Vrijheidsdressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:40

Owwww ik kan hier nu ook weer meepraten :D

Idd voedselweigeren en concequent zijn, niet zomaar uit de hand iets lekkers geven.
De mijne was 'van zichzelf' heel happig, hij is enorm dol op eten en denk dat hij vaak snoepjes kreeg bij de vorige eigenaar. Die neus steeds in je handen happen, aan je jas bijten aan je broek.
Het is echt nu zo goed als over sinds ik met een beetje vd ben begonnen :)

Hij is ook enorm enthousiast. Daarom twijfel ik of ik de jambette al wil aanleren, omdat hij nog fatsoenlijk voeten moet leren geven. Ik wil niet dat hij in z'n enthausiasme alleen maar jambette doet als ik zijn been wil pakken oid. Precies wat jij zegt kimmie :') Hij doet het nu al bijna soms uit zichzelf, niet als kunstje :')

Hij kent flehmen, targetten en zijn heup naar me toe draaien. Ook 'ho' en dat ik wegloop maar dat is nog wel errug moeilijk voor hem haha. Probeer hem nu de spagaat te leren maar dat kwartje is nog niet gevallen, terwijl hij de rest echt binnen 1 sessie eigenlijk snapte.


Dylana_Z

Berichten: 87
Geregistreerd: 18-01-17

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:03

Eindelijk! Mijn paard heeft de knop omgezet! en nu snapt ze dat ze gewoon dr been op de grond kan leggen. moet alleen nog wat handgheid vinden in de beloning geven. kan ik beter het snoepje geven als ze nog in de compliment staat of als ze weer rechtop staat? ☺

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:58

Dylana_Z schreef:
Eindelijk! Mijn paard heeft de knop omgezet! en nu snapt ze dat ze gewoon dr been op de grond kan leggen. moet alleen nog wat handgheid vinden in de beloning geven. kan ik beter het snoepje geven als ze nog in de compliment staat of als ze weer rechtop staat? ☺



Geven als ze nog in compliment staat. Want daar beloon je tenslotte voor en niet voor het weer recht op staan

Hey_Mara

Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-17

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 07:56

Hey hey, wij hebben sinds kort weer nieuwe ponytjes om voor te zorgen dus kan ik ook weer mee praten!
We zijn nog maar pas begonnen, maar ees kan al gewoon volgen, achteruit en een beetje voer weigeren maar daar moeten we nog op oefenen. Was wel super fier op haar, want op een half uurtje kon ze al achteruit zonder druk met het halster, maar gewoon met een commando :D

Fia ik zal je nooit vergeten! Mijn hart klopt voor Oliver, Eesje, Apollo, Ypsilon en 'Travie' <3

NikkivanOlst

Berichten: 7801
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 08:08

Kimmiee_D schreef:
Dylana_Z schreef:
Eindelijk! Mijn paard heeft de knop omgezet! en nu snapt ze dat ze gewoon dr been op de grond kan leggen. moet alleen nog wat handgheid vinden in de beloning geven. kan ik beter het snoepje geven als ze nog in de compliment staat of als ze weer rechtop staat? ☺



Geven als ze nog in compliment staat. Want daar beloon je tenslotte voor en niet voor het weer recht op staan



Of clicken op het moment dat je paard laag is. Op ten duur wil je bijvoorbeeld ook op afstand het compliment kunnen uitvoeren en dan kun je het op afstand vragen en er uit laten komen door je bridge. (ofwel click, ofwel woord)

Vrijheidsdressuur staat met mijn eigen paard op een laag pitje momenteel, maar wil het wel weer gaan oppakken :j Met andere paarden VD genoeg :')

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=2092059
Info over vrijheidsdressuur, klassieke dressuur en positief trainen?

http://www.visibreteam.nl

Dylana_Z

Berichten: 87
Geregistreerd: 18-01-17

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:11

Ik werk zonder clicker misschien wel n idee om dat te doen. Hoevaak kan je het compliment vragen in een trainings sessie zonder dat hrt te belastend word? (Ja verschilt per paard) maar ongv n richtlijn? :)

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:17

VisibreTeam schreef:
Kimmiee_D schreef:


Geven als ze nog in compliment staat. Want daar beloon je tenslotte voor en niet voor het weer recht op staan



Of clicken op het moment dat je paard laag is. Op ten duur wil je bijvoorbeeld ook op afstand het compliment kunnen uitvoeren en dan kun je het op afstand vragen en er uit laten komen door je bridge. (ofwel click, ofwel woord)

Vrijheidsdressuur staat met mijn eigen paard op een laag pitje momenteel, maar wil het wel weer gaan oppakken :j Met andere paarden VD genoeg :')


Moet je natuurlijk wel al clickertraining met je paard hebben gedaan anders haalt het niets uit

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:45

Hey hey, ik heb een vraagje. In november ben ik gestart met flemen op commando aan te leren. Sinds half februari deed mijn paard dit heel goed. Hij deed zijn bovenlip helemaal omhoog en bleef ook zo even staan. Nu sinds deze maand begint hij vaker en vaker gewoon wat met zijn lip te wiebelen of doet hij zijn lip halfslag omhoog en als hij dan het snoepje niet krijgt, haakt hij af en doet hij geen moeite meer. Ik ben al even bezig met voedsel te weigeren als hij niet doet wat ik vraag, maar nu begint hij gedemotiveerd te geraken lijkt mij. Hoe kan ik hem terug motiveren om meer moeite te doen?

Ik varieer veel. Elke dag doen we wat anders; buitenrit, buiten wandelen aan de hand, longeren, vrijheidsdressuur, grondwerk, wat lekker slenteren naast elkaar, losgooien in de bak, .. juist om alles minder saai en eentonig te maken.

Dylana_Z

Berichten: 87
Geregistreerd: 18-01-17

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:50

Hmm.. Misschien moet je opnieuw beginnen? Dus juist heeel enthousiast zijn als ie het goed doet. en dan goed belonen. Ik weet zo ff niet het antwoord.. misschien helpt dit?

Dylana_Z

Berichten: 87
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:43

AAAA JAAA mijn paard kan eindelijk na 1 jaar een lange compliment!(En ik denk ook een hele goede maar weet dus niet helemaal of ze echt goed staat) Ook onder de man (wel met hulp vanaf grond en moet voetje wel nog optillen) Maaar ik wil dus ff fotos plaatsen om te vragen of het de goede houding is en wat jullie ervan vinden :)


Afbeelding


En dan onder de man!!

Afbeelding


yarkayunda
Berichten: 837
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:36

Weet iemand hoeveel het nalanta ponykamp kost?

trotse eigenaar van Yarka, Lilli en Jacky
Ig: @connected.horsemanship

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 06:49

yarkayunda schreef:
Weet iemand hoeveel het nalanta ponykamp kost?


€250 voor 3 dagen

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:15

hoi

ik heb mijn verzorgpony het kusje aangeleerd door eerst het targetten aan te leren . dat snapte ze heel snel toen geprobeerd op ze ook mijn gezicht durfde aan te raken .
dat vond ze wel heel spannend ,dus heb ik haar eerst mijn knie laten aanraken wat ze wel durfde.
vanuit daar gewoon heel veel geprobeert en nu doet ze het zonder problemen.

de spagaat heb ik geleerd met een balk voor de achterbenen en dan naar voren lokken met iets lekkers .
als ze de achterbenen ook meeneemt terug zetten en opnieuw begginnen , mij vp snapte het heel snel.

groetjes mila

https://milavpphotography.mypixieset.com/
Instagram @hannover.biko of @milavp.photographynew :)

Team_CV
Berichten: 6
Geregistreerd: 03-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 16:12

Ik vroeg mij af wat jullie gebruiken om te belonen? Ik gebruik een clicker en biksjes. Eerst deed ik gewoon snoepjes alleen ik ben overgestapt op biks en het bevalt mij heel goed. Want eerst deed ik het altijd met snoepjes en toen zei iemand maar snoepjes zijn zo groot en zit veel suikers in en biks is niet zo groot een veel. Dus ben overgestapt en is veel beter.

Team_CV
Berichten: 6
Geregistreerd: 03-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:06

Wat is het beste basis trucje om mee te beginnen?

Kimmie25501

Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:08

Voedsel weigeren, daarna denk ik targetten en voetjes optillen. Of stilstaan / parkeren

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

HappyHorse4

Berichten: 78
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: op de wereld ;)

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:03

Het paard waarmee ik het doe houd t meest van jambette :D <3

Horses are like dreams, but better.

HappyHorse4

Berichten: 78
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: op de wereld ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:05

Ik ben persoonlijk alleen bang, dat paarden de trucjes gaan misbruiken. Is dat terecht? (En ja, ik heb duidelijke commando's die je niet kan geven zonder dat je het door hebt, of iets wat daarop lijkt :) )

Horses are like dreams, but better.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:11

Zolang jij consequent bent en het gewoon negeerd als hij het doet om te schooien is er niks om je zorgen over te maken

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

HappyHorse4

Berichten: 78
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: op de wereld ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:36

murphypower schreef:
Zolang jij consequent bent en het gewoon negeerd als hij het doet om te schooien is er niks om je zorgen over te maken

Oke, Dank!

Horses are like dreams, but better.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 02:06

Mag ik me ook melden? :) Ik heb heel lang niets aan VD gedaan maar ben net weer begonnen met de klassieke buiging. Dus 2 benen naar voren en dan zakken maar het hoofd rechtop houden (en niet dat ze bijna op haar kop staat).

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers