Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 17:09

@M_ontana wat een leuke pony! Je bent heel goed bezig zo te horen!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^


Dylana_Z

Berichten: 87
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:29

Hee! Ik wil me ook melden als dat mag! :D
Ik doe redelijk veel grondwerk vooral met Zyalda. En dan doe ik vooral vrijheidsdressur!
Ze kan:
-Lachen
-Shake
-Kusje
-Knuffel
-Jambette
-Spaanse pas
-Op het blok nouja ben ik aan het leren
-Spagaat
-Compliment
-Begin buiging

Longeren, Vrijspringen, Meelopen stil staan achteruit enzenz..
Deze zomer wil ik haar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag leren liggen <3 Zal zo wat fotos plaatsen

Kom dr net achter dat jij t bent nina :j

M_ontana
Berichten: 1279
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:59

Dankjulliewel bbz en murphypower!
Weten jullie waar je een goed blok kan kopen die nog enigszins betaalbaar is?

BenK
Berichten: 32
Geregistreerd: 09-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:17

Ik wil me ook graag melden Sinds 1,5 week heb ik een tinker merrie van 9 jaar uit Engeland die best aardig is maar me toch om ver loopt als ze de wei mee uit moet. Ze lijkt het eng te vinden om weg te gaan van onze jaarling tinker merrie. En als ik ze apart zet om met haar in de paddock te oefenen moet ik de stroom op de draad zetten want ze gaat er anders dwars door heen om naar de jaarling te gaan. Ze schijnt bereden en betuigd te zijn dat weet ik dus niet zeker ze is pas 3 weken in Nederland ik heb haar van de importeur/ handelaar. Haar veulen is in Engeland achtergebleven en ze heeft haar staart beschadigd deze hield ze ook scheef maar hangt nu weer wat rechter. Daarom ga ik eerst zorgen dat ze me vertrouwd vanaf de grond en ze mij als leider gaat zien. Morgen hebben we onze eerste grondwerk les omdat ik het meteen goed wil doen met haar. Verder heeft ze al koliek gehad de eerste dag dat ze bij ons stond en begint de ontlasting nu pas een beetje normaler te worden. En ze heeft aften in haar mond dus met een bit wil ik nog niet beginnen. Hopelijk gaat het vanaf nu weer bergopwaarts met ons. Als jullie tips hebben hoor ik ze graag en ik probeer zoveel mogelijk te lezen over grondwerk.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 18:47

BenK schreef:
Ik wil me ook graag melden Sinds 1,5 week heb ik een tinker merrie van 9 jaar uit Engeland die best aardig is maar me toch om ver loopt als ze de wei mee uit moet. Ze lijkt het eng te vinden om weg te gaan van onze jaarling tinker merrie. En als ik ze apart zet om met haar in de paddock te oefenen moet ik de stroom op de draad zetten want ze gaat er anders dwars door heen om naar de jaarling te gaan. Ze schijnt bereden en betuigd te zijn dat weet ik dus niet zeker ze is pas 3 weken in Nederland ik heb haar van de importeur/ handelaar. Haar veulen is in Engeland achtergebleven en ze heeft haar staart beschadigd deze hield ze ook scheef maar hangt nu weer wat rechter. Daarom ga ik eerst zorgen dat ze me vertrouwd vanaf de grond en ze mij als leider gaat zien. Morgen hebben we onze eerste grondwerk les omdat ik het meteen goed wil doen met haar. Verder heeft ze al koliek gehad de eerste dag dat ze bij ons stond en begint de ontlasting nu pas een beetje normaler te worden. En ze heeft aften in haar mond dus met een bit wil ik nog niet beginnen. Hopelijk gaat het vanaf nu weer bergopwaarts met ons. Als jullie tips hebben hoor ik ze graag en ik probeer zoveel mogelijk te lezen over grondwerk.



Wat een verhaal! Mijn advies is gewoon veel liefde en aandacht geven en dan lekker langzamerhand aan de slag. Beginnen met de basis en vooral niet te snel gaan! Eerst gewoon 10 minuutjes tot een kwartiertje per dag oefenen met netjes meelopen, halthouden, omdraaien etc. En zo steeds iets opbouwen en steeds meer gaan vragen! Zo te horen ben je al goed bezig! :)

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 18:49

M_ontana schreef:
Dankjulliewel bbz en murphypower!
Weten jullie waar je een goed blok kan kopen die nog enigszins betaalbaar is?


Mmm als je de mogelijkheid hebt een boomstam afzagen of door iemand af laten zeggen! Gaat mijn broer misschien voor mij doen! Wel uitkijken dat het hout niet rot is, dat kan gevaarlijk zijn.


Dylana_Z schreef:
Hee! Ik wil me ook melden als dat mag! :D
Ik doe redelijk veel grondwerk vooral met Zyalda. En dan doe ik vooral vrijheidsdressur!
Ze kan:
-Lachen
-Shake
-Kusje
-Knuffel
-Jambette
-Spaanse pas
-Op het blok nouja ben ik aan het leren
-Spagaat
-Compliment
-Begin buiging

Longeren, Vrijspringen, Meelopen stil staan achteruit enzenz..
Deze zomer wil ik haar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag leren liggen <3 Zal zo wat fotos plaatsen

Kom dr net achter dat jij t bent nina :j


Leuk!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

BenK
Berichten: 32
Geregistreerd: 09-05-13

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:15

@murphypower bedankt ja ik ben van plan om haar alle tijd te geven en ik hoop veel te leren wat ons kan helpen

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 20:34

BlackBeautyZ schreef:
@murphypower jaa dat zeker! Ik ben echt fan van grondwerk en in vrijheid trainen. En je foto is idd super leuuk!

Bedankt!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 20:40

Dit komt uit mijn boek ban Jesse en Eva maar ik denk dat het voor zowel vrijheidsdresuur en grondwerk belangrijk is! Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:56

murphypower schreef:
SammyFloor schreef:
Leuk een verzameltopic!

Ik ben voornamelijk bezig met NH, liberty grondwerk en rechtrichten, vroeger ook veel horse agility en longeerwerk. Momenteel moet ik alles weer opnieuw opnemen wegens examens, vergiftiging van mijn pony en verhuis van stal. Maar ik kijk er wel naar uit om weer te starten :)


Leukk wat voor pony heb je?

Ik heb 2 shetlanders :)
Afbeelding

Big horses in a small package!
Sammeke, Arthur, Flinn (16/03/2019) , Floortje †
Volg ons op Instagram @ellen.en.de.ukkies
viewtopic.php?f=266&t=1979833
[KS-ITP] Flinn, van ongepland veulentje naar geliefde bink


ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 12:42

Wat een schatjes!!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

M_ontana
Berichten: 1279
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:16

Wat een leuke pony's heb je!
Is er iemand die weet waar je een carrot stick kan kopen?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:32

M_ontana schreef:
Wat een leuke pony's heb je!
Is er iemand die weet waar je een carrot stick kan kopen?

Volgends mij zag ik bij de divoza laatst 1, ej heeft ze wellicht ook.

Ohja en de kramer! Die heeft ze

M_ontana
Berichten: 1279
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:35

Ik ga even kijken op de divoza en de kramer site. Epplejeck heeftze inderdaad, alleen die verzend niet en ik heb niet de mogelijkheid om daar zomaar even heen te gaan helaas..

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:51

M_ontana schreef:
Ik ga even kijken op de divoza en de kramer site. Epplejeck heeftze inderdaad, alleen die verzend niet en ik heb niet de mogelijkheid om daar zomaar even heen te gaan helaas..

Huh? Ej verzend wel dacht ik? Of bedoel je die stick specifiek dat ze die niet sturen?

M_ontana
Berichten: 1279
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:59

Ik bedoel echt een carrot stick, en die verzenden ze niet. Bij kramer verzenden ze die van 1,30 helaas ook niet, en die van 1 m vind ik te kort

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:02

M_ontana schreef:
Ik bedoel echt een carrot stick, en die verzenden ze niet. Bij kramer verzenden ze die van 1,30 helaas ook niet, en die van 1 m vind ik te kort

Hmm dat is lastig, vrees dat je m dan toch ergens moet gaan halen. Op marktplaats staan er ook altijd wel wat dacht ik trouwens.

M_ontana
Berichten: 1279
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:08

Ik zoek gewoon verder!

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:12

Ik ben sinds kort ook met mijn paard (19 jarige Hackney merrie) begonnen met dressuurmatig grondwerk.
Ik dacht altijd dat dat nooit iets voor mij en mijn paard zou zijn, maar daar ben ik helemaal in veranderd :o. Ze kan nu hoofd laten zakken, voor en achterhand verplaatsen, wijken en schouder binnenwaarts. Travers zijn we nu mee bezig, maar ze snapt de achterhand naar binnen plaatsen nog niet zo goed.
Het is een beetje gebaseerd op het Dr. Andrew McLean System.
Ik merk sinds ik aan grondwerk doe, dat ik met rijden veel betere schouder en achterhand controle heb over mijn paard. Dus we trainen rustig door :j!

Edit: Daarnaast doe ik ook nog was TRT-Method (Tristan Tucker)

Denise_Storm

Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:11


Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

M_ontana
Berichten: 1279
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:31

Oh dankjewel! 120 is ook goed, maar korter dan dat niet :)

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:42

Hé leuk topic! Ik ga me ook even voorstellen :D

Ik rijd een 22 jarige tuiger x hackney merrie bij van iemand, maar wil nu meer afwisselen. Ik merk dat ik rijden in de bak minder leuk vind en aan haar merk ik dat ook, daarbij past haar zadel echt ruk en krijgt door haar leeftijd een wat doorgezakte rug. Dus, we zijn nu net een weekje het werken aan de hand aan het oppakken! Dit doe ik met een kaptoom, heb over een week of 2 weer een les. We zijn nu vooral bezig met gewoon stappen, correcte buiging en stelling en over de rug lopen. We vinden het allebei heel leuk om te doen :D

Hebben jullie trouwens tips voor hoe je je paard kan aanleren om zichzelf naast een krukje te zetten? Dus niet dat ze stil blijft staan (nou ja, dat ook, maar dat doet ze gewoon netjes).

...
Ik ben gerpiegorp

xLiez

Berichten: 1885
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:59

Ik meld me ook! Mijn pony en ik zijn nu vooral bezig met vrijheidsdressuur maar proberen ook wat aan de hand te werken. Eerst goed aan de basis gewerkt en nu kan hij schouder binnenwaarts en het begin van wijken. Ben nu bezig om hem te leren zijn kont naar binnen te draaien op commando. Ook omdat ik hem zo makkelijker bij het krukje kan parkeren!

Ik moet nodig nieuwe kennis en inspiratie op doen :D

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:01

gerpiegorp schreef:
Hé leuk topic! Ik ga me ook even voorstellen :D

Ik rijd een 22 jarige tuiger x hackney merrie bij van iemand, maar wil nu meer afwisselen. Ik merk dat ik rijden in de bak minder leuk vind en aan haar merk ik dat ook, daarbij past haar zadel echt ruk en krijgt door haar leeftijd een wat doorgezakte rug. Dus, we zijn nu net een weekje het werken aan de hand aan het oppakken! Dit doe ik met een kaptoom, heb over een week of 2 weer een les. We zijn nu vooral bezig met gewoon stappen, correcte buiging en stelling en over de rug lopen. We vinden het allebei heel leuk om te doen :D

Hebben jullie trouwens tips voor hoe je je paard kan aanleren om zichzelf naast een krukje te zetten? Dus niet dat ze stil blijft staan (nou ja, dat ook, maar dat doet ze gewoon netjes).



Bedoel je het "in parkeren" om op te stappen?
Daar heeft Snuitable pas een video over gemaakt.
https://www.youtube.com/watch?v=YnyU0VAKifs
Hier ben ik ook mee bezig, maar snapt ze ook nog niet....

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:02

Ik ben fan van de carrotsticks van Equiplay :D

IG: @arabierjoep


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 1 bezoeker