Casper oefenen aan de longe

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

popcornlover

Casper oefenen aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-10 12:01

Sinds 1 maand mag ik mijzelf de troste eigenaar noemen van Casper. Hij is in mei 3 jaar geworden en had nog maar een paar keer een singeltje om gehad toen ik hem kocht. We doen het rustig aan omdat hij nog flink aan het groeien is. Naast het longeren loopt hij met zijn vriendjes af en toe in de stapmolen, mag hij lekker spelen in de bagger (na al die regen van de afgelopen tijd) of gaan we een stukje met hem de weg op. Hij vind alles even leuk en pakt het leuk op.
Ik maak nu 1 x per maand foto's van hem om de verschillen te zien.

Even ter vergelijking:
vorige maand, nog geen week in bij ons:
Afbeelding

gisteren:
Afbeelding

Longeren doen we de ene keer met touwtjes en de andere keer zonder, ook pakken we af en toe een balkje mee, zodat hij leert zijn benen goed op te tillen. Gisteren was het de beurt aan de touwtjes, hij vind daarbij vooral de galop nog erg moeilijk, maar af en toe zijn er ook al momenten van ontspanning.

nog even aansingelen voordat we gaan beginnen
Afbeelding

altijd eerst even warm draaien voordat de touwtjes er aan gaan (uiteraard ook gestapt):
Afbeelding

Afbeelding

En dan door met de touwtjes vast:
Afbeelding

eerst nog wat spanning:
Afbeelding

maar al snel komt de ontspanning, het begin is er:
Afbeelding

Afbeelding

galop in standje speedo:
Afbeelding

Hierna uiteraard lekker uitgestapt. Ik ben benieuwd wat jullie van deze knappert vinden!

[RT-HAW] Popcorn eerste wedstrijd niet verwacht toch gekregen
[IM] Popcorn 24-6-1997 tot 5-3-2010
'De strijd is gestreden, het gevecht is voorbij, rust zacht grote vriend.'

bugpluisje

Re: Casper oefenen aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:01

Hey Madelon,

Kei leuk en hij ziet er echt top uit zeg!! Je kunt hem gewoon echt zien groeien en veranderen nu in deze fase............wat is het toch een knap dier!!

Fijn dat hij zo lekker gaat en je er zoveel plezier aan beleeft, Casper had het niet beter kunnen treffen in ieder geval! Ik houd je topics in de gaten, leuk om hem vooruit te zien gaan!

"De meeste mensen worden als origineel geboren en sterven als kopie"

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:02

De ontspanning zie je er inderdaad goed inkomen. Wat een positieve verandering! :j En wat een prachtig paard ook! Gave aftekeningen :wow:

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:05

Ik vind het echt een onwijs leuk paardje. Je ziet echt al een enorm verschil in vergelijking met vorige maand.
Ik vind 'm heel mooi.
Die ontspanning komt vanzelf wel in de galop. Lekker af en toe oefenen. Goed dat ie ook nog zelf lekker mag klooien en doen op het land enzo.

Niet banketstaaf, maar poetse! O:)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:05

Woow... wat een stoer dier!

Ik zou de touwtjes echter in losse verbinding doen, dan kun je hem nooit 'vastzetten' en kan hij zijn houding zoeken.

Ik doe het altijd: door ringetje onder singel halen, dan tussen voorbenen en door bit, dan door onderste (of wat je wilt natuurlijk) ringetje longeersingel, dan naar boven, en boven op de rug touwtjes aan elkaar binden.

Dan zitten de touwtjes nergens aan vast (behalve aan elkaar) en dat werkt bij de meeste paarden heel goed!

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-10 13:13

Bedankt voor alle leuke reacties!
ik zal de tip voor de touwtjes zeker eens proberen, ik ben er bij een jong paard altijd een beetje huiverig voor om de touwtjes tussen de voorbenen door te doen, voor het geval ze ineens een gekke sprong maken en met een voorbeen in de touwtjes springen. Maar inmiddels is hij vrij relaxt onder de touwtjes, dus zal ik het zeker eens gaan proberen hoe hij daar op loopt.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:22

Hé Madelon wat leuk om hem weer te zien wij waren er ook erg gek op heh pluisje ;-)

heel veel plezier met hem

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:32

Wat een mooi paard! Ziet er goed uit.

Ik zou ook tussen de voorbenen doen, het is mij nog niet gebeurt dat er een in is gesprongen, en dan heb ik toch heel wat gekke beesten aan het uiteinde van de lijn gehad. :)

❤ ❤ ❤ ❤
Anna and me! <3

Olletjebolletjewol! :+:

Agossie L2 dressuur + Klasse 2 tweespan SMGW& Gangster Bijna zadelmak & Captain Hook Bijna één jaar :+:
MitchyboyAnna B dressuur + Klasse 2 tweespan SGMW) Yfke B- dressuur Olle L2 dressuur, nu 30 jaar en pensioenAap B- dressuur Eggcellent Zadelmak Disney Zadelmak Humor Na de zomer zadelmak maken.

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-10 11:11

@RM94: dank je wel, ik heb iedere dag enorm veel plezier met en van hem. Hij heeft gisteren laten zien dat hij kan sluipen. toen ik tegen hem zei: sst, zachtjes lopen, en daarbij zelf ook ging sluipen. Ging hij heel voorzichting zijn voeten neerzetten en kleinere pasjes maken haha de grappenmaker!

@chaos en abeltje77: ik heb gisteren jullie manier van longeren uitgeprobeerd. en het beviel me heel goed. Hij ging veel meer ontspannen en liet ook in galop makkelijker zijn hoofd zakken. Ik heb het wel eens mis zien gaan met een paard die in het touwtje sprong, vandaar dat ik het nog niet aandurfde. Maar hij deed het super!

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:14

Wat een leuk paard!
Ziet er goed uit, het begin is er ;)
Je hebt ook mooi zijn achterhand er bij/eronder. :)

Boston-R (v. Verdi) - Z1+0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:42

Jeeetje wat een leukerd :9

Goed dat je hem lekker de tijd geeft om uit te groeien! Ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn :D

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 11:25

@Tomorrow en _Laura: bedankt voor jullie leuke reacties. We gaan rustig verder. Hopelijk kan ik er deze winter 1 of 2 keer per week eventjes op stappen. En verder doen we het rustig aan, want hij groeit hard zat!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie