beeldmateriaal van ons gemaakt. Ontzettend leuk natuurlijk! Dat wil ik graag met jullie delen :)

Knuffelen <3

Afbeelding

Longeren


Afbeelding





Loswerken


Afbeelding




Afbeelding


Afbeelding




Afbeelding

Rijden



Tutten op de poetsplaats

Afbeelding

Afbeelding

Chillen op de paddock

Afbeelding

Vrijheidsdressuur

Afbeelding

Bedankt voor het kijken! Tips en reacties zijn altijd welkom!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


karijn

Berichten: 5399
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Lekker aan het werk met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 18:43

Leuk hoor, je bent weer lekker bezig

oji

Berichten: 4236
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Lekker aan het werk met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 18:47

Wat leuk dat je zo lekker bezig bent met Ivy! Ik vind jouw rijden op dit filmpje ook echt enorm verbetert met oudere filmpjes! Goed bezig!

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Lekker aan het werk met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:05

Inderdaad, rijden ziet er super verbeterd uit! Lekker bezig!

purny

Berichten: 27453
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Lekker aan het werk met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:28

Leuk filmpje. Probeer alleen je handen stil te houden. Doordat je aan het lichtrijden bent beweeg je ook je armen mee. Hierdoor geef je telkens een klein rukje aan het bit. En dat is volgens mij niet fijn voor je paard
Het beste is om denkbeeldig een paar briefjes vast te houden met je ellebogen tussen je lichaam.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:35

oji schreef:
Wat leuk dat je zo lekker bezig bent met Ivy! Ik vind jouw rijden op dit filmpje ook echt enorm verbetert met oudere filmpjes! Goed bezig!

Inderdaad. :j Goed bezig!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Lekker aan het werk met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-21 13:09

Dankjewel allemaal! Ik werk er heel hard aan, dus fijn dat jullie het resultaat ook zien.

Purny, ik zie idd wat je bedoelt. Ik ga eraan werken!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Aragorn2005
Berichten: 42
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Raamsdonksveer

Re: Lekker aan het werk met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:21

Je bent echt goed bezig Kim! Zo leuk om je iedere week weer te zien genieten . Jullie gaan samen echt goed vooruit!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Lekker aan het werk met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-21 18:18

Ah dankjewel! Maar dat heb ik precies hetzelfde bij jou!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Ihashe
Berichten: 257
Geregistreerd: 05-04-15
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:53

Ik zou normaal bij zulke topics niet reageren, maar jouw verbetering is zo mooi om te zien, chapeau!

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Lekker aan het werk met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:11

Wat een enorm verschil, wat gaan jullie goed zeg! Complimenten, heel knap!

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Lekker aan het werk met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:20

Wow je rijfilmpje! Voor het eerst denk ik: ja ze heeft het door! Echt wauw. Enorme verbetering zeg, je hebt haar mooi aan het lopen. Heel knap!!!!!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Lekker aan het werk met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:39

Als er hier 1 iemand is die afgelopen jaren kei en kei hard gewerkt heeft ben jij het wel.

Eerst met je oude vos, daarna met Sjan, nu met Ivy.... wat ben jij ontzettend vooruit gegaan, altijd eerlijk naar jezelf en de paarden, altijd open voor tips en suggesties.

Petje af!

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:46

purny schreef:
Leuk filmpje. Probeer alleen je handen stil te houden. Doordat je aan het lichtrijden bent beweeg je ook je armen mee. Hierdoor geef je telkens een klein rukje aan het bit. En dat is volgens mij niet fijn voor je paard
Het beste is om denkbeeldig een paar briefjes vast te houden met je ellebogen tussen je lichaam.
Goed bedoeld, maar dit lijkt me geen goede tip want daarmee zet je je armen vast. Het is juist belangrijk je armen losjes te positioneren (ellebogen buigen, onderarmen en handen voor je dragen) en vrij te houden van je bovenlichaam, zodat je 'tussen je armen door' kan bewegen met je bekken en bovenlichaam. Je ellebogen moeten daarbij steeds flexibel en verend blijven om je handen stabiel te kunnen houden.

Dit kun je oefenen door een zweepje horizontaal op je handen te dragen, tussen je duimen, en zo te gaan lichtrijden.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Es_ther

Berichten: 18703
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:50

Stilletjes je topics gevolgd maar wow, wat ben jij vooruit gegaan zeg!
Keep up to good work *\o/*

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Amber_anne

Berichten: 6898
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:51

Ik wil ook zeggen dat ik versteld stond van het rijfilmpje, wat een verbetering tegenover de oudere filmpjes. Daar zul je vast hard voor hebben gewerkt

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Lekker aan het werk met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-21 07:37

WoW bedankt allemaal voor de superlief reacties! Dat vind ik enorm fijn om te horen :)

Askja, hmm ja dat is wel een van mijn werkpunten. Dat is dan misschien een betere tip :D

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

DuoPenotti

Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Lekker aan het werk met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 08:20

Wat een leuke foto's.
En wat heb je Ivy lekker aan het lopen. :j
Fijn constant tempo ook.
Echt hard gewerkt zeg!!

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

karijn

Berichten: 5399
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Lekker aan het werk met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:45

Helemaal eens dat je haar veel beter aan het lopen hebt en dat je al meer contact en verbinding hebt om haar wat meer bij elkaar te rijden.

Ik zie nog wel in je filmpje je teugel ineens in een boogje hangen. Ondanks dat je je teugel op lengte houdt, bewegen je handen teveel naar voren waardoor je teugel dus los komt en je verbinding verliest met de mond. Probeer je teugel in verbinding te houden met de mond. Nu is het boogje, vast, boogje, vast. Verbinding betekent niet druk. maar je moet iets voelen.
Dat betekent dat je losser in je armen moet kunnen zijn in plaats van ze dezelfde houding te houden. Dat is retemoeilijk maar eigenlijk moet je je schouders links en rechts onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen, je ellebogen, je polsen en je vingers. Dus merk je dat je links een boogje in je teugel krijgt, dan moet je dat links oplossen.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Lekker aan het werk met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-21 19:42

Bedankt!

Ook voor de tips Karijn! Dat is de volgende stap waar ik weer mee door kan :)

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

purny

Berichten: 27453
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 22:29

Askja schreef:
purny schreef:
Leuk filmpje. Probeer alleen je handen stil te houden. Doordat je aan het lichtrijden bent beweeg je ook je armen mee. Hierdoor geef je telkens een klein rukje aan het bit. En dat is volgens mij niet fijn voor je paard
Het beste is om denkbeeldig een paar briefjes vast te houden met je ellebogen tussen je lichaam.
Goed bedoeld, maar dit lijkt me geen goede tip want daarmee zet je je armen vast. Het is juist belangrijk je armen losjes te positioneren (ellebogen buigen, onderarmen en handen voor je dragen) en vrij te houden van je bovenlichaam, zodat je 'tussen je armen door' kan bewegen met je bekken en bovenlichaam. Je ellebogen moeten daarbij steeds flexibel en verend blijven om je handen stabiel te kunnen houden.

Dit kun je oefenen door een zweepje horizontaal op je handen te dragen, tussen je duimen, en zo te gaan lichtrijden.

Ok ik dacht dat het zo in elkaar zat. Heb ook al meer dan 2 jaar niet meer op het paard gezeten. Excuus

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers