Friese hengst Diablo met obstakeltraining

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DJZ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Friese hengst Diablo met obstakeltraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-19 22:04

Vandaag werd er een obstakeltraining bij Manege Ten Bosch georganiseerd, in samenwerking met Duo-coaching en paardenluisteren. Dit keer besloten om eens mee te doen met mijn bijna 6 jarige Friese ruin met ballen (echt hengst kan je hem niet noemen), Diablo. Alle obstakels heeft hij uiteindelijk genomen. Soms was er een beetje overtuiging in de vorm van eten nodig (liefde gaat uiteindelijk via de maag) :Y)

Er was ook een fotograaf aanwezig en ik wil graag deze foto's met jullie delen :)

We begonnen met het blauwe zeil:Was niet echt een groot probleem :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Daarna over een brug: Niet moeilijk, hij kwam net van de trailer af :P

Afbeelding

De waterbak: dat ging de eerste 2 keer wel redelijk, daarna had hij geen zin meer in natte voeten.. Hier heb ik hem dus met een beetje voer weten te overtuigen dat het echt niet erg is om natte voeten te halen.. Een goede oefening trouwens om "de berggeit" aan te leren :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de laatste foto: KOEKOEK... Er waren 3 verschillende bogen: deze, met rood/witte slierten en met gekleurde windvangers? Die waren toch wel heel spannend en daar moest je heel hard doorheen stuiven, tenzij je werd "tegengehouden" met een brokje, want dan was het ineens niet meer eng -O-

Afbeelding


Verder hebben we nog kennis gemaakt met een heuse eenhoorn, helaas voor hem geen merrie, een paraplu, een hek, de bladblazer: lekkere wind door zijn vlechten, de plasticflesjesbak en autobanden.


Lize92

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:19

Leuk! Ziet er relaxt uit whaha :')

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Friese hengst Diablo met obstakeltraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:54

Ziet er leuk uit, hij is niet bang zeg!
... die eenhoorn ziet er wel eng uit trouwens ....

AnnickT

Berichten: 1459
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:57

Gaaf, zoiets wil ik ook nog eens doen! Hij ziet er inderdaad erg relaxt uit.

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips


DJZ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Friese hengst Diablo met obstakeltraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-19 20:42

Bedankt voor jullie reacties :) Hij was in het begin wel gespannen en kon moeilijk stilstaan, maar naar mate we meer bezig gingen, werd hij ook relaxter en was het allemaal prima :) Aan het eind was hij wel moe :P


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers