Achterhand versterken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Achterhand versterken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 11:05

Hey bokkers,

Ik heb een super leuke kleine pony van 23.
Ik longeer hem wel zo af en toe maar ik merk dat hij heel zwak is in de achterhand.
Hij is ook niet goed bespierd, ikmerk dit vooral in het lastig vinden van achteruit gaan, het galopperen of buigen in het lijf.

Als ik hem longeer, doe ik dit altijd met een dubbele longe.
Verder wandel ik met hem of train ik hem aan de lange lijnen.
Hij heeft altijd wel voor de sulky gelopen, maar ik vind hem daarvoor nu te arm bespierd.

Hebben jullie tips en/of oefeningen om zijn achterhand te versterken?

Groetjes!

PFT
Berichten: 64
Geregistreerd: 30-09-17

Re: Achterhand versterken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:03

Tijdens het werken aan de lange lijnen kun je ook balkjes neerleggen, cirkels vergroten/verkleinen, overgangen maken en tempowisselingen vragen.
Plenty mogelijkheden dus, success en plezier ;)

Sidney1833
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-11-17

Re: Achterhand versterken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:59

Bij mij heeft balkjes draven echt geholpen. Veel thempo wisselingen en veel overgangen. Wat ook nog wel eens wil helpen is elke dag 5 meter achterruit laten lopen. Die van mij is bijna 10 en heeft ook voor de sulky gelopen :)

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Re: Achterhand versterken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:17

Ik doe met mijn paard veel balkjes stappen, gewoon aan de hand. Eerst gewoon op de grond, ondertussen zet ik deze ook al meer de hoogte in. Achteruit laten stappen zou ook goed zijn voor het bekken te laten kantelen en zo de bovenlijn weer aan te spreken.
Let wel op dat je met een ouder paard bezig bent en dat deze vaak niet meer heel goed tegen hoge inspanningen kunnen. Ik zou het dus rustig aan houden en genoeg recuperatie dagen inlassen.