Wat kan je paard al?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LisaXLoll
Berichten: 243
Geregistreerd: 31-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:47

Voetje _O-

Een tijdje een haflinger (verzorg) gehad die voet kon geven, helemaal leuk ja :+
Nu een New Forest (leasepony) en vader helemaal fanatiek paardje voet leren geven, ik denk nee daar begin ik niet aan, laat hem maar word toch niks.
Na 2 week een paar keer gevraagd snapte ponylief aardig goed wat de bedoeling was en nu :wow:
Niet verwacht dat dat zo snel zou gaan :')

Iris <3 B+23 L1+8 en B springen +4 met mijn knappe New Forest merrie! <3


Mowgli4

Berichten: 1377
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:49

Mijn shet Mowgli kan:

Hoofdschudden (ja/nee)
Flemen
Kusje
Terug lopen (als ik voor, naast of achter hem sta)
Rondje draaien
Jambette
Op het blok (ook daarop kan hij jambette, flemen, kusje, hoofdschudden)
Spagaat
Het compliment
Wijken
Steigeren, netjes met benen onder z'n lichaam
Steigeren, met benen uitslaan
Liggen
Zitten
Voetballen

We zijn nu bezig met Spaanse pas, maar ook hij snapt nog niet dat zijn achterbenen mee moeten :+
En het knielen lukt ook al bijna :)

Great friends are hard to find, difficult to leave, impossible to forget Mowgli, Blitz & Jay

Ambertjeluna

Berichten: 420
Geregistreerd: 23-10-15
Woonplaats: België

Re: [Centraal] Wat kan je paard al?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:27

Wow iedereen kan al zoveel en nu ik _/-\o_
Flemen ( lach + vinger omhoog )
Nee schudden ( shake + met mijn hand schudden )
Veel he ! :9

Silver_Fox

Berichten: 512
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [Centraal] Wat kan je paard al?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:13

@Ambertjeluna Meer dan ik!

Aan de hand draven (geloof me, dit was een gigantische stap, niet perse VD maar toch xD)
Kusje geven
Achteruit lopen

En ik heb haar een keer een prachtige spagaat zien doen in de wei, ze bracht haar voorbenen heel hoog en ver op (bijna jambette) om zich vervolgens lekker uit te rekken.

sannexbandit

Berichten: 81
Geregistreerd: 23-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:09

Mijn pony kan:
Voedsel weigeren
Kusje
Nee schudden
Mooi staan
Op het blok
Jambette
Alle 4 de voetjes op tillen
Buiging
Spagaat
compliment
Zitten / liggen
spaanse pas
stijgeren
flemen
berggeit

Be happy!

CastaMickey

Berichten: 7256
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 14:19

Hoi! Ik wil even nieuw leven in dit topic blazen :)
Mijn pony kan nog niet heel veel (niks) op het gebied van grondwerk en ik al helemaal niet. Zo te zien zitten hier heel wat mensen die daar wel ervaring mee hebben, zijn er mensen die mij willen helpen? Ik heb gister voor het eerst wat geprobeerd en ik bak er helemaal niks van. Ik heb het gefilmd dus zijn er mensen naar wie ik de link mag sturen en die mij dan tips kunnen geven? Zou ik heel veel aan hebben!!

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

Kimmie25501

Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: [Centraal] Wat kan je paard al?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 08:55

Wat heb je geprobeerd? Ik kon zelf ook niet zo veel, dus heb ik een keer een lesje gehad.
Het was in het begin zo simpel. Gewoon naast je paard lopen op de goede plek enzovoort. En op verschillende manieren buigen. Heb je al wat gezocht op internet?
Op verschillende sites staan dingen uitgelegd. Bijvoorbeeld op paardenbegrijpen.nl.
Ik kan je filmpje denk ik nog niet zo goed beoordelen, want ik ben zelf ook nog niet zo ervaren er in.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 08:41

Leuk topic dit wel. Ik heb drie lieve draakjes waarvan er 1 een kei is in vrijheidsdressuur/grondwerken/natural dressage. Ik heb namelijk twee amerikaanse minipaardjes en een mengelmoes rijpony. De rijpony vind het niks, die vind het doodsaai en gaat liever echt aan het werk. De twee mini’s zijn wat actiever en wat leergieriger.
Vooral Otti <3 Onze Moonlight Sampson’s Paverotti (ohja zeker 8-) ) kan de volgende dingetjes.

- Voetje
- Kusje geven
- Jambette
- Lachen (het is niet echt flehmen , maar meer lachen, dus nog work in progress! )
- Volgen
- Achterwaarts
- Spagaat
- Buigen zijn we mee bezig, gaat steeeeds een stukje beter
- Liggen
- Steigeren
- netjes naast me rondjes lopen tijdens natural dressage , hij gaat zich ook steeds ronder maken en verzameld zich iedere keer weer beter
- Spaanse galop (dit bood ie zelf aan, ben ik eeb huppeltje van mezelf als commando aan gaan koppelen en poef, pony was Spaans :') )

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

Kimmie25501

Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Wat kan je paard al?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 08:55

Wat kent je pony al veel!

Toen ik ooit in dit topic reageerde, had ik nog mijn eerste paard. Nu heb ik twee anderen, dus daar kan ik ook wel wat voor invullen.

Eerst Shan:
- Voedsel weigeren
- Stilstaan
- Parkeren
- Wijken (van je af)
- Achterwaarts (van je af)
- Toucheren
- Komen
- Voetjes optillen
- Mooi staan
- Flemen
- Kusje geven
- Bezig met jambette
- Handtarget

En dan Ivy, die kent qua vrijheidsdressuur nog helemaal niks :')
Ik wil eerst goed de basis erin hebben voordat ik verder ga. Ik ben nu dus veel bezig met grondwerk en vooral heel veel oefenen met meelopen aan de hand en gehoorzaamheid.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: Wat kan je paard al?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:09

Thanks! Ben ontzettend trots op hem, ik doe dit nu zo’n 2/3 jaar met hem en hij is 6 , bijna 7. Wil wel eens wat rustiger aan doen met de kunstjes maar hij is zo leergierig dat dezelfde kunstjes dan ook voor hem een beetje saai worden. Dus we leren samen lekker verder.

Wat jou pony kan vind ik dan weer heel knap, het blijven staan en het wijken bijvoorbeeld. Met mijn pony is dat heel lastig omdat hij het liefst zo dicht mogelijk bij mij wilt blijven. In de buurt hebben wij een stal die doet aan grondwerken en natural horsemanship, ik wil kijken of ik van die mensen misschien tips en eventueel wat hulp/les kan krijgen voordat ik ga botsen met hem.

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

WendyLotte

Berichten: 1136
Geregistreerd: 01-01-14

Re: Wat kan je paard al?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:30

Rennen, bokken, springen, ontsnappen als je even niet op let, halster om doen en aan een touwtje mee lopen al vind mw dat nog erg lastig om te doen wat wij graag willen.( iets met eigen willetje) Gras eten en de andere vervelen..... Maar madame is dan ook pas 1 maand oud !

Kimmie25501

Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Wat kan je paard al?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:08

YentlsShots, dat stilstaan heb ik heel rustig geleerd. Eerst aan de hand, en dan steeds de afstand verder vergroten. Shan wilde eerst ook heel graag bij me blijven, maar door in kleine stapjes te werken en goed te timen ging dit steeds beter. Ik wil namelijk eerst graag de basis erin hebben voordat ik verder ga. Wijken is eigenlijk ook basiswerk. Namelijk voortkomend uit het grondwerk met druk en dan de druk steeds verder afbouwen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat Shan heel gevoelig is, met Ivy zal dit denk ik niet zo makkelijk gaan. Ik zou zeker les aanraden! Daar heb je meestal veel meer aan dan tips via internet :j

WendyLotte, hahaha, wat lief! Foto?

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:33

Heilig hart;
Flemen (laaaaaach ns)
Jambette (kan het niet uitleggen)
Kus ( wijzen naar wang en kus zeggen)
Buigen
Op het blok staan
Fouilleren (wijzen naar een lichaamsdeel en kietel zeggen)
Tientoi;
Jambette
Op het blok staan
Moonlight;
Op het blok staan

Banjo_Daphne

Berichten: 7
Geregistreerd: 06-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:47

Wat een leuke topic, ik heb even mee gelezen en zag dat er verschillende mensen hun pony kunnen laten liggen en ben zeer benieuwd hoe jullie dit geleerd hebben?
Mijn pony kan op dit moment:
- flemen
- nee schudden
- rondje draaien
- jambette
- op het blok staan
- voetje (alle vier de voetjes)
- volgen (in stap, draf en galop)

Hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Insta: @team_unicorn_dtr
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon and the truth.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:49

Banjo_Daphne schreef:
Wat een leuke topic, ik heb even mee gelezen en zag dat er verschillende mensen hun pony kunnen laten liggen en ben zeer benieuwd hoe jullie dit geleerd hebben?
Mijn pony kan op dit moment:
- flemen
- nee schudden
- rondje draaien
- jambette
- op het blok staan
- voetje (alle vier de voetjes)
- volgen (in stap, draf en galop)

Hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Je paard natmaken, dan ik zand zetten, en als ze gaan schrapen zeg je je commando, zodra ze neerliggen belonen.

Pepfer
Berichten: 82
Geregistreerd: 28-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:53

Hahaha iedereen zo veel!
Mijn ene verzorgshet kan flemen en dat doet ie dan ook erg graag!
Edit: hij kan ook achteruit lopen, (redelijk) stilstaan, en zulk soort dingen:) )

Hebben jullie nog tips om bepaalde dingen aan te leren?
En.. ik hoop dat ik dit mag vragen; het hoort misschien niet helemaal in dit topic thuis.. Ik verzorg ook nog een shet van 1,5 jr. Ik heb haar nog niks aangeleerd maar moet ik daar ook nog lang mee wachten? Tot een bepaalde leeftijd?
En wat is nog een niet al te moeilijk, leuk trucje om aan te leren?

Sorry als dit echt niet hoort :') Maarrr.. ik ga dit topic wel volgen! Leuke inspiratie krijg je hiervan:)

https://www.instagram.com/art_by_tamar/
Hier ⬆ vind je al mijn tekeningen en schilderijen!

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:11

Tamar04 schreef:
En.. ik hoop dat ik dit mag vragen; het hoort misschien niet helemaal in dit topic thuis.. Ik verzorg ook nog een shet van 1,5 jr. Ik heb haar nog niks aangeleerd maar moet ik daar ook nog lang mee wachten? Tot een bepaalde leeftijd?
En wat is nog een niet al te moeilijk, leuk trucje om aan te leren?

Simpele grondwerkjes zoals netjes meelopen, Ho , blijf en wijken voor druk kan je al wel met hem doen. Dat is de basis wat een paard moet kennen. Maar niet al te lang, dat is het gevaar bij die baby’s. Hun concentratieboog is nog niet zo lang dus ze raken het snel zat, en het moet wel leuk blijven. Kleine kunstjes kunnen ze lichamelijk wel aan, maar het aanleren is vaak nog te moeilijk en teveel gevraagd van ze.

Verder gewoon zelf aanzien wanneer ze er klaar voor zijn. Ik heb mijn AMHA gekregen toen hij bijna 4 was en dat vond ik wel een mooie leeftijd, hij pikte het gelijk ook goed op maar merkte toen al dat ik echt niet te lang met m bezig moest zijn. Dan werd ie kwaad, kreeg ie losse pootjes :’) Het denken word ze dan gewoon teveel. Dus optijd op je hoogtepunt stoppen ook. Als ze ouder worden kan je langer met ze bezig zijn.

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/


Pepfer
Berichten: 82
Geregistreerd: 28-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:59

[/quote]
Simpele grondwerkjes zoals netjes meelopen, Ho , blijf en wijken voor druk kan je al wel met hem doen. Dat is de basis wat een paard moet kennen. Maar niet al te lang, dat is het gevaar bij die baby’s. Hun concentratieboog is nog niet zo lang dus ze raken het snel zat, en het moet wel leuk blijven. Kleine kunstjes kunnen ze lichamelijk wel aan, maar het aanleren is vaak nog te moeilijk en teveel gevraagd van ze.

Verder gewoon zelf aanzien wanneer ze er klaar voor zijn. Ik heb mijn AMHA gekregen toen hij bijna 4 was en dat vond ik wel een mooie leeftijd, hij pikte het gelijk ook goed op maar merkte toen al dat ik echt niet te lang met m bezig moest zijn. Dan werd ie kwaad, kreeg ie losse pootjes :’) Het denken word ze dan gewoon teveel. Dus optijd op je hoogtepunt stoppen ook. Als ze ouder worden kan je langer met ze bezig zijn.[/quote]


O heel erg bedankt voor je antwoord! Ik ga dat zeker oefenen, maar ook niet te lang. Stiekem wel fijn om te horen dat als je te lang bezig met hem was dat hij dan 'losse pootjes' kreeg. Hier heb ik zelf ook heel erg last van, nu weet ik (misschien) de reden, en kan het dus aanpassen:) . Maar.. ik ga het rustig opbouwen en je tips gebruiken:)

https://www.instagram.com/art_by_tamar/
Hier ⬆ vind je al mijn tekeningen en schilderijen!

Ddr_horses
Berichten: 68
Geregistreerd: 07-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:18

Hey! Mijn verzorgshetlander kan :
Basiscomandos (heb ik niet aangeleerd kon ze al)
Flemen (ik zeg fleem)
Targetten (ik zeg touch)
Ik ben bezig met volgen

Trust is the key to succes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 2 bezoekers