Leren liggen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mb123x
Berichten: 155
Geregistreerd: 28-10-17

Leren liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 16:05

Hoi hoi! Ik en mijn pony zijn nu echt ver gevorderd in het vrijheidsdressuur, heb meerdere lessen van Eva en Jesse gehad en ik denk dat we er nu echt aan toe zijn. Het liggen. Maar, nu rolt mijn pony echt biiijna nooit... dus, hoe kunnen wr dit het beste aanpakken?

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Leren liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:54

Wat kan je pony allemaal al?

Mb123x
Berichten: 155
Geregistreerd: 28-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 16:56

Amable schreef:
Wat kan je pony allemaal al?


Poeh, echt heel veel, te veel om op te noemen, maar echt van begin tot ver gevorderd. Steigeren zal ik nooit leren maar liggen wel. Dat zijn de enige twee trucjes die ik nog weet die ik kan leren..

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Leren liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:04

Dus ik begrijp dat je paard ook het compliment en knielen op zweep aanraking beheerst en heeft leren targetten?

Mb123x
Berichten: 155
Geregistreerd: 28-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 17:06

Amable schreef:
Dus ik begrijp dat je paard ook het compliment en knielen op zweep aanraking beheerst en heeft leren targetten?


Ja dat kan ze!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Leren liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:19

Oke, dan kan je vanuit het knielen je pony gaan leren targetten met haar buik. Dus als ie knielt de eerste keren raak je met je hand de buik aan en dan beloon je. Wanneer je merkt dat 'ie hier op wacht dan ga je je hand iets lager houden zodat ie wat door de achterhand moet zakken om je hand op te zoeken. En uiteraard belonen als je hand aangeraakt wordt. Op deze manier kan je je hand steeds lager gaan houden tot je paard begrijpt dat hij ook door de achterbenen moet zakken.

Mb123x
Berichten: 155
Geregistreerd: 28-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 17:49

Amable schreef:
Oke, dan kan je vanuit het knielen je pony gaan leren targetten met haar buik. Dus als ie knielt de eerste keren raak je met je hand de buik aan en dan beloon je. Wanneer je merkt dat 'ie hier op wacht dan ga je je hand iets lager houden zodat ie wat door de achterhand moet zakken om je hand op te zoeken. En uiteraard belonen als je hand aangeraakt wordt. Op deze manier kan je je hand steeds lager gaan houden tot je paard begrijpt dat hij ook door de achterbenen moet zakken.


Bedankt! Ik zou er mee bezig gaan!

anss89
Berichten: 55
Geregistreerd: 16-10-14

Re: Leren liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:58

Rolt je paard ook niet als deze nat is? Zo heb ik het aangeleerd. Na het afspuiten wil ze altijd rollen. Dan het commando geven en een beloning als ze ligt.

Mb123x
Berichten: 155
Geregistreerd: 28-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 16:39

anss89 schreef:
Rolt je paard ook niet als deze nat is? Zo heb ik het aangeleerd. Na het afspuiten wil ze altijd rollen. Dan het commando geven en een beloning als ze ligt.


Nee ik snap er helemaal niks van... ik kan wel bij haar komen als ze toevallig een keer ligt. Maar ook als ik haar nat maakt het haar niks uit. Meerdere malen geprobeerd maar ze rolt echt heel afentoe, maar dan gaat het veelste snel en dan ben ik te laat...

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Leren liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:14

Als je met een clicker werkt, kun je vast klikken (belonen) als hij aanstalten maakt om te gaan liggen, niet als hij al ligt (of opstaat).