vrijheidsdressuur hoe??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esmeeenw

Berichten: 56
Geregistreerd: 10-10-15

vrijheidsdressuur hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 17:31

Hallo,
ik heb een verzorg paard (tinker) en mij lijkt het heel leuk om vrijheidsdressuur te doen
ik zie heel veel mensen het doen.
Alleen ik weet niet echt hoe je die tructjes moet aan leren.
hoe is het bij jullie gegaan en hoe moet je die tructjes aanleren?
Alvast bedankt!

iza_things

Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-16
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:34

Er zijn heel veel filmpjes op het internet en boeken te vinden hierover. Zelf vind ik de YouTube filmpjes van oreoliberty erg goed.

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: vrijheidsdressuur hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:38

Er zijn inderdaad zoals hierboven gezegd wordt heel veel filmpjes te vinden op YouTube. Ook op sites (zoals die van bijvoorbeeld Joyce en Jaydee de Vos) is er soms uitleg te vinden!

Anoniem

Re: vrijheidsdressuur hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:06

De oude Nalanta website geeft veel informatie.

Zou het wel aan de eigenaar van je bijrijdpaard vragen of hij/zij het er mee eens is. :)

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: vrijheidsdressuur hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:59

Ik zou altijd beginnen met een les. Je kan natuurlijk sowieso ook informatie zoeken via internet, maar ik zie echt heel veel mensen die op eigen gelegenheid begonnen zijn, uiteindelijk vast lopen en dan toch heel erg veel dingen verkeerd aan geleerd blijken te hebben, dan is een goed begin echt het halve werk. Er zijn nog niet heel veel VD instructeurs, maar wel steeds meer. En betaal liever iets meer voor kwaliteit dan dat je voor goedkoop gaat want vaak ben je dan nog steeds niet echt goed geholpen. Je bent meestal met een paar lessen echt al heel goed op weg waardoor het uiteindelijk echt niet zo heel veel kost :)

imke1

Berichten: 130
Geregistreerd: 10-07-16
Woonplaats: Tussen mijn buren

Re: vrijheidsdressuur hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:06

hey !
ik wilde in feite net hetzelfde zeggen als amable. dus ja amable ik ben het volledig met je eens :)

Balou_Ivar
Berichten: 4
Geregistreerd: 12-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:07

Heeft de eigenaar hier misschien ervaring mee? Of een vriend/vriendin? Ook altijd leuk om te oefenen met iemand die je kent:)

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:54

Beste Esmeeenw,

Welkom op Bokt. Je topic heb je op de verkeerde plaats neergezet, maar daarnaast is het ook een vraag die hier al voor je beantwoord wordt: [TVG] FAQ vrijheidsdressuur

Ik wil je vragen dit deel goed door te lezen. Als je daarna nog een specifieke vraag of probleem hebt, kun je daar hier een nieuw topic over openen: [TVG] Trainen vanaf de grond

Dit topic zet ik op slot om de bovenstaande reden.