Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
__PrinCes

Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:47

Hoppit schreef:
Oh die naam heb ik ook al een aantal keer voor bij horen komen! Eens in de gaten houden dus =)
Lijkt me ook heel gaaf om zo een stage te doen, maarre, hoe doe je dat als je voltijds werkt? :')
Heb wel een zee van dagen dus misschien over en paar jaar als ik er zelf ook wat verder in ben.


Ik ben gelukkig nog student :+ dus het staat voor volgend jaar na mijn studie gepland (voor dat het fulltime werken gaat beginnen :') )
Je kan trouwens ook gewoon voor een of meerdere weken training erheen! En in Nederland/België worden er ook regelmatig weekend clinics gegeven waarbij je dan 3 lessen volgt.


b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:55

Hallo allemaal! Ik zie dit topic de laatste dagen steeds voorbij komen en merk dan dat ik elke keer wat aan het lezen ben, dus dacht ik meld me even.
Ik vind grondwerk heel belangrijk en probeer dit regelmatig met mijn paard (sinds november in bezit). Alleen.. Heb ik er zelf niet zoveel ervaring mee, waardoor het een beetje stopt bij tempowisselingen, achterwaarts, stapje zijwaarts en halt houden :+ Nu trekt het academische/rechtrichten mij voor het grondwerk wel en denk ik dat het heel waardevol kan zijn voor mijn paard. Hij is een beetje aan het kwakkelen met zijn voeten en houding (zie mijn topic) en ik zoek naar manieren om hem langzaamaan sterk soepel en stabiel te krijgen.
Ik lees dat er in omgeving Arnhem veel mensen bezig zijn met academisch grondwerk en het lijkt mij heel fijn om een keer les te krijgen. Wie raden jullie aan? Of is er iemand van jullie die al wat verder is en mij eens op weg zou kunnen helpen (uiteraard tegen vergoeding)?

live a life you will remember

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:01


[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:15

Omg waarom heb ik nog geen trailer... :n

Gave update PrinCes, mooi zadel ook!

Suliko, ja die griep inderdaad. Niks aan!

Bohemian een stukje terug heb ik een aantal AR instructeurs genoemd. Zelf krijg ik meer klassiek (2 teugels) les. Mijn juf geeft aanstaande dinsdagavond een kennismakingsavond werken aan de hand, maar weet niet of je daar dan iets aan zou hebben?

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:21

Heb ik ook niet hoor, hebben ze het concept van huren voor uitgevonden ;)
Vorig jaar gewoon het kostenplaatje gemaakt: praktijk clinic + mijn vriend theorie clinic + huur trailer + 2 nachtjes op camping = rond de 30 privélessen frustratie uitgespaard. Week er op gestopt met lessen op de pensionstal en verder pielen op wat we geleerd hadden in de clinic. Stuk meer rust in onze koppies en meer gevoel dat er wat gebeurde.

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:24

De auto hebben we ook niet, anders had ik deelname zeker serieus overwogen! Maar gelukkig hebben wij dan wel fijne lessen. :j

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:31

Leuk clinic van Arne, ik woon in Zuid-Holland, voor mij te ver. Het zou fijn zijn als clinics vermeld worden in dit topic. Doordat ik geen Facebook heb merk ik dat ik veel clinics mis. Laatst was Arne in Oude Leede wat bij mij in de buurt is maar dat las ik pas achteraf.

Ratna Paardentrack in Frankrijk

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:06

Ja da's bij Nikky, heb ik vorig jaar in de sneeuw een clinic gedaan met een knol die nog nooit zoiets gedaan had :') Is alleen een buitenbak waar je over de polder uitkijkt, met 2 paddocks en een stapmolen (wat de mijne dus nog nooit gezien had :). Mijn vriend ging iets terug leggen in de trailer en ze sjouwde zo achter hem aan de bak uit _O- Vervolgens is 3/4 van de les gespendeerd aan proberen te gaan buurten bij de paarden in de paddocks :roll: _O- Om vervolgens terwijl ik stond te luisteren zich los te trekken toen vriend met haar ging grazen := En vervolgens 2u bezig haar weer op de trailer te krijgen (was beetje uitgeschoven bij het er uit gaan en blb dus geschrokken), vertelt Nikky 'oh, dit type trailer kan je ook de klep anders open doen', waarop ze er zo inliep _O- _O- _O-
Voor de rest prima geregeld, maar de mijne was nog nooit op een dagverplaatsing geweest :') Weer wat geleerd }:0

Die in mei vind ik fijn dat je de avond er voor kunt gaan, paardje al wat kan wennen en de dag zelf alleen lekker op t gemak druk maken om de lessen.

Maar zal er aan denken om ze hier te zetten =)

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:18

Net mijn pup voor het eerst aan de dubbel longe gehad met Myler bit, zo kan ik beter zien wat er gebeurt. Hij vond het wel heel raar dat als ik braaf zei en hij naar me toe wilde draaien er iets aan de buitenkant (buitenteugel) was wat hem tegenhield. Je zag hem echt denken, hoe kan dat nou !!!!!
Het ging heel goed voor de eerste keer, nou moet ik wel zeggen dat dit een paard is wat alles leuk vind en nergens bang voor is dus ik had ook niet verwacht dat hij zou gaan rennen oid. Ik heb meerdere paarden gehad maar dit is toch wel het meest vriendelijke open paard wat ik ooit heb gehad, hij vindt iedereen aardig, wil het liefst de hele dag kroelen, is heel leergierig. Maar het is geen doetje, je kan m niets afdwingen want dan kom zijn sterke karakter, zijn trots naar boven.
Nu ga ik ophouden met opscheppen over mijn paard en maar even thee drinken :D

Hoppit, ik vind het ook altijd leerzaam om te kijken bij een clinic, kon er geen info over vinden of dat mogelijk was bij Arne.

Ratna Paardentrack in Frankrijk

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:14

Ja kan altijd wel als de +1 van een ruiter, zoals die clinics in mei is het wel de bedoeling dat je dan betaalt (€65, eten en drinken incl) omdat het dan ook echt theorie lessen zijn en niet alleen maar meekijken op de les van je buddy. Ik rij en mijn vriend is ook gewoon voor de theorie ingeschreven, hij werkt er ook aan de hand mee en alleen maar meegenomen voor als hij (hopelijk dit jaar) zijn eigen paardje heeft.

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==


Babette

Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-09-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:37

Hallo allemaal, ik meld mij ook even lees al een poosje mee.

A.s. dinsdag is er een clinic van Arne in Assendelft, vond ik voor mijn huidige project net te ver daar hij nooit op de trailer gaat maar zelf ga ik wel voor het theoriegedeelte en meekijken bij de meerijdende combinaties.

Aitske Ymkje /3 B+10/L1+11/L2 +12/M1+0
Meino Fan Ferwalde /3 B+1 <3
www.babettevanderwal.nl

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:07

_PrinCes, Marius Schneider kende ik niet, heb hem maar even opgezocht. Leuk dat je daar stage gaat lopen, zulke kansen moet je altijd met beide handen aannemen.
Mooi zadel trouwens.
Dat oefeningen onder het zadel makkelijker zijn als je ze aan de hand hebt aangeleerd is zeker waar.

Welkom b0hemian en Babette, het wordt hier steeds gezelliger.

Ratna Paardentrack in Frankrijk

Babette

Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-09-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:43

Dank je Fardoe, mijn "werken aan de hand" staat echt nog in de kinderschoenen maar we timmeren hard aan de weg.
Het heeft mij in ieder geval al zoveel gebracht wat ten goede komt in het rijden.
En rijden is idd niet meer de hoofdzaak al vind ik dat soms wel eens lastig nu het rijden steeds beter gaat.
Ik les overigens bij Patrick Molenaar naar volle tevredenheid en bij Noor Tanger.

Was al een poos opzoek naar een passende opleiding voor het behalen van het instructeurs diploma en heb de knoop vorige maand doorgehakt en ga mij september dit jaareindelijk inschrijven voor de opleiding bij de NCSAH voor het 1e jaar *\o/*

Aitske Ymkje /3 B+10/L1+11/L2 +12/M1+0
Meino Fan Ferwalde /3 B+1 <3
www.babettevanderwal.nl

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:57

Leuk Babette de opleiding van de NCSAH, heb het er laatst met mijn instructeur over gehad omdat ik wel les zou willen geven in het werken aan de hand ook omdat ik het goed aan vind sluiten bij mijn werk.
Heb een aantal jaren geleden les gehad van Noor, was leuk, veel kennis. Ook weleens een les gehad van Patrick, maar kan het werken aan de hand en het rijden bij dezelfde instructeur doen en dat bevalt me goed.

Wijslander, voel je je al weer beter?

Ratna Paardentrack in Frankrijk

Babette

Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-09-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:15

Bij wie les jij Fardoe? Ik vind een uitspatje naar een andere instructeur wel leuk namelijk voor de variatie zo af en toe.
Of heb je eventueel nog andere leuke personen die in de omgeving Rotterdam komen?

Dat je beide bij 1 instructeur kan combineren is inderdaad fijn, dat heb ik nu ook inderdaad met Patrick maar rij graag bij Noor en Patrick allebei en die combinatie werkt goed.

Aitske Ymkje /3 B+10/L1+11/L2 +12/M1+0
Meino Fan Ferwalde /3 B+1 <3
www.babettevanderwal.nl

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:59

Welkom Babette!

De griep is vertrokken dus we zijn er weer. Aangestoken door dit topic vandaag een stukje in draf aan de hand geprobeerd. We hebben een roundpen met stevige zandbodem die daar best ideaal voor is. Gaan we vaker doen!

Morgen een avondje wadh bij mijn instructrice. Altijd leuk om even te mogen oefenen met hoger opgeleide paarden.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 07:37

Ik heb mijn tweede les gehad afgelopen week, was uiteraard wel bezig geweest met het huiswerk en het gaat al een stuk beter. Ik loop er nu ook naast vooruit, ipv achteruit en ervoor. Dus dat is een leuke verandering! Ik had niet verwacht dat mijn paard dat zou snappen, maar na 2 rondjes had ze het eigenlijk wel door :D Ook een beetje schouderbinnenwaarts meegenomen en een beginnetje van de travers gemaakt, die vind ik zelf wat lastig, dus die bewaar ik voor een volgende les.

Ik vind het heel gaaf om te lezen waar jullie zijn, dan denk ik bij mezelf dat ik nog een lange weg te gaan heb. Maar ik voel me hier wel heel fijn bij, dus we gaan langzaam steeds een stapje verder.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:16

Leuk Rena100 dat je les zo goed ging, als je regelmatig oefent ga je met sprongen vooruit. Ik weet zeker dat je over drie maanden verbaasd zal zijn over wat je allemaal kan.

Wijslander, de roundpen waar je in hebt gewerkt, heeft deze hoge wanden? Mijn instructeur vindt het altijd handig als je hoge wanden hebt omdat je in draf je paard kan afremmen tegen de wand aan als ze je voorbij lopen. Heb je met je jonkie gedraafd?

Ik heb net met mijn jonkie aan de hand gewerkt, ging goed. Hij heeft wel een voorwaartse stap, ik moest aardig doorlopen. Hij wilde graag draven dus dat hebben we ook maar gedaan, ik heb hem een keer tegen de wand laten lopen (niet letterlijk natuurlijk) toen hij in draf zo'n tempo aannam dat ik hem niet meer kon bijbenen en hij ook niet wilde stappen :D. Ik heb ook nog een poging gedaan tot keertwending om de achterhand, dat resulteerde in een kleine volte omdat hij teveel voorwaarts bleef stappen. Maar ik ben er tevreden mee, het begin is er.

Ratna Paardentrack in Frankrijk

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 14:35

Inderdaad Rena, een jaar geleden waren wij niveau -100, maar inmiddels zijn we aan het appuyeren. Het kan snel gaan! :D

Fardoe, dit was met mijn ingereden blondie. Het jonkie is morgen weer aan de beurt voor een rondje oefenen. Onze roundpen heeft inderdaad hoge wanden, thanks voor de tip! Al is mijn blondie niet snel té snel, mijn jonkie is veel voorwaartser. Fijn dat jullie ook lekker gewerkt hebben, zonder bit nu?

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:09

Wijslander, helemaal niet meer aan de kaptoom gedacht. Het werken aan de dubbellonge ging prima met de Myler, rustige mond. Automatisch mijn hoofdstel gepakt en dat ging goed. Volgende week weer les en heb al besloten om dat met jonkie te doen, kan mijn instructeur even mee kijken.
Veel plezier vanavond bij je instructrice, altijd leuk weer met een ander paard werken.

Ratna Paardentrack in Frankrijk

Babette

Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-09-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 06:48

Welke kaptoom gebruiken jullie en zijn jullie tevreden?
Ik heb er zelf 1 van Kramer en was er niet ontevreden over maar mark dat Meino hem niet fijn vind.

Aitske Ymkje /3 B+10/L1+11/L2 +12/M1+0
Meino Fan Ferwalde /3 B+1 <3
www.babettevanderwal.nl

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:27

Ik heb een kaptoom van Per Mi Cavallo, is helemaal van leer zonder ijzer in de neusriem.

Ratna Paardentrack in Frankrijk

miezelke

Berichten: 1313
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:44

Ik heb er ook eentje van Per Mi Cavallo; de Terrano als ik mij niet vergis (zonder ijzer).
En ook eentje van FRA, de Baro. Ook zonder ijzer.
Die van FRA is beduidend steviger leer, die van PMC is wel héél slap geworden na enkele jaren gebruik. Maar beiden doen op zich nog goed hun werk.
Laatst bijgewerkt door miezelke op 28-03-18 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

__PrinCes

Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:52

Ik heb er een van barock flair. Heel fijn ding :)
Maar helaas heeft paard hem gisteren gesloopt..

Babette

Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-09-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:09

Thanks, vind de fra baro er fijn uitzien inderdaad! En bij mijn huidige kan ik geen bit plaatsen mocht Ik dit willen dus vanavond eens even kijken.

Gisteren naar de clinic geweest van Arne Koets, heb zelf niet meegedaan had het wel graag gewild icm werken aan de hand. Zeker nu ik weet hoe hij is en wat zijn manier van werken met een paard is.
Hoop dat hij dit jaar misschien nog een keer in de omgeving van Rotterdam komt.

Aitske Ymkje /3 B+10/L1+11/L2 +12/M1+0
Meino Fan Ferwalde /3 B+1 <3
www.babettevanderwal.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker