Oefeningen en inspiratie gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
quincydesi
Berichten: 251
Geregistreerd: 09-05-17

Oefeningen en inspiratie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-18 20:08

Hoi allemaal,

Sinds begin juni dit jaar liep mn paard niet goed, na vele onderzoeken en fotos is eruit gekomen dat ze of een tumor of breuk in der hals heeft. ze is met vervroegd pensioen. ze is 15 jaar. Ze staat sinds juni stil en nu paar weken ook op glucosamine van pharmahorse en afgelopen weekend op horse event hier stond ze op de stand als standpaard en gekeken aan de longe en ze liep een stuk beter echt bizar en ben onwijs blij. Ze is zo goed in der koppie en wilt zo graag dingen gaan doen. ik laat haar nu nog even staan tot begin oktober. ze staat van 10 tot 8 buiten en half uur in de molen en ik stap nog exstra aan de hand met der.
Begin oktober laat ik de sportmasseur weer komen om haar weer te behandelen en wil ik daarna gaan kijken als we heel rustig mischien wat leuke dingen met haar kunnen doen 2 a 3x per week zoals
- werken aan de hand
- lange teugel
- verder met vrijheidsdressuur ze kan jambette, spagaat, buigen, op het blok, nee schudden.
- in vrijheid werken
- horse agility

Absoluut niet rijden en gewoon basis stap en af en toe beetje draven en alles niet te lang maar dat ze fris in der koppie blijft en dat ze toch nog iets mag doen en niet alleen maar in de paddock en molen.

Nu mijn vraag aan jullie als er boeken, filmpjes, online trainingen zijn hiervoor en waar je eventuele spullen kan halen en nodig heb en of zelf kan maken.
Ik wil me er eerst goed in verdiepen voordat ik wat met haar ga doen.
We reden voor al het ellende dressuur en ze kent alle oefeningen tot het Z. Oja het is trouwens een groninger merrie!

wie o wie kan mijn helpen en heeft tips etc!!



Fanou

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-09-18

Re: Oefeningen en inspiratie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:51

Misschien zou je Parelli oefeningen kunnen doen? Niet per se alles volgen maar de oefeningen kun je misschien best nog wat aan hebben!

Waya
Berichten: 23
Geregistreerd: 03-04-18

Re: Oefeningen en inspiratie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:04

Voor vrijheidsdressuur heb je het boek van Nalanta. Hierin staat goed uitgelegd hoe je een oefening aanleert. :j Ik kende zelf al wel vrijheidsdressuur dus heb mijn paard het zelf aangeleerd, maar toen ik hem las herkende ik veel dingen en haalde er tips uit! Er staan beginners tot gevorderde oefeningen in.

Enjoy every little moment with you're horse. Be thankfull for the time together!

Misty444
Berichten: 130
Geregistreerd: 19-01-18

Re: Oefeningen en inspiratie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:06

Idd, het boek Nalanta is wel interresant voor VHD!! Heb ik zelf ook meegewerkt en het werkt heel fijn en het is ook heel duidelijk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 3 bezoekers